کد خبر:
۱۵۵۷۶۵ ۱۳:۱۰
۱۴۰۳/۰۸/۲۶
راهکار غیرقیمتی مدیریت مصرف
حذف سهمیه سوخت خودورهای لوکس وارداتی
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۴ در مجلس به اصلاحاتی که کمیسیون انرژی برای ارتقاء لایحه بودجه در حوزه انرژی انجام داده اشاره کرد و گفت: حذف سهمیه سوخت خودورهای گران قیمت وارداتی ازجمله راهکارهای غیرقیمتی مدیریت مصرف است که پیشنهاد شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر با اشاره به بررسیها و اصلاحات انجام شده توسط کمیسیون انرژی بر روی بندها و احکام مرتبط با نفت و بنزین در لایحه بودجه سال 1404، گفت: شفافیت منابع و مصارف شرکتهای تابع وزارت نفت، ترسیم دقیقتر درآمدهای نفتی حاصل از صادرات و فروش داخلی وزارت نفت نسبت به آنچه در لایحه آمده، پیشبینی سهم 3 درصدی مناطق محروم و افزودن سهم حساب بهینهسازی -که در لایحه نیامده بود- پس از انجام بررسیهای لازم توسط کمیسیون انرژی در لایحه دیده شد تا در کمیسیون تلفیق بودجه جهت تصویب مطرح شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به ایجاد تنوع در سبد سوختی بهعنوان یکی از راهحلهای رفع ناترازی حوزه حمل و نقل سبک کشور در لایحه بودجه تاکید شد، بدین معنا که درصد بسیار خوبی را توسعه به CNG، گاز مایع و خودروهای برقی اختصاص دهیم که البته این تصمیم در راستای اجرای قانون برنامه هفتم نیز است.
وی با بیان اینکه تاکنون در بحث راهکارهای غیرقیمتی مدیریت مصرف نیز پیشنهادات خوبی در کمیسیون انرژی جهت ارائه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است، افزود: ازجمله این راهکارها حذف سهمیه سوخت خودورهای گران قیمت وارداتی و ارتقاء سامانه سوخت کشور است چراکه با تقویت این سامانه از شبکه بانکی کشور استفاده خواهد شد، البته وزارت نفت نیز خود پذیرفته است که سامانه سوخت از کارت سوخت به کارت بانکی صاحبان خودرو انتقال داده شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین بر اجرای مصوبات برنامه هفتم در بودجه 1404 نیز همچون بارنامههای الکترونیکی خودورهای سنگین و اصلاح سوخت معادن و صنایع بالادستی نفت و گاز به دلیل قاچاق بسیار و مصارف غیربهینه تاکید شد./
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به ایجاد تنوع در سبد سوختی بهعنوان یکی از راهحلهای رفع ناترازی حوزه حمل و نقل سبک کشور در لایحه بودجه تاکید شد، بدین معنا که درصد بسیار خوبی را توسعه به CNG، گاز مایع و خودروهای برقی اختصاص دهیم که البته این تصمیم در راستای اجرای قانون برنامه هفتم نیز است.
وی با بیان اینکه تاکنون در بحث راهکارهای غیرقیمتی مدیریت مصرف نیز پیشنهادات خوبی در کمیسیون انرژی جهت ارائه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است، افزود: ازجمله این راهکارها حذف سهمیه سوخت خودورهای گران قیمت وارداتی و ارتقاء سامانه سوخت کشور است چراکه با تقویت این سامانه از شبکه بانکی کشور استفاده خواهد شد، البته وزارت نفت نیز خود پذیرفته است که سامانه سوخت از کارت سوخت به کارت بانکی صاحبان خودرو انتقال داده شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین بر اجرای مصوبات برنامه هفتم در بودجه 1404 نیز همچون بارنامههای الکترونیکی خودورهای سنگین و اصلاح سوخت معادن و صنایع بالادستی نفت و گاز به دلیل قاچاق بسیار و مصارف غیربهینه تاکید شد./
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها