ایتالیا اتوبوسهای تهران را تامین می کند
پدال نیوز: قرار است بخشی از نیاز شهر تهران به اتوبوس را دو شرکت ایتالیایی تامین کنند. تهران در حال حاضر به ۶ هزار اتوبوس نیاز دارد و طی ۶ سال گذشته دولت نیز هیچ اتوبوسی به شهرتهران تحویل نداده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، پایگاه اطلاعرسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران روز گذشته به نقل از مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران از اعلام آمادگی دو شرکت ایتالیایی و داخلی برای خرید اتوبوس خبر داد.
پیمان سنندجی دراین خصوص گفت: پس از جلسهای که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران با حضور بخش خصوصی و سازمان اتوبوسرانی انجام شد، چندین سرمایهگذار از بخش خصوصی برای مشارکت در خرید اتوبوس و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی مراجعه کردند که به زودی کار انعقاد تفاهمنامه با دو شرکت ایتالیایی و یک شرکت داخلی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: مدل سرمایهگذاری بخش خصوصی متفاوت است، بر این اساس که بخش خصوصی اتوبوس را خریداری کرده و وارد ناوگان حمل و نقل اتوبوسی میکند؛ سپس هزینه را طبق پیمایش پیموده شده از سوی شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی دریافت خواهد کرد.
مسوولان شهری اما معتقدند زمان زیادی تا امضای این تفاهمنامه مانده و هنوز جزئیات این همکاری مشخص نشده است. مدیریت شهری تهران برای چابکسازی اتوبوسرانی - مطابق الگوی جهانی- در نظر دارد روال واگذاری ناوگان به شرکتهای خصوصی را با هدف «خصوصیسازی رقابتی به قصد ارائه خدمات مطلوب به شهروندان» بهگونهای تغییر دهد تا منافع بخش خصوصی و اهداف شهر بهصورت توام تامین شود. برای این منظور، شرکت واحد پیشنهاد کرده است، نحوه محاسبه بهای بلیت یا همان هزینه فعالیت شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی از حالت محاسبه بر اساس «تعدادمسافر» (Net Cost) که خالص هزینهها را در برمیگیرد به حالت متداول جهانی که براساس میزان پیمایش (Gross Cost) حساب میشود، تغییر پیدا کند تا شرکتها براساس هزینه واقعی حملونقل، به درآمد لازم دست یابند. بودجه پیشبینی شده برای خرید اتوبوس در بودجه سال 95 نیز برای تامین نیازهای تهران کافی نیست.
از مجموع بودجه 17 هزار و 880 میلیارد تومانی سال آینده، سهم حملونقل عمومی شامل اتوبوس، مترو و تاکسی معادل 3 هزار و 813 میلیارد تومان است. سهم خرید اتوبوسهای درون شهری از این اعتبار در سال 95 حدود 15 میلیارد تومان است. قیمت اتوبوسهای دو کابینی که به تازگی وارد ناوگان اتوبوسرانی شدهاند حدود 700 میلیون تومان است که این رقم کفاف خرید حدود 21 اتوبوس را میدهد و نمیتواند کمک چندانی به نوسازی این ناوگان فرسوده کند.
به نظر میآید مدیریت شهری با استفاده از بخش خصوصی و ترغیب شرکتهای خارجی برای سرمایهگذاری دربخش حمل و نقل عمومی قصد دارد نیازهای تهران را برطرف کند.
پیمان سنندجی دراین خصوص گفت: پس از جلسهای که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران با حضور بخش خصوصی و سازمان اتوبوسرانی انجام شد، چندین سرمایهگذار از بخش خصوصی برای مشارکت در خرید اتوبوس و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی مراجعه کردند که به زودی کار انعقاد تفاهمنامه با دو شرکت ایتالیایی و یک شرکت داخلی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: مدل سرمایهگذاری بخش خصوصی متفاوت است، بر این اساس که بخش خصوصی اتوبوس را خریداری کرده و وارد ناوگان حمل و نقل اتوبوسی میکند؛ سپس هزینه را طبق پیمایش پیموده شده از سوی شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی دریافت خواهد کرد.
مسوولان شهری اما معتقدند زمان زیادی تا امضای این تفاهمنامه مانده و هنوز جزئیات این همکاری مشخص نشده است. مدیریت شهری تهران برای چابکسازی اتوبوسرانی - مطابق الگوی جهانی- در نظر دارد روال واگذاری ناوگان به شرکتهای خصوصی را با هدف «خصوصیسازی رقابتی به قصد ارائه خدمات مطلوب به شهروندان» بهگونهای تغییر دهد تا منافع بخش خصوصی و اهداف شهر بهصورت توام تامین شود. برای این منظور، شرکت واحد پیشنهاد کرده است، نحوه محاسبه بهای بلیت یا همان هزینه فعالیت شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی از حالت محاسبه بر اساس «تعدادمسافر» (Net Cost) که خالص هزینهها را در برمیگیرد به حالت متداول جهانی که براساس میزان پیمایش (Gross Cost) حساب میشود، تغییر پیدا کند تا شرکتها براساس هزینه واقعی حملونقل، به درآمد لازم دست یابند. بودجه پیشبینی شده برای خرید اتوبوس در بودجه سال 95 نیز برای تامین نیازهای تهران کافی نیست.
از مجموع بودجه 17 هزار و 880 میلیارد تومانی سال آینده، سهم حملونقل عمومی شامل اتوبوس، مترو و تاکسی معادل 3 هزار و 813 میلیارد تومان است. سهم خرید اتوبوسهای درون شهری از این اعتبار در سال 95 حدود 15 میلیارد تومان است. قیمت اتوبوسهای دو کابینی که به تازگی وارد ناوگان اتوبوسرانی شدهاند حدود 700 میلیون تومان است که این رقم کفاف خرید حدود 21 اتوبوس را میدهد و نمیتواند کمک چندانی به نوسازی این ناوگان فرسوده کند.
به نظر میآید مدیریت شهری با استفاده از بخش خصوصی و ترغیب شرکتهای خارجی برای سرمایهگذاری دربخش حمل و نقل عمومی قصد دارد نیازهای تهران را برطرف کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش