آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۲۴۸۰۰
۱۰:۴۶
۱۳۹۵/۰۲/۱۱

متــــرو بر مدار تست قند خون

پدال نیوز: دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب ۸۵ گروه در ۷۷ ایستگاه مترو شهر تهران به مردم خدمات رایگان سلامت ارائه کردند، بطوریکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هیچ نهاد و سازمان دولتی در ۸ ساعت نمی‌توانست ۶۵ هزار تست قند خون انجام دهد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، در طرحی با عنوان «دستان بهشتی» با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و شرکت مترو؛ دانشجویان علوم پزشکی در کمتر از 8 ساعت توانستند از 65 هزار نفر از مسافران مترو تست قند خون گرفته و موارد مشکوک به دیابت را به مراکز درمانی ارجاع دهند.
 
اندازه گیری فشار خون و همچنین ارایه مشاوره‌های دارویی و غذایی به شهروندان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح بود. استقبال مردم از این طرح تا آنجا بود که در بسیاری از ایستگاه‌های اصلی مترو کیت‌های موجود برای تست قند خون به پایان رسید و ازدحام بیش از حد مانع خدمت رسانی به دیگر مسافران شد.
 
دومین دوره طرح داوطلبانه دستان بهشتی که به مناسبت هفته سلامت و همگام با شعار سازمان جهانی بهداشت (غلبه بر دیابت) اجرا شد که ساعت طی مراسمی در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی توحید به کار خود پایان داد. همه دانشجویان شرکت کننده در این طرح در این سالن جمع شدند تا با حضور معاون اجتماعی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیر اداره کل سلامت شهرداری و جمعی دیگر از مسؤلان تجربه‌های اجرای این طرح را مرور کنند.
 
در این رابطه زمانی - مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران در این مراسم حضور این تعداد از دانشجویان علوم پزشکی در این طرح بزرگ را مایه افتخار خواند و آمادگی شهرداری تهران را برای ادامه طرح‌های مشابه اعلام کرد.
 
همچنین علی اصغر پیوندی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز ضمن خسته نباشید به همه دانشجویان دانشگاه، این طرح را زمینه ساز شکوفایی و رشد علمی همه شرکت کنندگان دانست و از خدمات و تلاش‌های همه برای ارتقا سطح سلامت جامعه قدردانی کرد.
 
پیوندی خاطرنشان ساخت که کار امروز این تعداد از دانشجویان را هیچ نهاد و سازمان دولتی در این فرصت کوتاه نمی‌توانست انجام دهد.
 
در این راستا سید محمد هادی ایازی - معاون اجتماعی وزارت بهداشت نیز در آیین پایانی طرح دستان بهشتی 2، ضمن ابلاغ سلام و تشکر وزیر بهداشت این طرح داوطلبانه را قابل اجرا در همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور دانست و مشارکت بیشتر دانشجویان در طرح‌های سلامت محور را سرمایه ای بزرگ برای وزارت بهداشت خواند.
 
به گزارش دانشگاه شهید بهشتی، در حاشیه اجرای این طرح 100 هزار جلد ویژه نامه آموزشی در حوزه سلامت و بیماری‌ها در میان شهروندان توزیع می‌شود که دریافت کنندگان با خواندن ویژه نامه و شرکت در مسابقه مربوط به آن جوایز ویژه ای دریافت می‌کنند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو