آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۵۵۸۶
۱۲:۵۸
۱۴۰۳/۰۷/۲۹
دبیر انجمن خودروسازان ایران:

بهترین روش، با توجه به شرایط موجود، عرضه خودرو در بورس کالاست

احمد نعمت‌بخش اعلام کرد: عرضه خودرو در بورس کالا به نفع اقتصاد ملی، سهامداران و به نفع خریداران خودرو خواهد بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از سنا، دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری خودرو توضیح داد: قیمت‌گذاری دستوری باعث شده سالانه هزاران میلیارد تومان ضرر و زیان نصیب خودروسازان شود، این در حالی است که قیمت خودرو در بازار آزاد بسیار بالاست و فروش به صورت لاتاری انجام و منابع آن به جیب دلالان می‌رود.

او تاکید کرد: متاسفانه سرکوب مالی قیمت خودرو و جلوگیری از افزایش قیمت خودرو منجر به شکل‌گیری لاتاری خودرو شده است. اگر می‌خواهیم مسیر صنعت خودرو اصلاح شود، باید ضمن آزادسازی قیمت، قیمت‌گذاری دستوری را به طور کامل از این صنعت حذف کنیم.

او گفت: به ازای هر 100 خودرویی که در لاتاری فروخته می‌شود شاید حدود 20 درصد سود نصیب مردم عادی و 80 درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران و دلالان می‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد: فروش خودرو به صورت لاتاری باعث شده رقم بدهی خودروسازان به قطعه سازان از 100 همت فراتر برود.

نعمت‌بخش گفت: در روزهای آینده انجمن خودروسازان ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درخواست تشکیل جلسه‌ای مشترک، به منظور بررسی منافع عرضه خودرو در بورس کالا برای سهامداران ایران خودرو و سایپا و خریداران خودرو، را ارائه می‌دهد.

شرط رضایت 40 میلیون سهامدار ایران خودرو و سایپا

نعمت بخش تاکید کرد: ضرر و زیان‌های ناشی از قیمت‌گذاری دستوری باعث شده آن‌طور که باید روی کیفیت تولید خودرو اقدامی نشود و در نتیجه خریداران هم از خودروهای تولید شده همیشه ناراضی باشند و از طرفی سهامداران ایران خودرو و سایپا هم سال‌های زیاد سودی نبرند.

او با اشاره به نامه‌ای که انجمن خودروسازان برای محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور، ارسال کرده، توضیح داد: در این نامه تاکید شده؛ پس از گذشت 18 تا 19 ماه از ثابت نگه داشتن قیمت خودرو، اگر می‌خواهیم 40 میلیون سهامدار ایران خودرو و سایپا دیگر با ضرر و زیان مواجه نباشند، بهتر است موافقت خود را با افزایش قیمت خودرو اعلام کنند.

عرضه خودرو در بورس کالا به نفع اقتصاد ملی

نعمت بخش ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد بهترین روش، عرضه خودرو در بورس کالا است.

دبیر انجمن خودروسازان تاکید کرد: قیمت‌هایی که در بورس کالا برای خودروها کشف می‌شود، هم به نفع مصرف‌کننده است و هم به نفع خودروساز، چون این نرخ‌ها نسبت به بازار، پایین‌تر ثبت می‌شود و در این مسیر خودروسازان ضرر نمی‌کنند و از سوی دیگر از نرخ بازار آزاد هم بسیار پایین‌تر است که مصرف‌کننده هم از محل آن منتفع می‌شود.

او اعلام کرد: عرضه خودرو در بورس کالا به نفع اقتصاد ملی، سهامداران و هچنین به نفع خریداران خودرو است و بورس را به سمت مثبت شدن سوق می‌دهد و با این اتفاق، خودروساز به جای ضرر و زیان، سود کرده و روی کیفیت، توسعه محصول و محصولات جدیدتر کار می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو