نائبرئیس هیات مدیره ایرانخودرو
خودروسازان باتوجه به مصلحت خودرو وارد میکنند
پدال نیوز: نائبرئیس هیات مدیره ایرانخودرو با بیان اینکه هر کسی تعرفه واردات خودرو را بپردازد میتواند خودرو وارد کند، اظهار کرد: خودروسازان نیز، بنا به دلایل و مصلحتهایی میتوانند واردکننده باشند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادنیوز، چندی پیش، از واردات مجدد خودرو توسط خودروسازان گفته شد و گویا بعضی از اعضای انجمن خودروسازان به این مساله واکنش نشان داده و این موضوع را چالشی برای شرکتهای واردکننده خودرو بیان کردهاند.
آنطور که مشخص است این انتقادات برای وارد کردن رنو کپچر توسط شرکت ایرانخودرو است و در خصوص این مساله یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو گفته است: ورود خودروسازان بزرگ به حوزه واردات خودرو یکی از چالشهای شرکتهای واردکننده خودرو است و این موضوع به نفع کشور نیست که یک شرکت تولیدکننده خودرو به واردات این محصول بپردازد.
البته برخی کارشناسان دیگر هستند که این موضوع را رقابتی میدانند و ورود خودروسازان در حوزه واردات را به ضرر کسی نمیبینند.
حال اگرچه این مساله برای بعضی واردکنندگان خودرو نگرانکننده بوده و نسبت به آن انتقاد کردهاند ولی این در حالی است که رنو کپچر خودروی جدیدی است که ایرانخودرو قصد دارد در آینده به بازار ایران عرضه کند.
حجتالله صیدی، نائبرئیس هیات مدیره ایرانخودرو در خصوص وارد کردن خودرو توسط خودروسازان گفت: این کار مشکلی ندارد و به هیچ عنوان واردات خودرو با تولید خودرو تناقض ندارد.
او اظهار کرد: خودروسازان بر حسب مصلحت و برای تنوع محصولات نیاز به وارد کردن خودروها دارند. گاهی این وارد کردن به نیت تعادل بازار است و گاهی به این دلیل است که یک خودرو در بازار تست شود تا خودروسازان بتوانند به تولید و مونتاژ آن اقدام کنند.
او ادامه داد: اصلاً هر کسی تعرفه واردات خودرو را بپردازد میتواند خودرو وارد کند.
آنطور که مشخص است این انتقادات برای وارد کردن رنو کپچر توسط شرکت ایرانخودرو است و در خصوص این مساله یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو گفته است: ورود خودروسازان بزرگ به حوزه واردات خودرو یکی از چالشهای شرکتهای واردکننده خودرو است و این موضوع به نفع کشور نیست که یک شرکت تولیدکننده خودرو به واردات این محصول بپردازد.
البته برخی کارشناسان دیگر هستند که این موضوع را رقابتی میدانند و ورود خودروسازان در حوزه واردات را به ضرر کسی نمیبینند.
حال اگرچه این مساله برای بعضی واردکنندگان خودرو نگرانکننده بوده و نسبت به آن انتقاد کردهاند ولی این در حالی است که رنو کپچر خودروی جدیدی است که ایرانخودرو قصد دارد در آینده به بازار ایران عرضه کند.
حجتالله صیدی، نائبرئیس هیات مدیره ایرانخودرو در خصوص وارد کردن خودرو توسط خودروسازان گفت: این کار مشکلی ندارد و به هیچ عنوان واردات خودرو با تولید خودرو تناقض ندارد.
او اظهار کرد: خودروسازان بر حسب مصلحت و برای تنوع محصولات نیاز به وارد کردن خودروها دارند. گاهی این وارد کردن به نیت تعادل بازار است و گاهی به این دلیل است که یک خودرو در بازار تست شود تا خودروسازان بتوانند به تولید و مونتاژ آن اقدام کنند.
او ادامه داد: اصلاً هر کسی تعرفه واردات خودرو را بپردازد میتواند خودرو وارد کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها