ایران صادر کننده بنزین میشود
پدال نیوز: کاظمی گفت: از ابتدای سال آینده با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران صادر کننده بنزین میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراوردههای نفتی در نشست خبری امروز که در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت و گاز برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته ایران 5 محصول را به صورت پایدار صادر کرده و تنها در زمینه بنزین صادرات نداشته ایم.
وی افزود: از ابتدای سال آینده در زمینه صادرات بنزین نیز کارهایی را انجام خواهیم داد.
کاظمی با بیان اینکه دو نرخی شدن بنزین پیشنهاد دولت نبوده ادامه داد: در دوران دو نرخی بودن بنزین 90 درصد مصرف کنندگان از بنزین سهمیهای با نرخ اول استفاده می کردند.
وی در ادامه یادآورد شد: وزیر نفت از دو نرخی شدن بنزین به دلیل تجارب گذشته اکراه دارد و به همین خاطر سهمیه را طوری تنظیم خواهد کرد که مردم نیازی به استفاده سهم دوم نداشته باشند.
معاون وزیر نفت درباره برندسازی جایگاههای سوخت یادآور شد: شرکت ملی پالایش و پخش 20 میلیون مشتری دارد و برندسازی میتواند رقابتی کیفی ایجاد کند.
وی ادامه داد: بسیاری از مردم از خدمات جایگاهداران گلهمند هستند که در صورت برندسازی صاحبان برند ملزم به پاسخگویی هستند از طرفی نمیتوانند در عرضه سوخت از نظر کمی و کیفی انحراف داشته باشند.
معاون وزیر نفت در ادامه یادآور شد: 14 میلیارد دلار برای بهسازی و نوسازی پالایشگاهها و افزایش فرآوردههای نفتی سرمایهگذاری خواهد شد.
وی افزود: در واقع به دلیل تولید بالای مازاد بیشتر پالایشگاهها سودآوری کمی دارند که در نظر داریم این فرآیند را اصلاح کنیم.
کاظمی با بیان اینکه روزانه 9 پالایشگاه کشور 1میلیون و 800 هزار بشکه نفت را استخراج میکنند عنوان کرد: از اوایل سال 96 با راهاندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران صادر کننده بنزین خواهد شد.
وی گفت: در نظر داریم شبکه توزیع بنزین یورو 4 را گسترش دهیم به طوری که از 8 شهر به 15 شهر برسانیم.
معاون وزیر نفت بیان داشت: با سرمایهگذاران خارجی برای مشارکت در نوسازی پالایشگاههای کشور مذاکره شده که قرار است شماری از پالایشگاهها بهسازی شوند.
وی افزود: از ابتدای سال آینده در زمینه صادرات بنزین نیز کارهایی را انجام خواهیم داد.
کاظمی با بیان اینکه دو نرخی شدن بنزین پیشنهاد دولت نبوده ادامه داد: در دوران دو نرخی بودن بنزین 90 درصد مصرف کنندگان از بنزین سهمیهای با نرخ اول استفاده می کردند.
وی در ادامه یادآورد شد: وزیر نفت از دو نرخی شدن بنزین به دلیل تجارب گذشته اکراه دارد و به همین خاطر سهمیه را طوری تنظیم خواهد کرد که مردم نیازی به استفاده سهم دوم نداشته باشند.
معاون وزیر نفت درباره برندسازی جایگاههای سوخت یادآور شد: شرکت ملی پالایش و پخش 20 میلیون مشتری دارد و برندسازی میتواند رقابتی کیفی ایجاد کند.
وی ادامه داد: بسیاری از مردم از خدمات جایگاهداران گلهمند هستند که در صورت برندسازی صاحبان برند ملزم به پاسخگویی هستند از طرفی نمیتوانند در عرضه سوخت از نظر کمی و کیفی انحراف داشته باشند.
معاون وزیر نفت در ادامه یادآور شد: 14 میلیارد دلار برای بهسازی و نوسازی پالایشگاهها و افزایش فرآوردههای نفتی سرمایهگذاری خواهد شد.
وی افزود: در واقع به دلیل تولید بالای مازاد بیشتر پالایشگاهها سودآوری کمی دارند که در نظر داریم این فرآیند را اصلاح کنیم.
کاظمی با بیان اینکه روزانه 9 پالایشگاه کشور 1میلیون و 800 هزار بشکه نفت را استخراج میکنند عنوان کرد: از اوایل سال 96 با راهاندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران صادر کننده بنزین خواهد شد.
وی گفت: در نظر داریم شبکه توزیع بنزین یورو 4 را گسترش دهیم به طوری که از 8 شهر به 15 شهر برسانیم.
معاون وزیر نفت بیان داشت: با سرمایهگذاران خارجی برای مشارکت در نوسازی پالایشگاههای کشور مذاکره شده که قرار است شماری از پالایشگاهها بهسازی شوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها