دلیل تکاپوی خودروسازان داخلی چیست؟
پدال نیوز: یک کارشناس صنعت خودرو اعتقاد دارد کیفیت خودروها نسبت به گذشته بهبود که نیافته هیچ شاید افت هم داشته است و چنانچه کیفیتی هم در کار بوده به خاطر تکاپوی خودروسازان در مواجه با ورود خودروسازان خارجی به ایران است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، ابوالفضل گلزاری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب اضافه کرد: مادامی که بحث تغییر قیمت ها در این چند روزه به وجود آمد سخنانی در باب علت «تغییر قیمت با فاکتور کیفیت» مطرح شد که گمان می رود خیلی هم بحث کیفیت در میان نباشد که اگر بود اصولا نمی بایست قیمت خودرو افزایش پیدا می کرد.
وی در همین رابطه ادامه داد: به اذعان بسیاری از فعالان صنعت خودرو در کشور، کیفیت ها آن چنان که گفته می شود «موجب» افزایش قیمت است، بهبود نیافته است.
این کارشناس خودرو با اشاره به ورود خودروسازان مطرح جهانی به کشور پس از برجام ابراز کرد: اصولا به نظر می رسد اگر کیفیتی هم در خودروها در این چند ماهه منظور شده باشد علتش به تکاپو افتادن خودروسازان داخلی برای رقابت با خودروسازان مطرح خارجی است که سودای حضور در بازار ایران را دارند.
گلزاری بیان کرد: شاید در برخی قطعات خودرو تغییراتی به لحاظ کیفی منظور شده باشد که به واقع در برخی خودروها هم این گونه است اما واقعا دلیل توجیه پذیری نیست که یک خودروساز یا یک نهاد دولتی عنوان کند به علت اینکه کیفیت چند قطعه در خودروهای تولیدی بهبود یافته پس مجوز افزایش قیمت بهترین راهکار است.
خاطر نشان می سازد شورای رقابت هفته گذشته به خاطر آنچه «تغییر کیفیت برخی خودروهای داخلی» خوانده می شود، رای به افزایش قیمت خودروها داد که البته با انتقاداتی نیز روبه رو شده است.
وی در همین رابطه ادامه داد: به اذعان بسیاری از فعالان صنعت خودرو در کشور، کیفیت ها آن چنان که گفته می شود «موجب» افزایش قیمت است، بهبود نیافته است.
این کارشناس خودرو با اشاره به ورود خودروسازان مطرح جهانی به کشور پس از برجام ابراز کرد: اصولا به نظر می رسد اگر کیفیتی هم در خودروها در این چند ماهه منظور شده باشد علتش به تکاپو افتادن خودروسازان داخلی برای رقابت با خودروسازان مطرح خارجی است که سودای حضور در بازار ایران را دارند.
گلزاری بیان کرد: شاید در برخی قطعات خودرو تغییراتی به لحاظ کیفی منظور شده باشد که به واقع در برخی خودروها هم این گونه است اما واقعا دلیل توجیه پذیری نیست که یک خودروساز یا یک نهاد دولتی عنوان کند به علت اینکه کیفیت چند قطعه در خودروهای تولیدی بهبود یافته پس مجوز افزایش قیمت بهترین راهکار است.
خاطر نشان می سازد شورای رقابت هفته گذشته به خاطر آنچه «تغییر کیفیت برخی خودروهای داخلی» خوانده می شود، رای به افزایش قیمت خودروها داد که البته با انتقاداتی نیز روبه رو شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها