تولید خودرو به مرز 2 میلیون دستگاه میرسد
پدال نیوز: عضو پیشین انجمن قطعه سازان و سازندگان خودرو بر این باور است با انعقاد قرارداد با شرکتهای خودروسازی نظیر پژو، صنعت قطعهسازی و خودروسازی ایران تا سال آینده به تولید یک میلیون و 600هزار تا دومیلیون خودرو دست مییابد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، فرهاد بهنیا با اشاره به انعقاد قرارداد اخیر ایران با پژو اظهار کرد: گرچه هوز جزئیات این قرارداد منتشر نشده است، اما به نظر میرسد تولید خودرو در ایران تا سال آینده از یک میلیون و 600 هزار تا دو میلیون خودرو افزایش یابد.
به گزارش قتصاد، وی افزود: این توافق که بر اساس سه پلت فورم صورت گرفته است، میتواند تولید خودروهای مشترک میان دو کشور را بیش از پیش کند و بر تولید خودروها بیافزاید، همچنین باعث خروج خودروهای از رده خارج شده شود.
بهنیا با بیان اینکه صنعت قطعهسازی آمادگی لازم برای افزایش تولید قطعات را دارد، افزود: افزایش تولید قطعات به شرط پرداخت به موقع هزینهها، تامین نقدینگی موجود، تامین مواد اولیه مناسب و وجود سرمایهگذار امکان پذیر است.
به گفته عضو پیشین انجمن قطعهسازان و سازندگان خودرو، در حال حاضر نه تنها صنعت قطعهسازی، بلکه مردم و جامعه نیز دیگر تحمل خودروهای قدیمی و از رده خارج شده را ندارند، از این رو برای حضور بازارهای جهانی، صنعت و بازار آمادگی لازم را دارند.
وی تاکید کرد: صنعت قطعهسازی برای ساخت قطعات جدید در کشور نیازمند سرمایهگذاری جدی است، اما یکی از مشکلات صنعت خودرو نقدینگی خودروسازان و تامین نبودن این بخش است، در حالی که قرار است در مرحله اول آزادسازی پولهای ایران حدود 27 میلیارد دلار به ایران برگردد که بخشی از آن به بانک مرکزی و بخشی دیگر به صندوق تعلق میگیرد.
بهنیا ادامه داد: در همین رابطه نیز صنعت قطعهسازی نیازمند کمک این نهادها و فعال شدن این صنعت است، چرا که اگر این مشکل برطرف شود، سرمایهگذاران در این بخش بیش از پش میشوند و صنعت رونق میگیرد.
عضو پیشین انجمن قطعهسازان و سازندگان خودرو اظهار کرد: گفته میشود در قرارداد جدید با پژو، ایران باید 50درصد تولیدات را برای بخش ساخت و 30درصد را به صادرات اختصاص دهد. همچنین در این میان باید تجهیزات، ماشینآلات و سایر عوامل نیز برای افزایش تولید آمادگی لازم را داشته باشند.
وی افزود: در حال حاضر حدود 14 میلیون خودروی نیاز مند تعویض در کشور وجود دارد که از این تعداد حداقل هفت میلیون خودرو از رده خارج هستند که باید تا سه سال آینده تولید سالانه به یک میلیون و 600 هزار تا دومیلیون خودرو برسد.
به گفته بهنیا، به طور طبیعی با افزایش تولید قطعات خودرو، ورود شرکتهای خارجی به این صنعت و افزایش سرمایهگذار قطعا قیمتها با ثبات همراه میشوند و صنعت قطعهسازی با کمترین افزایش قیمت همراه میشود.
عضو پیشین انجمن قطعه سازان و سازندگان خودرو تاکید کرد: به طور طبیعی با کاهش قیمت ارز و لغو تحریمها هزنیههای جانبی تولید خودرو کاهش مییابد و این عوامل مانع افزایش قیمت میشود.
به گزارش قتصاد، وی افزود: این توافق که بر اساس سه پلت فورم صورت گرفته است، میتواند تولید خودروهای مشترک میان دو کشور را بیش از پیش کند و بر تولید خودروها بیافزاید، همچنین باعث خروج خودروهای از رده خارج شده شود.
بهنیا با بیان اینکه صنعت قطعهسازی آمادگی لازم برای افزایش تولید قطعات را دارد، افزود: افزایش تولید قطعات به شرط پرداخت به موقع هزینهها، تامین نقدینگی موجود، تامین مواد اولیه مناسب و وجود سرمایهگذار امکان پذیر است.
به گفته عضو پیشین انجمن قطعهسازان و سازندگان خودرو، در حال حاضر نه تنها صنعت قطعهسازی، بلکه مردم و جامعه نیز دیگر تحمل خودروهای قدیمی و از رده خارج شده را ندارند، از این رو برای حضور بازارهای جهانی، صنعت و بازار آمادگی لازم را دارند.
وی تاکید کرد: صنعت قطعهسازی برای ساخت قطعات جدید در کشور نیازمند سرمایهگذاری جدی است، اما یکی از مشکلات صنعت خودرو نقدینگی خودروسازان و تامین نبودن این بخش است، در حالی که قرار است در مرحله اول آزادسازی پولهای ایران حدود 27 میلیارد دلار به ایران برگردد که بخشی از آن به بانک مرکزی و بخشی دیگر به صندوق تعلق میگیرد.
بهنیا ادامه داد: در همین رابطه نیز صنعت قطعهسازی نیازمند کمک این نهادها و فعال شدن این صنعت است، چرا که اگر این مشکل برطرف شود، سرمایهگذاران در این بخش بیش از پش میشوند و صنعت رونق میگیرد.
عضو پیشین انجمن قطعهسازان و سازندگان خودرو اظهار کرد: گفته میشود در قرارداد جدید با پژو، ایران باید 50درصد تولیدات را برای بخش ساخت و 30درصد را به صادرات اختصاص دهد. همچنین در این میان باید تجهیزات، ماشینآلات و سایر عوامل نیز برای افزایش تولید آمادگی لازم را داشته باشند.
وی افزود: در حال حاضر حدود 14 میلیون خودروی نیاز مند تعویض در کشور وجود دارد که از این تعداد حداقل هفت میلیون خودرو از رده خارج هستند که باید تا سه سال آینده تولید سالانه به یک میلیون و 600 هزار تا دومیلیون خودرو برسد.
به گفته بهنیا، به طور طبیعی با افزایش تولید قطعات خودرو، ورود شرکتهای خارجی به این صنعت و افزایش سرمایهگذار قطعا قیمتها با ثبات همراه میشوند و صنعت قطعهسازی با کمترین افزایش قیمت همراه میشود.
عضو پیشین انجمن قطعه سازان و سازندگان خودرو تاکید کرد: به طور طبیعی با کاهش قیمت ارز و لغو تحریمها هزنیههای جانبی تولید خودرو کاهش مییابد و این عوامل مانع افزایش قیمت میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها