تبعات حذف چینیها از بازار خودروی ایران
پدال نیوز: معاون وزیر صنعت در حالی به چینیها اخطار داده که اگر قطعات خود را داخلیسازی نکنند از بازار خودرو ایران حذف می شوند که برخی کارشناسان معتقدند حذف چینیها از بازار خودرو ایران به راحتی امکانپذیر نخواهد بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، محسن صالحینیا روز گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه صنعت خودرو هشدار داد که با توجه به تعرفههای تعیین شده، چینیها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلیسازی محصولاتشان در ایران عمل کنند، در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.
به گزارش اقتصاد، صالحینیا با اشاره به مذاکره خودروسازان ایرانی با شرکای اروپایی گفته است که فولکسواگن آلمان، رنو، هیوندایی و کیاموتورز در حال مذاکره با خودروسازان هستند و به نظر می رسد آنها بتوانند جایگزین مناسبی برای چینیها باشند.
در همین زمینه، امیرحسن کاکائی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت میگوید: در حال حاضر دوباره رابطه ایران با بزرگان صنعت خودرو دنیا برقرار شده و بستر توسعه صنعت خودرو به سبک و سیاق خودروسازان اروپایی و ژاپنی فراهم شده است.
او میگوید: با برقرار شدن روایط ایران با خارجیها ما آماده یک جهش هستیم که این جهش خود را در کیفیت، قیمت و سطح تکنولوژی نشان خواهد داد و صنعت خودرو ما را به سمتی میبرد که بتوانیم به همکاری خود با برندهای معتبر روی آوریم که در چنین شرایطی طبیعی است از خودروسازان چینی فاصله بگیریم.
این کارشناس صنعت خودرو می افزاید: چینیها در دوره تحریمها برای خود جایگاهی در صنعت خودرو ایران به دست آوردند به طوری که صاحب سهم در بازار ایران شدند و بعید است به راحتی از این بازار خارج شوند چرا که ورود خودروسازان جدید و عرضه محصولات آنها زمانبر بوده و دستکم دو سال زمان میبرد.
کاکایی در خصوص اظهارات معاون وزیر صنعت تصریح می کند: به نظر میرسد در دورهای قرار گرفتهایم که باید به سمت داخلیسازی قطعات برخی خودروها برویم از این رو هشدار معاون وزیر صنعت هوشمندانه بوده و به نظر میرسد که اگر چینیها قصد ماندن در بازار ایران را دارند بهتر است به تولید برخی قطعات در داخل ایران روی آورند.
در همین زمینه فربد زاوه میگوید: حضور خودروسازان چینی در صنعت خودرو ایران رو به افزایش است و جای خالی یک اظهار نظر مناسب و قوی در خصوص ادامه فعالیت چینیها حس میشد بنابراین اظهارات معاون وزیر صنعت در این خصوص به موقع بود.
این کارشناس بازار خودرو میافزاید: وقتی خودروسازان ما در مذاکره با بزرگان صنعت خودرو از آنها میخواهند 30 درصد صادرات محصولات تولیدی و 40 درصد ساخت داخل را بر عهده گیرند، پس بهتر است که از چینیها هم بخواهیم که چنین راهی را برگزینند و فقط به فکر تولید برای بازار ایران نباشند بلکه از ظرفیتهای کشورمان برای تولید محصول و صادرات آن به بازارهای منطقه استفاده کنند.
به گزارش اقتصاد، صالحینیا با اشاره به مذاکره خودروسازان ایرانی با شرکای اروپایی گفته است که فولکسواگن آلمان، رنو، هیوندایی و کیاموتورز در حال مذاکره با خودروسازان هستند و به نظر می رسد آنها بتوانند جایگزین مناسبی برای چینیها باشند.
در همین زمینه، امیرحسن کاکائی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت میگوید: در حال حاضر دوباره رابطه ایران با بزرگان صنعت خودرو دنیا برقرار شده و بستر توسعه صنعت خودرو به سبک و سیاق خودروسازان اروپایی و ژاپنی فراهم شده است.
او میگوید: با برقرار شدن روایط ایران با خارجیها ما آماده یک جهش هستیم که این جهش خود را در کیفیت، قیمت و سطح تکنولوژی نشان خواهد داد و صنعت خودرو ما را به سمتی میبرد که بتوانیم به همکاری خود با برندهای معتبر روی آوریم که در چنین شرایطی طبیعی است از خودروسازان چینی فاصله بگیریم.
این کارشناس صنعت خودرو می افزاید: چینیها در دوره تحریمها برای خود جایگاهی در صنعت خودرو ایران به دست آوردند به طوری که صاحب سهم در بازار ایران شدند و بعید است به راحتی از این بازار خارج شوند چرا که ورود خودروسازان جدید و عرضه محصولات آنها زمانبر بوده و دستکم دو سال زمان میبرد.
کاکایی در خصوص اظهارات معاون وزیر صنعت تصریح می کند: به نظر میرسد در دورهای قرار گرفتهایم که باید به سمت داخلیسازی قطعات برخی خودروها برویم از این رو هشدار معاون وزیر صنعت هوشمندانه بوده و به نظر میرسد که اگر چینیها قصد ماندن در بازار ایران را دارند بهتر است به تولید برخی قطعات در داخل ایران روی آورند.
در همین زمینه فربد زاوه میگوید: حضور خودروسازان چینی در صنعت خودرو ایران رو به افزایش است و جای خالی یک اظهار نظر مناسب و قوی در خصوص ادامه فعالیت چینیها حس میشد بنابراین اظهارات معاون وزیر صنعت در این خصوص به موقع بود.
این کارشناس بازار خودرو میافزاید: وقتی خودروسازان ما در مذاکره با بزرگان صنعت خودرو از آنها میخواهند 30 درصد صادرات محصولات تولیدی و 40 درصد ساخت داخل را بر عهده گیرند، پس بهتر است که از چینیها هم بخواهیم که چنین راهی را برگزینند و فقط به فکر تولید برای بازار ایران نباشند بلکه از ظرفیتهای کشورمان برای تولید محصول و صادرات آن به بازارهای منطقه استفاده کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش