هشدار نسبت به آزادسازی قیمت خودرو
پدال نیوز: در شرایطی که وزیر صنعت خواستار آزادسازی قیمتگذاری خودرو شده است، کارشناسان نسبت به هرگونه برنامهای برای آزادسازی قیمتها و تبعات منفی آن برای مصرفکنندگان، هشدار میدهند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، در شرایطی که وزیر صنعت خواستار آزادسازی قیمتگذاری خودرو شده است، کارشناسان نسبت به هرگونه برنامهای برای آزادسازی قیمتها و تبعات منفی آن برای مصرفکنندگان، هشدار میدهند.
به گزارش ایسنا، اخیرا اعلام شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامهای خواستار آزادسازی قیمتگذاری خودروهای داخلی و خروج شورای رقابت از این حوزه شده است.
این موضوع واکنش تعدادی از کارشناسان را به دنبال داشته است. این کارشناسان میگویند که با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو، هرگونه آزادسازی قیمتگذاری خودرو باعث افزایش قیمتها و تضییع حقوق مصرفکننندگان خواهد شد.
به گفته کارشناسان، در حال حاضر تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد بهگونهای که قیمت این محصولات در مقایسه با کیفیت آنها، بالا است.
کارشناسان میگویند به جای آزادسازی قیمتگذاری خودرو، شورای رقابت باید وارد عمل شده و نسبت به کاهش قیمت خودروهای داخلی که کیفیت پایینی دارند، اقدام کند.
در این زمینه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی میگوید: سیستم قیمتگذاری خودرو باید همچنان باقی بماند زیرا به دلیل انحصاری بودن بازار نمیتوان قیمتگذاری را به خودروسازان سپرد.
امرالله امینی خاطرنشان میکند: صنعت خودروی ایران انحصاری است و دو شرکت ایران خودرو و سایپا به دلیل داشتن بیشترین سهم بازار کنترل این صنعت را در دست دارند. خودروسازان به منفعت خود فکر میکنند بنابراین در صورت واگذاری قیمتگذاری خودرو به این شرکتها شاهد افزایش قیمتها خواهیم بود.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز در این زمینه میگوید: خودروسازان سابقه بدی در رعایت حقوق مصرفکنندگان دارند. آزادسازی قیمتگذاری خودرو باعث افزایش قیمتها شده و برخلاف منافع مصرفکنندگان است.
محمد جعفری خاطرنشان میکند: در حال حاضر نیز تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد، خودروهای داخلی در مقایسه با قیمتها، کیفیت پایینی دارند… به جای آزادسازی قیمت خودرو باید شورای رقابت وارد عمل شده و قیمت خودروهایی که کیفیت پایینی دارند را کاهش دهد.
یک کارشناس صنعت خودرو نیز معتقد است که در صورت آزادسازی قیمت خودرو، تعرفه واردات خودرو نیز باید به صفر برسد. علی خاکساری میگوید: اگر تعرفه واردات خودرو به صفر رسیده و تمام حمایتهای دولتی صنعت خودرو نیز برداشته شود، آنگاه میشود قیمتگذاری خودرو را آزاد کرد.
وی تصریح میکند: تا زمانیکه تعرفه واردات خودرو وجود داشته باشد قیمتگذاری خودرو نباید آزاد شود. در حال حاضر تولید خودرو در کشور انحصاری است و مصرفکنندگان انتخابی جز خرید خودروهای بیکیفیت داخلی ندارند.
به گزارش ایسنا، اخیرا اعلام شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامهای خواستار آزادسازی قیمتگذاری خودروهای داخلی و خروج شورای رقابت از این حوزه شده است.
این موضوع واکنش تعدادی از کارشناسان را به دنبال داشته است. این کارشناسان میگویند که با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو، هرگونه آزادسازی قیمتگذاری خودرو باعث افزایش قیمتها و تضییع حقوق مصرفکننندگان خواهد شد.
به گفته کارشناسان، در حال حاضر تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد بهگونهای که قیمت این محصولات در مقایسه با کیفیت آنها، بالا است.
کارشناسان میگویند به جای آزادسازی قیمتگذاری خودرو، شورای رقابت باید وارد عمل شده و نسبت به کاهش قیمت خودروهای داخلی که کیفیت پایینی دارند، اقدام کند.
در این زمینه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی میگوید: سیستم قیمتگذاری خودرو باید همچنان باقی بماند زیرا به دلیل انحصاری بودن بازار نمیتوان قیمتگذاری را به خودروسازان سپرد.
امرالله امینی خاطرنشان میکند: صنعت خودروی ایران انحصاری است و دو شرکت ایران خودرو و سایپا به دلیل داشتن بیشترین سهم بازار کنترل این صنعت را در دست دارند. خودروسازان به منفعت خود فکر میکنند بنابراین در صورت واگذاری قیمتگذاری خودرو به این شرکتها شاهد افزایش قیمتها خواهیم بود.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز در این زمینه میگوید: خودروسازان سابقه بدی در رعایت حقوق مصرفکنندگان دارند. آزادسازی قیمتگذاری خودرو باعث افزایش قیمتها شده و برخلاف منافع مصرفکنندگان است.
محمد جعفری خاطرنشان میکند: در حال حاضر نیز تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد، خودروهای داخلی در مقایسه با قیمتها، کیفیت پایینی دارند… به جای آزادسازی قیمت خودرو باید شورای رقابت وارد عمل شده و قیمت خودروهایی که کیفیت پایینی دارند را کاهش دهد.
یک کارشناس صنعت خودرو نیز معتقد است که در صورت آزادسازی قیمت خودرو، تعرفه واردات خودرو نیز باید به صفر برسد. علی خاکساری میگوید: اگر تعرفه واردات خودرو به صفر رسیده و تمام حمایتهای دولتی صنعت خودرو نیز برداشته شود، آنگاه میشود قیمتگذاری خودرو را آزاد کرد.
وی تصریح میکند: تا زمانیکه تعرفه واردات خودرو وجود داشته باشد قیمتگذاری خودرو نباید آزاد شود. در حال حاضر تولید خودرو در کشور انحصاری است و مصرفکنندگان انتخابی جز خرید خودروهای بیکیفیت داخلی ندارند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها