جزئیات جلسه عصر امروز شورای رقابت؛
محصولات سایپا ۵ و ایران خودرو ۲درصد گران می شود
پدال نیوز: عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این شورا گفت: در این جلسه هیچ افزایش یا کاهش قیمتی برای خودروها مصوب نشد، اما طبق برآوردهای اولیه، به طور متوسط قیمت برخی محصولات سایپا کمتر از ۵ درصد و قیمت محصولات ایرانخودرو نیز کمتر از ۲ درصد افزایش دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، عیسی امامی با اشاره به جلسه عصر امروز شورای رقابت برای بررسی قیمتگذاری جدید خودروها، اظهار داشت: در این جلسه اطلاعات دریافت شده در مورد نرخ تورم بخشی خودروها و همچنین نمره کیفیت خودروها که از بانک مرکزی و سازمان بازرسی کیفیت اخذ شده است، مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس متوسط افزایش قیمت محصولات گروه سایپا کمتر از 5 درصد و در مورد ایران خودرو نیز کمتر از 2 درصد بوده است.
وی تصریح کرد: خودروسازان درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را در حالی به شورای رقابت ارائه کردهاند که به دلیل پایین بودن کیفیت برخی خودروها، در زمینه کیفیت و همچنین بهرهوری مشمول نمره منفی شدهاند.
امامی افزود: خودروسازان مدعی هستند با وجود اینکه قراردادهای آنها با طرفهای خارجی بر اساس یورو تنظیم شده، اما پرداختی آنها براساس دلار بوده است و همین مسئله باعث افزایش قیمت تمام شده تولید آنها شده است.
وی تأکید کرد: در این زمینه باید راستی آزمایی صورت گیرد و به همین دلیل در جلسه امروز شورای رقابت قرار شد استعلامهای لازم در این مورد از دستگاههای مرجع گرفته شود تا ببینیم آیا خودروسازان دلار پرداخت کردهاند یا یورو.
وی افزود: شرکت سایپا مدعی است که قراردادهایش با شرکتهای چینی بر، اساس یورو بوده ولی بابت این قراردادها دلار پرداخت کرده است که این مسئله نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش فارس، عضو ناظر شورای رقابت ادامه داد: قیمت تمام شده بسیاری از خودروها طبق نرخ تورم و نمره کیفیت، کاهشی است ولی باید در این مورد در جلسات بعدی شورای رقابت تصمیمگیری قطعی شود.
وی ادامه داد: بر این اساس متوسط افزایش قیمت محصولات گروه سایپا کمتر از 5 درصد و در مورد ایران خودرو نیز کمتر از 2 درصد بوده است.
وی تصریح کرد: خودروسازان درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را در حالی به شورای رقابت ارائه کردهاند که به دلیل پایین بودن کیفیت برخی خودروها، در زمینه کیفیت و همچنین بهرهوری مشمول نمره منفی شدهاند.
امامی افزود: خودروسازان مدعی هستند با وجود اینکه قراردادهای آنها با طرفهای خارجی بر اساس یورو تنظیم شده، اما پرداختی آنها براساس دلار بوده است و همین مسئله باعث افزایش قیمت تمام شده تولید آنها شده است.
وی تأکید کرد: در این زمینه باید راستی آزمایی صورت گیرد و به همین دلیل در جلسه امروز شورای رقابت قرار شد استعلامهای لازم در این مورد از دستگاههای مرجع گرفته شود تا ببینیم آیا خودروسازان دلار پرداخت کردهاند یا یورو.
وی افزود: شرکت سایپا مدعی است که قراردادهایش با شرکتهای چینی بر، اساس یورو بوده ولی بابت این قراردادها دلار پرداخت کرده است که این مسئله نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش فارس، عضو ناظر شورای رقابت ادامه داد: قیمت تمام شده بسیاری از خودروها طبق نرخ تورم و نمره کیفیت، کاهشی است ولی باید در این مورد در جلسات بعدی شورای رقابت تصمیمگیری قطعی شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها