کوچ خودروسازان به مکزیک
پدال نیوز: شرکتهای خودروسازی فورد و جنرال موتورز تصمیم دارند تا سال 2018 تولیدات خود را در کشور مکزیک دو برابر کنند. گفته شده است که پایین بودن دستمزد و هزینههای تولید و همچنین نرخ کم تعرفههای گمرکی دلیل این کار بوده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، خودروسازان آئودی، مرسدس، نیسان، کیا، بیامو، فورد، هوندا، جنرال موتورز و. . . همگی از جمله شرکتهایی هستند که به تازگی خبر بازگشایی کارخانههای خود را در مکزیک اعلام کردهاند.
جنرال موتورز به دنبال دو برابر کردن تولیدات خود با سرمایهگذاری 5 میلیارد دلاری در دو سال آتی است. فورد نیز حضور خود را در بازار این کشور گسترش داد و از افتتاح کارخانه جدید دیگر خود در شهر سن لوئیس پتوسی خبر داد. به گفته والاستریت ژورنال، این شرکت تولیدات خود را از 500هزار به یک میلیون دستگاه در سال خواهد رسانید؛ خبری که فورد همچنان از رد یا تایید آن سخنی به میان نیاورده است.
به نقل از کارشناسان، در حال حاضر مکزیک هیچ مشابهی در جهان ندارد. هزینه کم نیروی کار، مکانی ایدهآل در خصوص پایین بودن عوارض گمرکی و بسیاری مزایای دیگر، همگی دلایلی بر این مدعاست. این کشور رتبه هفتم در فهرست بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل در جهان را دارا است و احتمالا بهزودی رتبه ششم را نیز از کره جنوبی بگیرد.
با همه این اوصاف، مکزیک کشور جدیدی در این زمینه به حساب نمیآید اما تمایلات در 10 سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است. خاویر موسکه، از کارشناسان BCG (شرکت مشاور مدیریت آمریکا)، میگوید: «ما دیگر منتظر افزایش فروش در بازارهای آمریکا نخواهیم ماند. ما شانس بیشتری مخصوصا برای وسایل نقلیه کوچکتر در کشورهای دیگر داریم.» گفته شده است تولید یک خودرو در مکزیک با احتساب تمامی هزینهها بین 200 تا 500 دلار در مقایسه با آمریکا صرفه جویی به همراه دارد.
منبع: فرصت امروز
جنرال موتورز به دنبال دو برابر کردن تولیدات خود با سرمایهگذاری 5 میلیارد دلاری در دو سال آتی است. فورد نیز حضور خود را در بازار این کشور گسترش داد و از افتتاح کارخانه جدید دیگر خود در شهر سن لوئیس پتوسی خبر داد. به گفته والاستریت ژورنال، این شرکت تولیدات خود را از 500هزار به یک میلیون دستگاه در سال خواهد رسانید؛ خبری که فورد همچنان از رد یا تایید آن سخنی به میان نیاورده است.
به نقل از کارشناسان، در حال حاضر مکزیک هیچ مشابهی در جهان ندارد. هزینه کم نیروی کار، مکانی ایدهآل در خصوص پایین بودن عوارض گمرکی و بسیاری مزایای دیگر، همگی دلایلی بر این مدعاست. این کشور رتبه هفتم در فهرست بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل در جهان را دارا است و احتمالا بهزودی رتبه ششم را نیز از کره جنوبی بگیرد.
با همه این اوصاف، مکزیک کشور جدیدی در این زمینه به حساب نمیآید اما تمایلات در 10 سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است. خاویر موسکه، از کارشناسان BCG (شرکت مشاور مدیریت آمریکا)، میگوید: «ما دیگر منتظر افزایش فروش در بازارهای آمریکا نخواهیم ماند. ما شانس بیشتری مخصوصا برای وسایل نقلیه کوچکتر در کشورهای دیگر داریم.» گفته شده است تولید یک خودرو در مکزیک با احتساب تمامی هزینهها بین 200 تا 500 دلار در مقایسه با آمریکا صرفه جویی به همراه دارد.
منبع: فرصت امروز
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها