عواقب خرید سرخابیها توسط خودروسازان
پدال نیوز : پس از تایید و تکذیبهای فراوان، بالاخره دو خودروساز بزرگ کشور به مزایده واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود کردند تا سرخابیها در آستانه حضور در «جاده مخصوص» قرار بگیرند.بر این اساس، دیروز شرکت «سرمایهگذاری سمند» بهعنوان یکی از زیرمجموعههای ایران خودرو، برای خرید باشگاه استقلال تهران پیشنهاد داد و سایپاییها نیز برای خرید سهام قرمزهای پایتخت، قدم پیش گذاشتند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، هرچند هنوز مشخص نیست آبی و نارنجیهای جاده مخصوص مالک سرخابیهای پایتخت خواهند شد یا نه، اما کارشناسان معتقدند اگر این اتفاق رخ بدهد، عواقب مثبت و منفی قابلتوجهی برای خودروسازان در پی خواهد داشت.
در این زمینه میتوان گفت که از عواقب مثبت این ماجرا، استفاده از برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، برای درآمدزایی است، چه آنکه به گفته یکی از مسوولان ارشد صنعت خودرو کشور، امکان کسب درآمد از این دو باشگاه تا 100 میلیارد تومان در سال نیز وجود دارد. کارشناسان دیگر نکته مثبت خرید سهام سرخابیها توسط خودروسازان را احیای نسبی محبوبیت شرکتهای خودروساز نزد مشتریان یا علاقهمندان به فوتبال میدانند.
اما کارشناسان به نکات منفی خرید سهام سرخابیها توسط خودروسازان نیز اشاره میکنند، از جمله اینکه بخشی از مشتریان این شرکتها (بهخصوص آنها که غیرفوتبالی هستند) از صرف میلیاردها تومان هزینه برای خرید استقلال و پرسپولیس، شاکی و ناخشنود خواهند شد. این «ناخشنودی»، بهویژه وقتی که خودروسازان بخواهند قیمت محصولاتشان را افزایش دهند، بروز خواهد کرد زیرا آنگاه مشتریان از شرکتهای خودروساز خواهند پرسید که «وقتی به بهانه نقدینگی بهدنبال افزایش قیمت محصولات خود هستید، پس چرا پولتان را صرف باشگاهداری میکنید؟» هرچه هست، ایران خودرو و سایپا حالا جدیترین گزینه برای خرید سهام دو باشگاه بزرگ پایتخت بهشمار میروند و اگر موفق به این کار شوند، نامشان به لیست خودروسازانی که اقدام به باشگاهداری کردهاند (از جمله پژوی فرانسه که باشگاه سوشو را اداره میکند)، اضافه خواهد شد.
در این زمینه میتوان گفت که از عواقب مثبت این ماجرا، استفاده از برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، برای درآمدزایی است، چه آنکه به گفته یکی از مسوولان ارشد صنعت خودرو کشور، امکان کسب درآمد از این دو باشگاه تا 100 میلیارد تومان در سال نیز وجود دارد. کارشناسان دیگر نکته مثبت خرید سهام سرخابیها توسط خودروسازان را احیای نسبی محبوبیت شرکتهای خودروساز نزد مشتریان یا علاقهمندان به فوتبال میدانند.
اما کارشناسان به نکات منفی خرید سهام سرخابیها توسط خودروسازان نیز اشاره میکنند، از جمله اینکه بخشی از مشتریان این شرکتها (بهخصوص آنها که غیرفوتبالی هستند) از صرف میلیاردها تومان هزینه برای خرید استقلال و پرسپولیس، شاکی و ناخشنود خواهند شد. این «ناخشنودی»، بهویژه وقتی که خودروسازان بخواهند قیمت محصولاتشان را افزایش دهند، بروز خواهد کرد زیرا آنگاه مشتریان از شرکتهای خودروساز خواهند پرسید که «وقتی به بهانه نقدینگی بهدنبال افزایش قیمت محصولات خود هستید، پس چرا پولتان را صرف باشگاهداری میکنید؟» هرچه هست، ایران خودرو و سایپا حالا جدیترین گزینه برای خرید سهام دو باشگاه بزرگ پایتخت بهشمار میروند و اگر موفق به این کار شوند، نامشان به لیست خودروسازانی که اقدام به باشگاهداری کردهاند (از جمله پژوی فرانسه که باشگاه سوشو را اداره میکند)، اضافه خواهد شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها