کد خبر:
۱۵۴۵۵۷ ۱۳:۵۳
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
اسقاط حدود ۲۰ هزار خودروی فرسوده در پاییز امسال
رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو گفت: در ۳ ماهه پاییز امسال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور اسقاط شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: در پاییز امسال حدود 20 هزار دستگاه خودروی فرسوده را اسقاط و از رده خارج کرده ایم.
او گفت:طبق آمار در سال 98، چیزی بالغ بر 7 هزار دستگاه، سال 99، سیزده هزار، سال 1400، کمتر از 30 هزار دستگاه، سال گذشته بیش از 20 هزار دستگاه و امسال هم در چهارماهه ابتدای سال حدود 39 هزار خودرو اسقاط شده است.
مشهدی شریف گفت: امسال روند افزایشی در اسقاط خودروی فرسوده داشتیم. بیشترین تعداد اسقاط در ماه شهریور با 10 هزار دستگاه صورت گرفته است و اگر این روند رشد را ما در 3 ماهه پاییز هم داشتیم، حدود 35 الی 40 هزار دستگاه خودرو در این 3 ماه اسقاط میشد.
رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: قرار بود 100 هزار دستگاه تا پایان سال اسقاط داشته باشیم اما روند رشد به خوبی پیش نرفت به علت آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده که مجلس دو ماه به دولت فرصت داده بود و این مدت زمان تعیین شده در اردیبهشت به پایان رسید این آیین نامه بعد گذشت 8 ماه تصویب شده، ولی هنوز ابلاغ نشده است.
او گفت: این تاخیر 8 ماهه باعث میشود روند اسقاط کندتر شود، ما دوماه فرصت داریم تا به عدد 50 هزار اسقاط خودرو برسیم که غیر ممکن است، ولی امیدواریم این عدد محقق شود.
او گفت:طبق آمار در سال 98، چیزی بالغ بر 7 هزار دستگاه، سال 99، سیزده هزار، سال 1400، کمتر از 30 هزار دستگاه، سال گذشته بیش از 20 هزار دستگاه و امسال هم در چهارماهه ابتدای سال حدود 39 هزار خودرو اسقاط شده است.
مشهدی شریف گفت: امسال روند افزایشی در اسقاط خودروی فرسوده داشتیم. بیشترین تعداد اسقاط در ماه شهریور با 10 هزار دستگاه صورت گرفته است و اگر این روند رشد را ما در 3 ماهه پاییز هم داشتیم، حدود 35 الی 40 هزار دستگاه خودرو در این 3 ماه اسقاط میشد.
رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: قرار بود 100 هزار دستگاه تا پایان سال اسقاط داشته باشیم اما روند رشد به خوبی پیش نرفت به علت آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده که مجلس دو ماه به دولت فرصت داده بود و این مدت زمان تعیین شده در اردیبهشت به پایان رسید این آیین نامه بعد گذشت 8 ماه تصویب شده، ولی هنوز ابلاغ نشده است.
او گفت: این تاخیر 8 ماهه باعث میشود روند اسقاط کندتر شود، ما دوماه فرصت داریم تا به عدد 50 هزار اسقاط خودرو برسیم که غیر ممکن است، ولی امیدواریم این عدد محقق شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها