شورولت نیامده برگشت خورد
پدال نیوز: بیانات مقام معظم رهبری تکلیف واردات خودروهای پر مصرف آمریکایی را مشخص کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اعتماد ، مقام معظم رهبری روز چهارشنبه در دیدار با کارگران از واردات خودروهای امریکایی انتقاد کردند و گفتند: «خود امریکاییها بهعلت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند. حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.»ایشان توصیه کردند: «مدیران و مسوولان محترم در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینهها وارد میشود، بایستند و جدا نگذارند این قبیل مسائل انجام شود.»محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین واکنش به موضوع ورود خودروهای امریکایی گفت: «من خودم نمیدانستم که دستور پیگیری دادم و ظاهرا در سال ٩٣ یک شرکتی از خودروهایی که از طریق کشور ثالث بود اما تولید امریکا بود از ما مجوز نمایندگی گرفته است و اواخر سال ٩٤ این مجوز داده شد و البته هنوز نمیدانم که این خودرو وارد شده است یا نه.
یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم یا بگوییم از آن استفاده نکند.»آغاز داستان اما به رایزنیهای متعدد امریکاییها از طریق واسطهها با ایران باز میگشت. آنگونه که نعمتزاده اعلام کرده است نیز ورود مجوز ورود خودروهای خارجی به ایران از کشوری ثالث صادر شده است. تحولات اخیر اما نشان میدهد که پرونده ورود خودروهای امریکایی به ایران بسته شده است. به این ترتیب رویای امریکایی برای بازگشت دوباره به بازار ایران نتوانست رنگی از واقعیت به خود ببیند. پیش از این چهار شرکت خودروساز امریکایی در ایران فعال بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانستند به فعالیت در این بازار ادامه دهند اما پس از آن بارها تلاش برای ورود دوباره به بازار ایران را آغاز کردند.
مقام معظم رهبری پیش از این نیز ورود کالاهایی که نماد و سبک زندگی امریکایی به ایران را موجب میشود، ممنوع اعلام کرده بودند. بررسیها نشان میدهد آنچه مجوز واردات از امریکا را داراست کالای اساسی و دارو است.
یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم یا بگوییم از آن استفاده نکند.»آغاز داستان اما به رایزنیهای متعدد امریکاییها از طریق واسطهها با ایران باز میگشت. آنگونه که نعمتزاده اعلام کرده است نیز ورود مجوز ورود خودروهای خارجی به ایران از کشوری ثالث صادر شده است. تحولات اخیر اما نشان میدهد که پرونده ورود خودروهای امریکایی به ایران بسته شده است. به این ترتیب رویای امریکایی برای بازگشت دوباره به بازار ایران نتوانست رنگی از واقعیت به خود ببیند. پیش از این چهار شرکت خودروساز امریکایی در ایران فعال بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانستند به فعالیت در این بازار ادامه دهند اما پس از آن بارها تلاش برای ورود دوباره به بازار ایران را آغاز کردند.
مقام معظم رهبری پیش از این نیز ورود کالاهایی که نماد و سبک زندگی امریکایی به ایران را موجب میشود، ممنوع اعلام کرده بودند. بررسیها نشان میدهد آنچه مجوز واردات از امریکا را داراست کالای اساسی و دارو است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها