کد خبر:
۱۵۵۵۸۳ ۱۲:۴۷
۱۴۰۳/۰۷/۲۹
تاکسی و اتوبوسهای برقی در گمرک به نام کیست؟
درحالیکه مدیران گمرک میگویند که خودروهای شهرداری تهران به بندرعباس نرسیده است، معاون شهردار نظر دیگری دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، گمرک ایران اعلام کرد که هیچگونه محموله خودروهای برقی از طرف شهرداری تهران در روزهای اخیر به گمرک شهید رجایی(بندرعباس) نرسیده است.اما معاون شهردار تهران محسن هرمزی به خبرنگار فارس میگوید که «خودروهای برقی خریداری شده توسط شهرداری با نام بانک شهر وارد گمرک بندرعباس شده است.»
شهرداری تهران سال گذشته قرارداد خرید ٢5۰۰ دستگاه اتوبوس و حدود ٢٧ هزار تاکسی را با چینیها بست.معاون حملونقل ترافیک شهر تهران به فارس میگوید که «١۰ دستگاه اتوبوس در پارت اول و ١5۰ دستگاه تاکسی برقی چینی» با همکاری بانک شهر وارد گمرک شده و در حال ترخیص است.
علاوه بر خرید اتوبوس و تاکسی برقی، شهرداری قرارداد خرید ٧٩١ دستگاه واگن مترو را هم با چین بست و 4 ماه دیگر اولین واگن وارد تهران میشود.
کارشناس شهری مجید نظرپور میگوید که اگر شهرداری از تولید داخل استفاده میکرد دیگر نیاز بهصرف زمان برای انتقال اتوبوس و تاکسی از خارج و ماندن وسایل در گمرک نبود.در مقابل کارشناس خودرو یزدان شمیرانی با بیان اینکه شهرداری از کل ظرفیت داخل استفاده کرده است، میگوید که خودروسازان داخلی توان تولید این حجم از وسایل حملونقل را نداشته و شهرداری مجبور به عقد قرارداد با چین شد.
کارشناسان میگویند که باتوجهبه مشکلات حملونقل عمومی در تهران باید بروکراسی اداری در گمرک برای ترخیص کالاهایی مانند اتوبوس، تاکسی و... به حداقل برسد تا کالاها سریع ترخیص شده و متروکه نشوند.
شهرداری تهران سال گذشته قرارداد خرید ٢5۰۰ دستگاه اتوبوس و حدود ٢٧ هزار تاکسی را با چینیها بست.معاون حملونقل ترافیک شهر تهران به فارس میگوید که «١۰ دستگاه اتوبوس در پارت اول و ١5۰ دستگاه تاکسی برقی چینی» با همکاری بانک شهر وارد گمرک شده و در حال ترخیص است.
علاوه بر خرید اتوبوس و تاکسی برقی، شهرداری قرارداد خرید ٧٩١ دستگاه واگن مترو را هم با چین بست و 4 ماه دیگر اولین واگن وارد تهران میشود.
کارشناس شهری مجید نظرپور میگوید که اگر شهرداری از تولید داخل استفاده میکرد دیگر نیاز بهصرف زمان برای انتقال اتوبوس و تاکسی از خارج و ماندن وسایل در گمرک نبود.در مقابل کارشناس خودرو یزدان شمیرانی با بیان اینکه شهرداری از کل ظرفیت داخل استفاده کرده است، میگوید که خودروسازان داخلی توان تولید این حجم از وسایل حملونقل را نداشته و شهرداری مجبور به عقد قرارداد با چین شد.
کارشناسان میگویند که باتوجهبه مشکلات حملونقل عمومی در تهران باید بروکراسی اداری در گمرک برای ترخیص کالاهایی مانند اتوبوس، تاکسی و... به حداقل برسد تا کالاها سریع ترخیص شده و متروکه نشوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها