خرید واگن باری از روسیه تکذیب شد
پدال نیوز: معاون ناوگان راهآهن با تکذیب هرگونه مذاکره خرید واگن باری از روسیه، گفت: واگنسازان داخلی توانمندی در کشور داریم و نیازهای شبکه ریلی از همین طریق تامین میکنیم و نیازی به واردات واگن از سایر کشورها نداریم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، بابک احمدی معاون ناوگان راهآهن، در واکنش به خبر خرید 5000 واگن باری از روسیه اظهار کرد: راهآهن جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکرهای برای خرید واگن باری از روسیه نداشته است.
وی با اشاره به اینکه محور و اولویت فعالیتهای راهآهن مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: واگنسازان داخلی توانمندی در کشور داریم و نیازهای شبکه ریلی از همین طریق تامین میکنیم و نیازی به واردات واگن از سایر کشورها نداریم.
وی افزود در حال تامین فاینانس برای خرید واگن و تجهیزات ریلی از تولیدکنندگان داخلی هستیم.
هفته قبل یک روزنامه روسی نوشت، با تحویل5 هزار واگن باری از سوی شرکت روسی اورال واگن زاوود به ایران صادرات کالاهای روسی به ایران پس از لغو تحریمهای این کشور آغاز خواهد شد.
به نوشته کومرسانت، بانک دولتی توسعه روسیه (ونش اکونوم بانک) یک وام 11.2 میلیارد روبلی (140 میلیون دلاری) به این منظور در اختیار شرکت اورال واگن زاوود قرار خواهد داد.
این واگنها در بخش فنی سیستم ریلی ایران به کار گرفته خواهند شد. انتظار میرود تحویل واگنهای مذکور قبل از پایان سال 2016 آغاز شود. این توافق در شرایطی منعقد شده که بانک توسعه روسیه قصد دارد به قرارداد صادراتی عرضه 15 هزار واگن ریلی از انواع مختلف به کشورهای ایران، آذربایجان، قزاقستان، مصر و کوبا کمک مالی کند.
در همین حال محمدی مدیرعامل واگن پارس با تأکید بر "در شرایط معمولی سالانه ظرفیت تولید 1000 واگن باری را داریم" گفت: واردات 5000 واگن روسی با توجه به توانمندیهای داخلی مشکوک است.
وی در واکنش به انتشار خبرهایی درباره خرید 5000 واگن باری از روسیه، اظهار کرد: واگنسازان داخلی در بخش تولید انواع واگنهای باری مشکلی ندارند و بهراحتی میتوانند نیاز کشور را تأمین کنند.
وی با بیان اینکه هماکنون واگنسازان داخلی با حداکثر 25 درصد ظرفیت خود فعالیت میکنند، تصریح کرد: در این شرایط موضوع خرید 5000 واگن باری از روسیه در تضاد با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیتهای داخلی است.
وی با تأکید بر اینکه کارخانه واگن پارس بهتنهایی توانایی تولید سالانه 1000 واگن باری را دارد، افزود: در حال حاضر خط تولید واگنهای باری در کارخانههای واگنسازی کشور متوقف شده است.
مدعامل واگن پارس در ادامه با اشاره به اینکه سال 94 کل صنایع کشور بهخصوص واگنسازان در رکود به سر بردند، گفت: اگر دولت برای این بخش تأمین مالی کرده و تسهیلات مناسبی را پرداخت کند، واگنسازی کشور رونق میگیرد.
محمدی با ابراز اینکه واردات این حجم واگن باری مشکوک است و طرح این پرسش "پس کارگروه اقتصاد مقاومتی به چه منظور در هیئت دولت تشکیل شده است؟" افزود: طبیعتاً هیئت دولت باید از واردات واگن با توجه به توانایی کشور جلوگیری کند.
منبع: تسنیم
وی با اشاره به اینکه محور و اولویت فعالیتهای راهآهن مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: واگنسازان داخلی توانمندی در کشور داریم و نیازهای شبکه ریلی از همین طریق تامین میکنیم و نیازی به واردات واگن از سایر کشورها نداریم.
وی افزود در حال تامین فاینانس برای خرید واگن و تجهیزات ریلی از تولیدکنندگان داخلی هستیم.
هفته قبل یک روزنامه روسی نوشت، با تحویل5 هزار واگن باری از سوی شرکت روسی اورال واگن زاوود به ایران صادرات کالاهای روسی به ایران پس از لغو تحریمهای این کشور آغاز خواهد شد.
به نوشته کومرسانت، بانک دولتی توسعه روسیه (ونش اکونوم بانک) یک وام 11.2 میلیارد روبلی (140 میلیون دلاری) به این منظور در اختیار شرکت اورال واگن زاوود قرار خواهد داد.
این واگنها در بخش فنی سیستم ریلی ایران به کار گرفته خواهند شد. انتظار میرود تحویل واگنهای مذکور قبل از پایان سال 2016 آغاز شود. این توافق در شرایطی منعقد شده که بانک توسعه روسیه قصد دارد به قرارداد صادراتی عرضه 15 هزار واگن ریلی از انواع مختلف به کشورهای ایران، آذربایجان، قزاقستان، مصر و کوبا کمک مالی کند.
در همین حال محمدی مدیرعامل واگن پارس با تأکید بر "در شرایط معمولی سالانه ظرفیت تولید 1000 واگن باری را داریم" گفت: واردات 5000 واگن روسی با توجه به توانمندیهای داخلی مشکوک است.
وی در واکنش به انتشار خبرهایی درباره خرید 5000 واگن باری از روسیه، اظهار کرد: واگنسازان داخلی در بخش تولید انواع واگنهای باری مشکلی ندارند و بهراحتی میتوانند نیاز کشور را تأمین کنند.
وی با بیان اینکه هماکنون واگنسازان داخلی با حداکثر 25 درصد ظرفیت خود فعالیت میکنند، تصریح کرد: در این شرایط موضوع خرید 5000 واگن باری از روسیه در تضاد با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیتهای داخلی است.
وی با تأکید بر اینکه کارخانه واگن پارس بهتنهایی توانایی تولید سالانه 1000 واگن باری را دارد، افزود: در حال حاضر خط تولید واگنهای باری در کارخانههای واگنسازی کشور متوقف شده است.
مدعامل واگن پارس در ادامه با اشاره به اینکه سال 94 کل صنایع کشور بهخصوص واگنسازان در رکود به سر بردند، گفت: اگر دولت برای این بخش تأمین مالی کرده و تسهیلات مناسبی را پرداخت کند، واگنسازی کشور رونق میگیرد.
محمدی با ابراز اینکه واردات این حجم واگن باری مشکوک است و طرح این پرسش "پس کارگروه اقتصاد مقاومتی به چه منظور در هیئت دولت تشکیل شده است؟" افزود: طبیعتاً هیئت دولت باید از واردات واگن با توجه به توانایی کشور جلوگیری کند.
منبع: تسنیم
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها