آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۷۳۳۵
۱۱:۳۶
۱۴۰۴/۰۵/۰۴

بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی ۲خودروساز به مراکز اسقاط

بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی ۲خودروساز به مراکز اسقاط
پدال نیوز: رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده ایران با اشاره به بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی ۲ خودروساز به مراکز اسقاط، گفت: آمار اسقاط خودرو‌های فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است.
نویسنده:
تحریریه پدال نیوز
به گزارش "پدال نیوز"

 رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده ایران با اشاره به بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی ۲ خودروساز به مراکز اسقاط، گفت: آمار اسقاط خودرو‌های فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. محمود مشهدی شریف با اشاره به شکسته شدن سقف اسقاط خودرو‌های فرسوده در سال گذشته، افزود: اسقاط خودرو‌های فرسوده در سال ۱۴۰۳ به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته با اسقاط بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه رسید.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون اسقاط خودرو‌های فرسوده با رکود بی سابقه‌ای به علت نبود نقدینگی مواجه شده است که دلیل اصلی آن پرداخت نکردن بدهی‌های خودروسازان کشور به مبلغ حدود ۱.۵ همت (هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) به مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده بوده است.

مشهدی شریف افزود: بیشترین بدهی خودروسازان به مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده مربوط به شرکت خودروسازی سایپا با بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان و شرکت کرمان موتور با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است که اگر این بدهی‌ها در موعد مقرر به مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده پرداخت می‌شد، شاهد اسقاط ماهانه ۱۵ هزار دستگاه خودروی فرسوده بودیم.

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده ایران در ادامه گفت: مجموع خودرو‌های اسقاط شده از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۷ هزار دستگاه خودرو بوده، ضمن اینکه بخش قابل توجهی از این تعداد، خودرو‌های اسقاط نشده سال ۱۴۰۳ بوده است. وی افزود: پیش بینی می‌شود اگر اسقاط خودرو‌های فرسوده با همین شرایط پیش برود حداکثر تعداد اسقاط خودرو‌های فرسوده تا پایان سال به ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برسد.

مشهدی شریف اضافه کرد: نبود نقدینگی در مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده به دلیل پرداخت نکردن بدهی‌های خودروسازان به مراکز اسقاط منجر به رکود اسقاط خودرو‌های فرسوده شده؛ به‌طوری که آمار اسقاط خودرو‌های فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است.

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده ایران گفت: در صورت پرداخت بدهی خودروسازان به مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده، در چهار ماه نخست امسال، در مجموع تعداد ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده، اسقاط می‌شد.

وی همچنین افزود: خودروسازان وجوه گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده را بیش از یک ماه زودتر از تحویل خودرو‌ها به متقاضیان دریافت می‌کنند، اما همچنان به مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده بدهکار هستند.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو