آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۲۰۶۰۵
۱۳:۰۰
۱۳۹۴/۱۲/۲۲

بازگشت دوباره اتوبوس برقی به تهران

پدال نیوز: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: راه اندازی و توسعه تردد اتوبوس های برقی به درخواست سامانه اتوبوس های تندرو وابسته به شهرداری تهران، در سه منطقه برق «افسریه، خیام و مولوی» عملیاتی و اجرایی می شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، اتوبوس برقی نوعی وسیله حمل ونقل عمومی است که انرژی مورد نیاز خود را از سیم های حامل جریان الکتریکی که در بالای سطح خیابان کشیده شده است، تهیه می کند. تفاوت اساسی این نوع اتوبوس ها با سایر وسایل نقلیه در این است که مسیر حرکت اتوبوس ها از قبل تعیین می شوند و این وسیله نقلیه نمی تواند از مسیر مشخص شده خارج شود.
 
انتشار آگهی مناقصه عمومی یک مرحله ای اجرای عملیات انتقال نیرو و برق رسانی شبکه های توزیع تامین برق اتوبوس برقی (فاز یک) در محدوده عملیاتی منطقه برق افسریه بهانه ای شد تا درباره مشخصات و مختصات این طرح و همچنین برنامه های شرکت توزیع برق برای توسعه استفاده از این امکان در سطح تهران بزرگ با مدیرعامل این شرکت گفت وگو کنیم.
 
سیدمحمد هاشمی امروز (شنبه) در این زمینه به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: درخواست سامانه اتوبوس های تندرو وابسته به شهرداری تهران در زمینه راه اندازی اتوبوس های برقی در سه منطقه برق «افسریه، خیام و مولوی» ارائه شده است.
 
به گفته وی، منطقه برق افسریه با توجه به درخواست های ارائه شده نسبت به طرح های تامین برق و زینگ تغذیه پست اتوبوس برقی اقدام کرد و مقرر شد با هماهنگی های انجام شده، این طرح در سه مرحله اجرا شود.
 
وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این طرح در محدوده خیابان خاوران با انتشار آگهی مناقصه عمومی به مبلغ تقریبی پنج میلیارد ریال در حال انجام است.
 
هاشمی افزود: این منطقه نسبت به تامین برق موقت اقدام کرده و راه اندازی فاز یک اتوبوس برقی از مهرماه امسال از ابتدای خیابان 17 شهریور تا میدان خراسان افتتاح شده است.
 
وی تصریح کرد: کاهش آلودگی شهر (به دلیل استفاده از انرژی برق به جای سوخت گازوئیل)، عدم نیاز به مراجعه به مراکز سوختگیری و در نتیجه استفاده حداکثری از زمان برای جابه جایی مسافر و امکان جابجایی و انتقال بیشتر مسافران، از جمله مزیت های استفاده از اتوبوس های برقی است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران ادامه داد: فاز دوم این طرح از میدان خراسان تا میدان امام حسین(ع) و فاز سوم آن از میدان خراسان تا میدان راه آهن در حال پیگیری برای اجراست.
 
براساس برنامه پنج ساله بخش حمل ونقل که در شورای اسلامی شهر تهران مصوب شده، برای سال نخست توسعه ناوگان اتوبوسرانی و توسعه خطوط اتوبوس های تندرو، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوس رانی در دستور کار قرار دارد.
 
پیشتر، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفته بود: احیا و راه اندازی خطوط برقی شهر تهران از سیاست های شهرداری پایتخت در سال 94 است که بر این اساس شاهد ورود نوع دیگری از اتوبوس های برقی در شهر خواهیم بود.
 
وی گفت که در طراحی اتوبوس های جدید سعی شده به جای سیم های بلند، از باطری استفاده شود.
 
اتوبوس های برقی از کم هزینه ترین و کارآمدترین ابزار حمل و نقل شهری هستند که آلودگی ایجاد نمی کنند و به محیط زیست آسیب نمی رسانند.
 
منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو