شناسایی ۳۰۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور
پدال نیوز: فرمانده پلیس راهور ناجا، از شناسایی بیش از ۳۰۰۰ نقطه حادثهخیز در جادههای کشور خبر داد و افزود: تمام تلاشمان را بکار بستهایم در سال ۹۵ کمترین میزان تلفات جادهای را به ثبت برسانیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سردار تقی مهری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح بزرگ ترافیکی و خدمات مسافرتی با حضور در جمع خبرنگاران درباره فعالیتهای پلیس راهور، گفت: بیش از 500 هزار نفر در طرح نوروزی پلیس فعال هستند که این میزان فقط بحث امدادرسانی را بر عهده دارند. در مجموع یک میلیون نفر در بخش گردشگری و خدماترسانی و بهداشت و درمان به مسافران نوروزی امدادرسانی میکنند.
وی با اعلام اینکه 3000 نقطه حادثهخیز در جادهها و محورهای مواصلاتی کشور شناسایی شدهاند، ادامه داد: در این نقاط نسبت به ارائه هشدارهای لازم و همچنین نصب علایم و حتی حضور فیزیکی مأموران اقدام کردهایم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث رانندگی نیز گفت: توصیه میکنم رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی مستمر، دستکم 15 دقیقه را استراحت کنند. طبق آمار بیشترین تصادفات ثبت شده به دلیل واژگونی گزارش شده است. واژگونی خودرو نیز عمدتاً به خاطر خستگی و خوابآلودگی راننده ایجاد میشود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پلیس راهور از پتانسیل بالای همیاران پلیس بیشترین استفاده را میبرد، افزود: دو هفته قبل از برگزاری رزمایش نوروزی، رزمایش ویژه همیاران پلیس در مدارس برگزار شد. معتقدیم حضور همیاران نقش قابل توجهی در کاهش میزان تلفات دارد.
سردار مهری در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره بستن کمربند ایمنی برای سرنشین عقب نیز گفت: در 10 سال گذشته اقدامات خوبی در مورد بستن کمربند ایمنی انجام شده و دیگر کمتر کسی را میتوان یافت که در حال رانندگی در شهر و خارج از شهر، کمربند ایمنی خود را نمیبندد. برابر قانون بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است. سرنشین عقب خودرو نیز در داخل همان خودرو نشسته است. بنابراین بستن کمربند ایمنی برای سرنشین عقب نیز اجباری است و اگر در جاده فردی کمربند خود را نبسته باشد، همکاران من اقدام به اعمال قانون برای فرد خاطی میکنند.
وی با توصیه به رانندگانی که قصد مسافرت دارند، افزود: داشتن گواهینامه معتبر، کارت ماشین، بیمهنامه معتبر و برگه معاینه فنی از جمله الزاماتی است که حتماً رانندگان باید به همراه داشته باشند چرا که در صورتی که ماموران پلیس آن را درخواست کنند و رانندهای این مدارک را همراه نداشته باشد، برابر قانون با راننده خاطی برخورد میشود.
سردار مهری در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره پوشش دوربینهای ثبت تخلف در جادههای کشور نیز گفت: در برنامهریزیهای انجام شده و طی سه سال باید 34 هزار کیلومتر از جادهها و مسیرهای کشور تحت پوشش دوربینهای ثبت تخلف قرار گیرند. همچنین نسل جدیدی از دوربینها که از مدتی قبل فعالیت خود را در برخی از جادهها آغاز کرده، تاکنون تعدادش به 74 دستگاه رسیده و امیدواریم در سال آینده این تعداد افزایش پیدا کند. این دوربینها علاوه بر قابلیت کنترل سرعت خودرو، ثبت تخلف عدم حرکت بین خطوط و همچنین عدم رعایت فاصله طولی بین دو خودرو را نیز ثبت میکنند.
وی با اعلام اینکه 3000 نقطه حادثهخیز در جادهها و محورهای مواصلاتی کشور شناسایی شدهاند، ادامه داد: در این نقاط نسبت به ارائه هشدارهای لازم و همچنین نصب علایم و حتی حضور فیزیکی مأموران اقدام کردهایم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث رانندگی نیز گفت: توصیه میکنم رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی مستمر، دستکم 15 دقیقه را استراحت کنند. طبق آمار بیشترین تصادفات ثبت شده به دلیل واژگونی گزارش شده است. واژگونی خودرو نیز عمدتاً به خاطر خستگی و خوابآلودگی راننده ایجاد میشود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پلیس راهور از پتانسیل بالای همیاران پلیس بیشترین استفاده را میبرد، افزود: دو هفته قبل از برگزاری رزمایش نوروزی، رزمایش ویژه همیاران پلیس در مدارس برگزار شد. معتقدیم حضور همیاران نقش قابل توجهی در کاهش میزان تلفات دارد.
سردار مهری در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره بستن کمربند ایمنی برای سرنشین عقب نیز گفت: در 10 سال گذشته اقدامات خوبی در مورد بستن کمربند ایمنی انجام شده و دیگر کمتر کسی را میتوان یافت که در حال رانندگی در شهر و خارج از شهر، کمربند ایمنی خود را نمیبندد. برابر قانون بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است. سرنشین عقب خودرو نیز در داخل همان خودرو نشسته است. بنابراین بستن کمربند ایمنی برای سرنشین عقب نیز اجباری است و اگر در جاده فردی کمربند خود را نبسته باشد، همکاران من اقدام به اعمال قانون برای فرد خاطی میکنند.
وی با توصیه به رانندگانی که قصد مسافرت دارند، افزود: داشتن گواهینامه معتبر، کارت ماشین، بیمهنامه معتبر و برگه معاینه فنی از جمله الزاماتی است که حتماً رانندگان باید به همراه داشته باشند چرا که در صورتی که ماموران پلیس آن را درخواست کنند و رانندهای این مدارک را همراه نداشته باشد، برابر قانون با راننده خاطی برخورد میشود.
سردار مهری در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره پوشش دوربینهای ثبت تخلف در جادههای کشور نیز گفت: در برنامهریزیهای انجام شده و طی سه سال باید 34 هزار کیلومتر از جادهها و مسیرهای کشور تحت پوشش دوربینهای ثبت تخلف قرار گیرند. همچنین نسل جدیدی از دوربینها که از مدتی قبل فعالیت خود را در برخی از جادهها آغاز کرده، تاکنون تعدادش به 74 دستگاه رسیده و امیدواریم در سال آینده این تعداد افزایش پیدا کند. این دوربینها علاوه بر قابلیت کنترل سرعت خودرو، ثبت تخلف عدم حرکت بین خطوط و همچنین عدم رعایت فاصله طولی بین دو خودرو را نیز ثبت میکنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها