خداحافظی با کارتهای سوخت جامانده
پدال نیوز: سهمیه بندی بنزین سال گذشته آخرین روزهایش را برای رسیدن به نرخ یکسان سپری کرد، اما هنوز کارت سوخت مناقشهای در دولت به حساب می آید.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، بحث از برداشته شدن سیستم سهمیه بنزین از اول تابستان سال گذشته آغاز شد و قرار شد دیگر سهمیه ای به کارت بنزین واریز نشود، اما از همان ابتدا سرنوشت اینکه پس از تمام شدن بنزین سهمیه ای چه بر سر سامانه سهمیه بندی سوخت می آید معلوم نبود.
سی ام آبان ماه آخرین روزی بود که مردم می توانستند با ته مانده بنزین کارت سوخت خود به جایگاه ها مراجعه کرده و بنزین 700 تومانی بزنند، پس از آن با نرخ بنزین 1000 تومانی تک نرخی شدن بزین عمل صورت گرفت.
حذف سامانه سوخت پس از رسیدن به قیمت متعادل برای بنزین دیگر ضرورتی نداشت و حالا با تک نرخی شدن بنزین به گفته وزیر نفت، آمار قاچاق نیز کاهش می یابد، اما هنوز تصمیمی برای کارتهای سوخت گرفته نشده است.
در بدنه وارت نفت در کنار وزیر، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی نیز معتقد است که دیگر نیازی به ادامه استفاده از سیستم سامانه سوخت دیده نمی شود.
از سوی دیگر سجاددی معتقد است در شرایطی که بسیاری از افراد به دلیل حذف سهمیه بندی ها از کارت سوخت خودشان استفاده نمی کنند و اکثرا سوخت گیری با استفاده از کارت جایگاهداران صورت می گیرد جمع آوری اطلاعات از این طریق نیز چندان امکان پذیر نیست علاوه بر اینکه زنگنه می گوید از اطلاعاتی که در خلال استفاده 8 ساله از سیستم سهمیه بندی نزین به دست آمده است تا کنون استفادهای نشده است.
رییس اتحادیه جایگاهداران نیز موضع صریحی در این باره دارد، او نیز می گوید سیستم سهمیهبندی بنزین سامانهای قدیمی است که ظرفیت پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان را نداشته و مدام با مشکل روبه رو می شود که این موضوع به گفته وی برای جایگاهداران هزینههایی در بر داشته است.
حاج محمد رضا امیدوار بود که تا پایان سال گذشته سامانه سوخت در بخش بنزین حذف شود، امیدی که به نتیجه نرسید، چراکه نوبخت اعلام کرد در این زمینه موافقت و مخالفت های زیادی است و تصمیم فعلی ادامه وضع موجود یعنی ادامه استفاده از کارت سوخت آن هم به شکل فعلی است.
حال باید دید در سال آینده با توجه به نظر وزارت نفت و بخش خصوصی فعال در این حوزه هیات دولت به تصمیم واحدی در مورد سامانه هوشمند سوخت در بحث بنزین می رسد یا نه ساماننه ای که در بخش گازوئیل ادامه استفاده از آن در ماه های آینده حتمی است.
سی ام آبان ماه آخرین روزی بود که مردم می توانستند با ته مانده بنزین کارت سوخت خود به جایگاه ها مراجعه کرده و بنزین 700 تومانی بزنند، پس از آن با نرخ بنزین 1000 تومانی تک نرخی شدن بزین عمل صورت گرفت.
حذف سامانه سوخت پس از رسیدن به قیمت متعادل برای بنزین دیگر ضرورتی نداشت و حالا با تک نرخی شدن بنزین به گفته وزیر نفت، آمار قاچاق نیز کاهش می یابد، اما هنوز تصمیمی برای کارتهای سوخت گرفته نشده است.
در بدنه وارت نفت در کنار وزیر، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی نیز معتقد است که دیگر نیازی به ادامه استفاده از سیستم سامانه سوخت دیده نمی شود.
از سوی دیگر سجاددی معتقد است در شرایطی که بسیاری از افراد به دلیل حذف سهمیه بندی ها از کارت سوخت خودشان استفاده نمی کنند و اکثرا سوخت گیری با استفاده از کارت جایگاهداران صورت می گیرد جمع آوری اطلاعات از این طریق نیز چندان امکان پذیر نیست علاوه بر اینکه زنگنه می گوید از اطلاعاتی که در خلال استفاده 8 ساله از سیستم سهمیه بندی نزین به دست آمده است تا کنون استفادهای نشده است.
رییس اتحادیه جایگاهداران نیز موضع صریحی در این باره دارد، او نیز می گوید سیستم سهمیهبندی بنزین سامانهای قدیمی است که ظرفیت پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان را نداشته و مدام با مشکل روبه رو می شود که این موضوع به گفته وی برای جایگاهداران هزینههایی در بر داشته است.
حاج محمد رضا امیدوار بود که تا پایان سال گذشته سامانه سوخت در بخش بنزین حذف شود، امیدی که به نتیجه نرسید، چراکه نوبخت اعلام کرد در این زمینه موافقت و مخالفت های زیادی است و تصمیم فعلی ادامه وضع موجود یعنی ادامه استفاده از کارت سوخت آن هم به شکل فعلی است.
حال باید دید در سال آینده با توجه به نظر وزارت نفت و بخش خصوصی فعال در این حوزه هیات دولت به تصمیم واحدی در مورد سامانه هوشمند سوخت در بحث بنزین می رسد یا نه ساماننه ای که در بخش گازوئیل ادامه استفاده از آن در ماه های آینده حتمی است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها