واردات خودروهای لوکس نصف شد
پدال نیوز: واردات خودرو در سال 94 تقریبا به نصف رسید و معادل 43درصد کاهش داشت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، ولیاله افخمیراد رئیس سازمان توسعه تجارت با اعلام این خبر گفت: در سالجاری نیز مقررات سال گذشته واردات خودرو اعمال میشود و هیچ تغییری در تعرفه واردات خودرو و مصادیق آن به وجود نیامده و امسال نیز همچنان واردات خودروهای بالای ٢٥٠٠سیسی یا در اصطلاح لوکش، ممنوع است.
به گزارش شهروند ، رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به اینکه طی چند روز گذشته خبری از مجلس منتشر شد که طی آن افزایش تعرفه سال ٩٥ را مصوب نکرد، با بیاطلاعی از این موضوع اعلام کرد: احتمالا مسأله چیز دیگری بوده است، چراکه این تعرفهها اقدامی در چارچوب قانون است. او همچنین به کاهش طبقات تعرفهای اشاره کرد و گفت: کاهش طبقات تعرفهای درکشور از ١٥ طبقه به ٨ طبقه پلهای برای حرکت به سمت پیوستن به سازمان تجارت جهانی است و بهطور میانگین تعرفه واردات به کشور ٠,٦٥درصد کاهش پیدا کرده که بالاترین رقم ٥٥درصد و کمترین آن ٥درصد است.
او همچنین با اشاره به گلایه به تغییرات مکرر قوانین صادراتی گفت: برخی صادرکنندگان از ممنوعیتهای یکشبه برای صادرات برخی کالاها گلایه داشته و معتقدند اینگونه مسائل سبب از دست رفتن بازارهای خارجی میشود که البته این امر مسأله درستی است و ثبات قوانین یکی از ضرورتهای بازارهای صادراتی است و ما هم در سازمان توسعه تجارت تأکید کردهایم که تا حد ممکن از صدور بخشنامههای متعدد پرهیز شود و درهمین راستا جلوی صدور بخشنامههای مکرر را میگیریم. او اضافه کرد: تجارت و صادرات امری زمانبر است و بخشنامههای مکرر ثبات در اقتصاد کشور را به هم میریزد و صادرکننده و طرف خارجی نمیتواند برنامهریزی مشخصی داشته باشد.
به گزارش شهروند ، رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به اینکه طی چند روز گذشته خبری از مجلس منتشر شد که طی آن افزایش تعرفه سال ٩٥ را مصوب نکرد، با بیاطلاعی از این موضوع اعلام کرد: احتمالا مسأله چیز دیگری بوده است، چراکه این تعرفهها اقدامی در چارچوب قانون است. او همچنین به کاهش طبقات تعرفهای اشاره کرد و گفت: کاهش طبقات تعرفهای درکشور از ١٥ طبقه به ٨ طبقه پلهای برای حرکت به سمت پیوستن به سازمان تجارت جهانی است و بهطور میانگین تعرفه واردات به کشور ٠,٦٥درصد کاهش پیدا کرده که بالاترین رقم ٥٥درصد و کمترین آن ٥درصد است.
او همچنین با اشاره به گلایه به تغییرات مکرر قوانین صادراتی گفت: برخی صادرکنندگان از ممنوعیتهای یکشبه برای صادرات برخی کالاها گلایه داشته و معتقدند اینگونه مسائل سبب از دست رفتن بازارهای خارجی میشود که البته این امر مسأله درستی است و ثبات قوانین یکی از ضرورتهای بازارهای صادراتی است و ما هم در سازمان توسعه تجارت تأکید کردهایم که تا حد ممکن از صدور بخشنامههای متعدد پرهیز شود و درهمین راستا جلوی صدور بخشنامههای مکرر را میگیریم. او اضافه کرد: تجارت و صادرات امری زمانبر است و بخشنامههای مکرر ثبات در اقتصاد کشور را به هم میریزد و صادرکننده و طرف خارجی نمیتواند برنامهریزی مشخصی داشته باشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها