آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۲۵۴۹۶
۱۰:۴۷
۱۳۹۵/۰۲/۱۹
مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:

مذاکره با یک خودروساز ژاپنی برای تولید خودروهای کلاس A

پدال نیوز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با یک شرکت خودروساز ژاپنی غیر از «سوزوکی» در زمینه تولید خودروهای کلاس A مذاکراتی کرده ایم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، هاشم یکه زارع، با اعلام این خبر گفت: در سال جاری روابط ما با سوزوکی در تولید گراند ویتارا توسعه می یابد. در سال های گذشته با شركت سوزوكی فقط روی محصول ویتارا همكاری داشته ایم، اما قصد داریم تولید محصولات دیگری از این خودروساز مانند سوئیفت، ویتارای جدید و سیاز را نیز به انجام برسانیم.


«بنز» در ایران سرمایه گذاری می کند

وی همچنین در تشریح همکاری ایران خودرو با «بنز» متذکر شد: با "بنز" به توافق رسیده ایم که دو شرکت مشترک در بخش تجاری ایجاد شود. در شرکت مشترک حوزه فروش سهم ما 51درصد است و در شرکت مشترک خدمات پس از فروش سهم آنها 51 درصد خواهد بود.

یکه زارع ادامه داد: سرمایه گذاری مشترک برای تولید منطقهای کامیونهای مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه، تاسیس شرکت مشترک فروش کامیون های مرسدس بنز و قطعات آنها در ایران و همچنین خرید بخشی از سهام شرکت محور خودرو در کنار ایدم از سوی دایملر، از جمله موارد مورد توافق است.

مدیرعامل ایران خودرو در واکنش به این موضوع که چرا در شرکت مشترک خدمات پس از فروش، سهم آلمانی ها 51 درصد خواهد بود؟ اضافه کرد: طبق مقرات بانکی آلمان، در صورتی "بنز" می تواند از تسهیلات بانکی آن کشور برای سرمایه گذاری در ایران بهره مند شود که سهمش در مشارکت بیشتر باشد. موافقتی بین بانک آلمانی، بانک پارسیان، لیزینگ ایران خودرو و "بنز" برای فروش خودروهای تجاری صورت گرفته است.

مذاکراه با «رنو»، شاید وقتی دیگر

وی همچنین در خصوص مذاکره ایران خودرو با شرکت رنو فرانسه تصریح کرد: فعلا با رنو مذاکره نمی کنیم. فرصت داده ایم تا شرکت های دیگر ایرانی، مذاکرات شان را تمام کنند تا بعد با "رنو" نهایی کنیم.

تولید محصولات فول رنج، استراتژی ایران خودرو

یکه زارع در توضیح اینکه استراتژی ایران خودرو برای تولید محصولات جدید چیست؟ افزود: استراتژی ما فول رنج است و قصد داریم از خودروهای کلاس A و B تا لوکس را تولید و عرضه کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این سئوال که ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که چرا ایران خودرو سراغ این تعداد شریک می رود؟ بیان کرد: ببینید! سهم ما از بازار اکنون 54 درصد است و تا سال 1404 که تولید کشور به سه میلیون دستگاه خواهد ر سید، باید به 60 درصد افزایش یابد یعنی یک میلیون و 800 هزار دستگاه. از این تیراژ تنها 200 هزار دستگاه را با پژو تولید می کنیم و باقی را باید با شرکای دیگرمان و برند ایران خودرو تولید کنیم.

وی در پایان و در خصوص اینکه اتکای ما به شرکای خارجی چقدر خواهد بود؟ و آیا شراکت با آنها تمام منافع ما را تامین می کند؟ خاطرنشان کرد: شرکای خارجی می توانند همکاران خوبی باشند اگرچه آنها منافع خودشان را دنبال خواهند کرد. در این وضعیت باید به فکر رابطه برد- برد باشیم. باید مرکز تحقیقات ما قوی تر شود. باید به کارگران خوش ذوق و با ایده، مهندسان و مدیران خوب مان تکیه کنیم و در یک کلام باید توانمان را زیاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو