کد خبر:
۱۵۵۸۹۶ ۱۷:۰۸
۱۴۰۳/۰۹/۲۴
توضیحات قالیباف درباره مصوبه واردات خودرو و نحوه قیمتگذاری بنزین
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به هیچ عنوان هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۴ نگرفته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف با حضور در برنامه بدون تعارف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دولت مدعی شده که مجلس دست ما را برای واردات بنزین بسته است و ناچاریم بنزین را گران کنیم، از نظر شما قرار است چه اتفاقی برای این موضوع بیفتد؟ گفت: در قانون هدفمنمدی که قانون دائمی است دست دولت برای قیمتگذاری باز است و همین الان هم دولت هر تصیمی بگیرد امروز میتواند اجرا کند.
وی با بیان اینکه دیدیم که اخیرا هم دولت تصمیم گرفت بنزین سوپر کند و اجازه داد بخش خصوصی وارد کند، تصریح کرد: واقعا کشور محدودیت ارز دارد برای وارداتی که بنزین را لیتری قریب به 40 هزار تومان خرید کند و 3 هزار یا 1500 تومان بفروشد. به قولی اگر روی گنج قارون هم نشسته باشیم کم میآوریم و این مسیر درستی نیست. ولی مجلس به هیچ عنوان هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین در بودجه 1404 نگرفته است.
رئیس مجلس در پاسخ به پرسشی درباره مصوبه مجلس برای واردات خودرو تصریح کرد: خودروسازان میگفتند که ارز نداریم در شرایطی که تا آبان ماه سال گذشته حدود 6 و نیم میلیارد دلار فقط برای واردات قطعات ارز در اختیار خودروسازان قرار گرفت و این تا پایان سال حتما 8 میلیاد دلار میشود. چطور برای واردات قطعات ارز هست ولی برای واردات خودرو، ارز نباشد؟ این منطقی نیست. نمی خواهم موضوع را باز کنم ولی حتما رانت هایی هم وجود دارد.
قالیباف گفت: ما در مصوبه ای ملزم کردیم خودروسازان هر چقدر قطعات وارد میکنند نصف آن را باید خودرو وارد کنند.
وی با بیان اینکه دیدیم که اخیرا هم دولت تصمیم گرفت بنزین سوپر کند و اجازه داد بخش خصوصی وارد کند، تصریح کرد: واقعا کشور محدودیت ارز دارد برای وارداتی که بنزین را لیتری قریب به 40 هزار تومان خرید کند و 3 هزار یا 1500 تومان بفروشد. به قولی اگر روی گنج قارون هم نشسته باشیم کم میآوریم و این مسیر درستی نیست. ولی مجلس به هیچ عنوان هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین در بودجه 1404 نگرفته است.
رئیس مجلس در پاسخ به پرسشی درباره مصوبه مجلس برای واردات خودرو تصریح کرد: خودروسازان میگفتند که ارز نداریم در شرایطی که تا آبان ماه سال گذشته حدود 6 و نیم میلیارد دلار فقط برای واردات قطعات ارز در اختیار خودروسازان قرار گرفت و این تا پایان سال حتما 8 میلیاد دلار میشود. چطور برای واردات قطعات ارز هست ولی برای واردات خودرو، ارز نباشد؟ این منطقی نیست. نمی خواهم موضوع را باز کنم ولی حتما رانت هایی هم وجود دارد.
قالیباف گفت: ما در مصوبه ای ملزم کردیم خودروسازان هر چقدر قطعات وارد میکنند نصف آن را باید خودرو وارد کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها