آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۷۲۷۴
۱۸:۵۰
۱۴۰۴/۰۴/۲۵

سرمایه گذاری جنرال موتورز روی ماشین های احتراقی

سرمایه گذاری جنرال موتورز روی ماشین های احتراقی
پدال نیوز: شرکت جنرال موتورز یا به اختصار GM دیروز در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۵ اعلام کرد که قصد دارد ۴ میلیارد دلار برای گسترش تولید خودرو‌های احتراقی، مخصوصا وانت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلند‌ها در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند.
نویسنده:
تحریریه پدال نیوز
به گزارش "پدال نیوز"

 شرکت جنرال موتورز یا به اختصار GM دیروز در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۵ اعلام کرد که قصد دارد ۴ میلیارد دلار برای گسترش تولید خودرو‌های احتراقی، مخصوصا وانت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلند‌ها در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند.

این تصمیم در حالی گرفته شده که تقاضا برای خودرو‌های بنزینی و گازوئیلی هنوز هم تا حد زیادی بالا بوده و حاشیه سود این محصولات برای کمپانی GM بسیار زیاد است.

بخشی از این سرمایه‌گذاری به کارخانه Orion Assembly در ایالت میشیگان اختصاص پیدا کرده است که تولید شاسی‌بلند لوکس Cadillac Escalade از اوایل سال ۲۰۲۷ به آن منتقل خواهد شد. این کراس‌اوور یا به عبارتی شاسی‌بلند پرطرفدار در حال حاضر در کارخانه Arlington در ایالت تگزاس مونتاژ می‌شود.

همچنین تولید پیکاپ‌های Chevrolet Silverado و GMC Sierra هم در کارخانه‌های Orion ایالت میشیگان و Fort Wayne در ایالت Indiana افزایش پیدا خواهد کرد. قبلا قرار بود کارخانه اوریون فقط برای تولید مدل‌های برقی استفاده شود، اما برنامه جدید نشان دهنده تغییر مسیر کمپانی است. جنرال موتورز همزمان قصد دارد در کارخانه Fairfax در ایالت کانزاس و کارخانه Spring Hill در ایالت تنسی هم ظرفیت تولید خودرو‌های بنزینی مثل Equinox و Blazer را تقویت کند.

تغییرات اعمال شده در استراتژی تولید کمپانی جنرال موتورز یک نشانه واضح از فضای جدید قانون گذاری در آمریکا است. قانون جدیدی که از سپتامبر ۲۰۲۵ در کنگره تصویب خواهد شد، اعتبار یا به عبارتی تخفیف مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای خودرو‌های الکتریکی حذف می‌شود. همچنین جریمه‌های مربوط به مصرف بهینه سوخت خودرو‌های تولیدی جدید که به قوانین CAFE شناخته می‌شوند کاهش پیدا می‌کنند. این عوامل موجب شده تا تمرکز خودروسازان از تولید مدل‌های برقی کمتر شود، چون توجیه اقتصادی کمتری دارد.

جنرال موتورز در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که نهایتا تا سال ۲۰۳۵ تولید خودرو‌های با موتور احتراقی را متوقف می‌کند، اما حالا در حال بازبینی تدریجی این تعهد است.

این کمپانی تلاش می‌کند تولید داخلی را تقویت کرده و وابستگی به مکزیک را کاهش دهد تا از تعرفه‌های احتمالی ۲۵ درصدی جلوگیری کند.

جنرال‌موتورز اعلام کرده که این سرمایه‌گذاری فرصتی برای ایجاد اشتغال در آمریکا و رسیدگی به تقاضای بازار داخلی است.

البته این کمپانی هنوز هم به تولید خودرو‌های برقی در کارخانه‌هایی مثل Factory ZERO ادامه می‌دهد، اما حالا به چشم‌انداز برقی کردن محصولات خود به شکل منطقی‌تر از گذشته نگاه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو