کارت سوخت الان چه کاربردی دارند؟
پدال نیوز: با توجه به تک نرخی بودن بنزین، کارتهای سوختی که اکنون در جایگاههای بنزین استفاده میشوند چه کاربردی دارند؟
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقصاد نیوز ،با توجه به تک نرخی بودن بنزین، کارتهای سوختی که اکنون در جایگاههای بنزین استفاده میشوند چه کاربردی دارند؟
ناصر رئیسیفر، رئیس کانون کارفرمایان جایگاهداران سوخت در این مورد به اقتصادنیوز گفت: عرضه سوخت از طریق کارتهای هوشمند در ابتدا با اهداف مشخصی از جمله مدیریت، کنترل مصرف و نظارت بر میزان مصرف کاربریهای مختلف، آغاز شد و با توجه به سیاست عرضه بنزین دونرخی و چندنرخی، کاربرد خاص خود را هم داشت.
وی ادامه داد:با استفاده از این کارتها آمار و اطلاعت مربوط به میزان مصرف بنزین و همچنین تعداد خودروها مورد محاسبه قرار میگرفت؛ اما این مربوط به زمانی بود که مردم ملزم به استفاده از این کارتها بودند. در حال حاضر پس از تکنرخی شدن قیمت بنزین که بدون شک اجرای آن تصمیم کاملاً درستی بوده است، دیگر نیازی به وجود این کارتها احساس نمیشود، چرا که عملاً در حال حاضر بسیاری از مردم از کارتهای سوخت مربوط به جایگاهها استفاده میکنند.
رئیسیفرد تصریح کرد: بهرغم این مساله، همچنان امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به مصرف سوخت روزانه بدون استفاده از اطلاعات کارتهای سوخت و از طریق خود جایگاههای سوخت نیز امکانپذیر است. بنابراین در حال حاضر از کارتهای سوخت و تجهیزات نصبشده در جایگاهها که هزینههای کلانی هم صرف آنها شده بود، صرفاً برای کسب اطلاعات آماری میزان مصرف سوخت در کشور استفاده میشود که میتوان به روشهای دیگری هم به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. در واقع دیگر دلیلی برای ادامه حیات کارت سوخت وجود ندارد.
ناصر رئیسیفر، رئیس کانون کارفرمایان جایگاهداران سوخت در این مورد به اقتصادنیوز گفت: عرضه سوخت از طریق کارتهای هوشمند در ابتدا با اهداف مشخصی از جمله مدیریت، کنترل مصرف و نظارت بر میزان مصرف کاربریهای مختلف، آغاز شد و با توجه به سیاست عرضه بنزین دونرخی و چندنرخی، کاربرد خاص خود را هم داشت.
وی ادامه داد:با استفاده از این کارتها آمار و اطلاعت مربوط به میزان مصرف بنزین و همچنین تعداد خودروها مورد محاسبه قرار میگرفت؛ اما این مربوط به زمانی بود که مردم ملزم به استفاده از این کارتها بودند. در حال حاضر پس از تکنرخی شدن قیمت بنزین که بدون شک اجرای آن تصمیم کاملاً درستی بوده است، دیگر نیازی به وجود این کارتها احساس نمیشود، چرا که عملاً در حال حاضر بسیاری از مردم از کارتهای سوخت مربوط به جایگاهها استفاده میکنند.
رئیسیفرد تصریح کرد: بهرغم این مساله، همچنان امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به مصرف سوخت روزانه بدون استفاده از اطلاعات کارتهای سوخت و از طریق خود جایگاههای سوخت نیز امکانپذیر است. بنابراین در حال حاضر از کارتهای سوخت و تجهیزات نصبشده در جایگاهها که هزینههای کلانی هم صرف آنها شده بود، صرفاً برای کسب اطلاعات آماری میزان مصرف سوخت در کشور استفاده میشود که میتوان به روشهای دیگری هم به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. در واقع دیگر دلیلی برای ادامه حیات کارت سوخت وجود ندارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش