پاسخ معاون شهردار به انتقادات برای واردات تراموا
پدال نیوز: معاون شهردار تهران با بیان اینکه مذاکره با فرانسه برای ورود تراموا به تهران در حوزه خرید تکنولوژی است نه تجهیزات، گفت:هنوز قرار دادی با فرانسه منعقد نکردهایم اما با هر کشوری که مجاز به مراوده اقتصادی باشیم،خرید در حوزه انتقال تکنولوژی انجام میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، سید جعفر تشکریهاشمی درباره انتقاد عضو شورای شهر تهران در خصوص عقد قرارداد با فرانسه برای وارد کردن تراموا به تهران، اظهار داشت: ما ارتقا و انتقال تکنولوژی به کشور، بومیسازی و داشتن سهم در تولید ابزارآلات مورد نیاز را به عنوان یک اصل اساسی مد نظر قرار دادهایم بنابراین به هیچ عنوان خریدار کالا نخواهیم بود.
وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که هر موضوعی را با کمک صاحبان تکنولوژی در دنیا بومیسازی کنیم اما خرید این تجهیزات از کشورهایی صورت میگیرد که جمهوری اسلامی آنها را برای مراودات اقتصادی تعیین کرده است. با توجه به اینکه خط قرمزها مشخص است، طبیعتا ما نیز بهترین پیشنهادات، قیمتها، روش و تکنولوژی را از بین کشورهایی که در جمهوری اسلامی مجاز به مراوده با آنها هستیم، انتخاب میکنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: تا جایی که میدانم فرانسه در کشورمان پروژههای بزرگی دارد و نشنیدهام که درباره کارکرد صنعتی با آن در ایران ایرادی وجود داشته باشد، البته ما هنوز قراردادی امضا نکردهایم و موضوع در حد مذاکره است.
وی ادامه داد: قرار است بتوانیم تکنولوژیهای برتر در حوزه ریلی و اتوبوس را از همه کشورهای مجازی که با ایران میتوانند مراودات اقتصادی داشته باشند، بومیسازی کنیم. از همه کشورهای مجازی که با ایران میتوانند مراودات اقتصادی داشته باشند هیئتهای زیادی به ایران میآیند، با هر کدام به توافق لازم برسیم خریدهایمان را در حوزه انتقال تکنولوژی انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که هر موضوعی را با کمک صاحبان تکنولوژی در دنیا بومیسازی کنیم اما خرید این تجهیزات از کشورهایی صورت میگیرد که جمهوری اسلامی آنها را برای مراودات اقتصادی تعیین کرده است. با توجه به اینکه خط قرمزها مشخص است، طبیعتا ما نیز بهترین پیشنهادات، قیمتها، روش و تکنولوژی را از بین کشورهایی که در جمهوری اسلامی مجاز به مراوده با آنها هستیم، انتخاب میکنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: تا جایی که میدانم فرانسه در کشورمان پروژههای بزرگی دارد و نشنیدهام که درباره کارکرد صنعتی با آن در ایران ایرادی وجود داشته باشد، البته ما هنوز قراردادی امضا نکردهایم و موضوع در حد مذاکره است.
وی ادامه داد: قرار است بتوانیم تکنولوژیهای برتر در حوزه ریلی و اتوبوس را از همه کشورهای مجازی که با ایران میتوانند مراودات اقتصادی داشته باشند، بومیسازی کنیم. از همه کشورهای مجازی که با ایران میتوانند مراودات اقتصادی داشته باشند هیئتهای زیادی به ایران میآیند، با هر کدام به توافق لازم برسیم خریدهایمان را در حوزه انتقال تکنولوژی انجام خواهیم داد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش