واکنش به افزایش پلکانی قیمت بنزین
پدال نیوز: رییس جایگاهداران سوخت کشور با اعلام اینکه در پیگیری انجام شده فهمیدیم دولت مخالف مصوبه امروز مجلس است،گفت: اگر دولت یا مجلس می خواهد بنزین را گران کند بیاید یک قیمت مشخص اعلام کند، این رویه که چند نرخی و پلکانی باشد به هیچ وجه قابلیت اجرا ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، رییس جایگاهداران سوخت کشور با اعلام اینکه در پیگیری انجام شده فهمیدیم دولت مخالف مصوبه امروز مجلس است،گفت: اگر دولت یا مجلس می خواهد بنزین را گران کند بیاید یک قیمت مشخص اعلام کند، این رویه که چند نرخی و پلکانی باشد به هیچ وجه قابلیت اجرا ندارد.
بیژن حاج محمدرضا اظهار داشت: مصوبه امروز مجلس برای پلکانی کردن قیمت بنزین بسیار عجیب و تأسف آور است.
وی افزود: طبق پیگیری هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که هیئت دولت نیز مخالفت خود را با این مصوبه به مجلس شورای اسلامی اعلام کرده و طبق نظرخواهی که از وزارت نفت شده، وزارت نفت نیز به صورت مجزا مخالفت خود را اعلام کرده و ما نیز در ادامه امروز مخالفت کتبی و رسمی خود را با این مصوبه اعلام می کنیم.
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور تصریح کرد: دستگاههای ما دستگاههایی قدیمی هستند که با این مصوبه باید تمامی دستگاه را تغییر دهیم.
وی ادامه داد: نمی توان در سامانه موجود و دستگاههای موجود چندین نرخ را به صورت پلکانی قرار داد، این کار نیازمند ایجاد تغییرات اساسی است که اگر بیاییم تمامی دستگاهها و نرم افزارها را با کار بسیار و انرژی و هزینه بسیار تغییر دهیم، مگر می توانیم به تمامی کارگران جایگاهها در تمامی کشور اعتماد کنیم که با قانونی غیرشفاف تخلفی صورت نگیرد؟ و تخلف و فسادی رخ ندهد؟ من می گویم 80 درصد کارگران جایگاهها قابل اعتماد هستند اما چرا قانون فضای سوءاستفاده را با عدم شفافیت فراهم کند؟
حاج محمدرضا با طرح این سوال که "چرا مجلس می آید قانونی را وضع می کند که شفاف نیست و فضا را برای سوءاستفاده باز می گذارد؟"، گفت: در هیچ کجای دنیا این روال برای عرضه بنزین انجام نمی گیرد، من نمی دانم با چه استدلالی این مصوبه به تصویب رسید.
وی افزود: قرار قانونی این بود که تا پایان سال 94 که انتهای برنامه پنجم توسعه تعیین شده بود، قیمت عرضه بنزین به نرخ فوب خلیج فارس برسد، هم اکنون قیمت بنزین در فوب 890 تومان است؛ در امارات همین لحظه بنزین لیتری 890 تومان عرضه می شود و در عراق حدود 880 تومان؛ قیمت عرضه بنزین در ایران از نرخ فوب هم گذشته و اکنون داریم بالای نرخ فوب عرضه می کنیم.
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور اذعان داشت: مردم به اندازه کافی مشکل دارند، چرا مجلس مصوبه ای می دهد که مشکلات مردم را چند برابر کند؟ اگر این مصوبه اجرایی شود با تاکسی ها، وانت بارها و ... چه کنیم؟ مگر می شود نرخ ها را کنترل کرد؟
وی ادامه داد: اگر دولت یا مجلس می خواهد بنزین را گران کند بیایند یک قیمت مشخص اعلام کنند، این رویه که چند نرخی و پلکانی باشد به هیچ وجه قابلیت اجرا ندارد.
وی افزود: ما آمدیم نرخ بنزین را پس از گذر از مراحل بسیار آزاد کردیم، کارت های سوخت جمع شد، اکنون دوباره مصوبه ای را ارائه داده اند که باید از اول کارت سوخت تعریف شود و روالی که دریای کار را به وزارت نفت تحمیل می کند؛ عملا بخش نفت را به همراه مردم با این مصوبه به آتش می کشند.
رئیس جایگاهداران سوخت کشور خاطرنشان کرد: خدا را خوش نمی آید که مردم را انقدر اذیت کنند، ما از مجلس و دولت انتظار داریم قوانین به گونه ای تصویب شوند که هم شفافیت کامل برای اجرا داشته باشند و هم منفعت مردم در آنها دیده شود.
بیژن حاج محمدرضا اظهار داشت: مصوبه امروز مجلس برای پلکانی کردن قیمت بنزین بسیار عجیب و تأسف آور است.
وی افزود: طبق پیگیری هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که هیئت دولت نیز مخالفت خود را با این مصوبه به مجلس شورای اسلامی اعلام کرده و طبق نظرخواهی که از وزارت نفت شده، وزارت نفت نیز به صورت مجزا مخالفت خود را اعلام کرده و ما نیز در ادامه امروز مخالفت کتبی و رسمی خود را با این مصوبه اعلام می کنیم.
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور تصریح کرد: دستگاههای ما دستگاههایی قدیمی هستند که با این مصوبه باید تمامی دستگاه را تغییر دهیم.
وی ادامه داد: نمی توان در سامانه موجود و دستگاههای موجود چندین نرخ را به صورت پلکانی قرار داد، این کار نیازمند ایجاد تغییرات اساسی است که اگر بیاییم تمامی دستگاهها و نرم افزارها را با کار بسیار و انرژی و هزینه بسیار تغییر دهیم، مگر می توانیم به تمامی کارگران جایگاهها در تمامی کشور اعتماد کنیم که با قانونی غیرشفاف تخلفی صورت نگیرد؟ و تخلف و فسادی رخ ندهد؟ من می گویم 80 درصد کارگران جایگاهها قابل اعتماد هستند اما چرا قانون فضای سوءاستفاده را با عدم شفافیت فراهم کند؟
حاج محمدرضا با طرح این سوال که "چرا مجلس می آید قانونی را وضع می کند که شفاف نیست و فضا را برای سوءاستفاده باز می گذارد؟"، گفت: در هیچ کجای دنیا این روال برای عرضه بنزین انجام نمی گیرد، من نمی دانم با چه استدلالی این مصوبه به تصویب رسید.
وی افزود: قرار قانونی این بود که تا پایان سال 94 که انتهای برنامه پنجم توسعه تعیین شده بود، قیمت عرضه بنزین به نرخ فوب خلیج فارس برسد، هم اکنون قیمت بنزین در فوب 890 تومان است؛ در امارات همین لحظه بنزین لیتری 890 تومان عرضه می شود و در عراق حدود 880 تومان؛ قیمت عرضه بنزین در ایران از نرخ فوب هم گذشته و اکنون داریم بالای نرخ فوب عرضه می کنیم.
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور اذعان داشت: مردم به اندازه کافی مشکل دارند، چرا مجلس مصوبه ای می دهد که مشکلات مردم را چند برابر کند؟ اگر این مصوبه اجرایی شود با تاکسی ها، وانت بارها و ... چه کنیم؟ مگر می شود نرخ ها را کنترل کرد؟
وی ادامه داد: اگر دولت یا مجلس می خواهد بنزین را گران کند بیایند یک قیمت مشخص اعلام کنند، این رویه که چند نرخی و پلکانی باشد به هیچ وجه قابلیت اجرا ندارد.
وی افزود: ما آمدیم نرخ بنزین را پس از گذر از مراحل بسیار آزاد کردیم، کارت های سوخت جمع شد، اکنون دوباره مصوبه ای را ارائه داده اند که باید از اول کارت سوخت تعریف شود و روالی که دریای کار را به وزارت نفت تحمیل می کند؛ عملا بخش نفت را به همراه مردم با این مصوبه به آتش می کشند.
رئیس جایگاهداران سوخت کشور خاطرنشان کرد: خدا را خوش نمی آید که مردم را انقدر اذیت کنند، ما از مجلس و دولت انتظار داریم قوانین به گونه ای تصویب شوند که هم شفافیت کامل برای اجرا داشته باشند و هم منفعت مردم در آنها دیده شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها