مخالفت با برندسازی بدون پشتوانه بنزین
پدال نیوز: برندسازی جایگاههای بنزین طرحی است که اگرچه در اصفهان آغاز شده است، اما ابعاد آن هنوز بهطور کامل در ایران و با شرایط ویژه کشور در زمینهی عرضه سوخت روشن نیست و همین امر باعث شده که اتحادیه جایگاهداران سوخت با این نوع برندسازی ابراز مخالفت کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت دربارهی طرحی که وزارت نفت برای برندسازی جایگاهها در سراسر کشور دارد به سازوکار این امر در سایر کشورها اشاره و اظهار کرد: برندسازی در هر حوزهای باید با پشتوانه صورت گیرد، اما گویی اینجا تنها برند به ظاهر لباس تعلق گرفته نه به پشتوانه آن.
بیژن حاج محمدرضا در این باره خاطر نشان کرد: در کشورهایی که بنزین تحت نام برندهای مختلف ارائه میشود 20 شرکت قوی مانند شرکت ملی نفت ایران در زمینهی تولید بنزین فعالیت میکنند و بنزین را با استاندارد خودشان و تحت عنوان برند توزیع میکنند.
وی با اشاره به مذاکراتی که با شرکتهای بنزین خارجی در زمینه برندسازی در ایران صورت گرفته است، ادامه داد: شرکتهای خارجی صاحب برند حاضر به فعالیت در زمینهی عرضه بنزین در کشور نیستند و ترجیح میدهند فعالیتهای خود را در زمینه بالادستی نفت یا پالایشگاهها در ایران انجام دهند، چرا که برای عرضه بنزین سودی نمیبرند.
رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت تصریح کرد: بنابراین در حالی که تنها عرضهکننده بنزین در کشور شرکت ملی نفت است، برندسازی معنایی ندارد و ما در این زمینه قبلا با وزارت نفت صحبت کرده و مسائل خود را گفتهایم.
وی بیان کرد: طرح وزارت نفت برای برندسازی در واقع این است که مثلا 50 جایگاه تحت پوشش یک پیمانکار فعالیت کند و البته این درست نیست که جایگاهها بخواهند درصدی از سود خود را به پیمانکار برای قرار گرفتن در تحت این پوشش بپردازند.
عوارض جدید شهرداریها برای جایگاهداران
حاج محمدرضا با بیان اینکه تصمیم وزارت نفت غیرقابل اجرا از سوی جایگاههاست، گفت: وزارت نفت اگر به دنبال ارتقاء خدمات جایگاههاست، زمینههای آن فراهم نشده چرا که در حوزه فعالیت جایگاهها تنها بحث ما و وزارت نفت مطرح نیست، بلکه شهرداریها نیز در این زمینه دخالت میکنند.
رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت با اشاره به افزوده شدن عوارض شهرداری تحت عنوان عوارض نازل برای جایگاهها اظهار کرد: ما در این زمینه چندینبار اعتراض کردیم که چرا در بعضی از شهرها شهرداری پولی را تحت عنوان عوارض نازل از جایگاهها میگیرند، در حالی که نازلهای سوخت سرمایه به حساب نمیآیند، بلکه باید هرچند وقت یکبار تعمیر یا تعویض شوند یا فرسوده میشوند.
وی با اشاره به اینکه جایگاهها در کشور با ضرر اداره میشود، از نوع برخورد با فعالان این بخش انتقاد و تصریح کرد: اگر میخواهند با برندسازی خدمات ما متنوع شود ما باید سرمایه مورد نیاز برای این کار را داشته باشیم و این در حالی است که سالهاست این بخش شاهد رشد نبوده و فعالان این حوزه از سرمایهگذاری پشیمان هستند.
رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت با تاکید بر اینکه اتحادیه جایگاهداران سوخت با طرحی است که از سوی وزارت نفت تحت عنوان برندسازی جایگاهها مطرح شده مخالف است، انگیزهای برای انجام این کار در بین جایگاهداران وجود ندارد و اگر دولت هدفش از این کار این است که توان پرداخت کارمزد جایگاهها را ندارد بهتر است به جای این طرح جایگاهها را به مردم و بخش خصوصی به طور کامل واگذار کند.
بیژن حاج محمدرضا در این باره خاطر نشان کرد: در کشورهایی که بنزین تحت نام برندهای مختلف ارائه میشود 20 شرکت قوی مانند شرکت ملی نفت ایران در زمینهی تولید بنزین فعالیت میکنند و بنزین را با استاندارد خودشان و تحت عنوان برند توزیع میکنند.
وی با اشاره به مذاکراتی که با شرکتهای بنزین خارجی در زمینه برندسازی در ایران صورت گرفته است، ادامه داد: شرکتهای خارجی صاحب برند حاضر به فعالیت در زمینهی عرضه بنزین در کشور نیستند و ترجیح میدهند فعالیتهای خود را در زمینه بالادستی نفت یا پالایشگاهها در ایران انجام دهند، چرا که برای عرضه بنزین سودی نمیبرند.
رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت تصریح کرد: بنابراین در حالی که تنها عرضهکننده بنزین در کشور شرکت ملی نفت است، برندسازی معنایی ندارد و ما در این زمینه قبلا با وزارت نفت صحبت کرده و مسائل خود را گفتهایم.
وی بیان کرد: طرح وزارت نفت برای برندسازی در واقع این است که مثلا 50 جایگاه تحت پوشش یک پیمانکار فعالیت کند و البته این درست نیست که جایگاهها بخواهند درصدی از سود خود را به پیمانکار برای قرار گرفتن در تحت این پوشش بپردازند.
عوارض جدید شهرداریها برای جایگاهداران
حاج محمدرضا با بیان اینکه تصمیم وزارت نفت غیرقابل اجرا از سوی جایگاههاست، گفت: وزارت نفت اگر به دنبال ارتقاء خدمات جایگاههاست، زمینههای آن فراهم نشده چرا که در حوزه فعالیت جایگاهها تنها بحث ما و وزارت نفت مطرح نیست، بلکه شهرداریها نیز در این زمینه دخالت میکنند.
رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت با اشاره به افزوده شدن عوارض شهرداری تحت عنوان عوارض نازل برای جایگاهها اظهار کرد: ما در این زمینه چندینبار اعتراض کردیم که چرا در بعضی از شهرها شهرداری پولی را تحت عنوان عوارض نازل از جایگاهها میگیرند، در حالی که نازلهای سوخت سرمایه به حساب نمیآیند، بلکه باید هرچند وقت یکبار تعمیر یا تعویض شوند یا فرسوده میشوند.
وی با اشاره به اینکه جایگاهها در کشور با ضرر اداره میشود، از نوع برخورد با فعالان این بخش انتقاد و تصریح کرد: اگر میخواهند با برندسازی خدمات ما متنوع شود ما باید سرمایه مورد نیاز برای این کار را داشته باشیم و این در حالی است که سالهاست این بخش شاهد رشد نبوده و فعالان این حوزه از سرمایهگذاری پشیمان هستند.
رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت با تاکید بر اینکه اتحادیه جایگاهداران سوخت با طرحی است که از سوی وزارت نفت تحت عنوان برندسازی جایگاهها مطرح شده مخالف است، انگیزهای برای انجام این کار در بین جایگاهداران وجود ندارد و اگر دولت هدفش از این کار این است که توان پرداخت کارمزد جایگاهها را ندارد بهتر است به جای این طرح جایگاهها را به مردم و بخش خصوصی به طور کامل واگذار کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها