آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۴۳۹۵
۱۷:۳۱
۱۴۰۲/۰۹/۱۹
وزیر صمت:

ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست محیطی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید و ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست محیطی است، از تهیه پیوست فرهنگی این خودروها در وزارت صمت خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز"

به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، «عباس علی‌آبادی» امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی اظهار داشت: امروز شاهد رونمایی از نخستین خودروهای برقی در تهران هستیم تا به ناوگان تاکسیرانی افزوده شود و از این هفته به بعد روند برقی شدن تاکسی ها در تهران ‌و سراسر کشور آغاز خواهد شد.


وی افزود: تولید و ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست محیطی است، زیرا سوخت فسیلی به اقتصاد کشور ضرر می‌زند؛ از این رو خودروهای برقی امکان تنوع سوخت از جمله انرژی سبز را برای ما میسر می‌کند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حضور این خودروهای برقی در کشور به شکل آزمایشی است، گفت: باید ببینیم چه خودروهایی با شرایط کشورمان سازگار است؛ در این راستا باید صبر و تحمل داشته باشیم و متناسب با اقلیم کشورمان خودروی برقی بسازیم.


وی تاکید کرد: خودروسازان باید متناسب با اقلیم و فرهنگ کشورمان خودروهای برقی تولید کنند، خودروهایی که متناسب با مسیرهای شیب دار و سرازیری باشد و تولید این خودروها فقط برگرفته از خودروهای برقی چینی نباشد.


علی آبادی با اشاره به اینکه تولید خودروهای برقی نیاز به پیوست فرهنگی دارد، گفت: با توجه به شتاب بالایی که این خودروها دارند نیاز به آموزش ‌و پیوست فرهنگی دارد که در وزارت صمت تهیه شده است.


استفاده از خودروهای برقی موجب بهبود کیفیت ارائه خدمات شهری می‌شود


در این مراسم همچنین «علیرضا زاکانی» شهردار تهران اظهار داشت: اراده دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور بر برقی سازی خودروهاست، در همین راستا نیز وزیر صمت اهتمام ویژه ای دارند و برقی سازی خودروها همزمان با زیرساخت های لازم از شهر تهران آغاز شده است.


وی با اشاره به وضعیت نامطلوب هوای تهران در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: با رونمایی خودروهای برقی، گامی در راستای جدا شدن از آلودگی هوا است.


شهردار تهران با اشاره به موضوع زیست محیطی در تولید خودروهای برقی، گفت: استفاده از این نوع خودروها منجر به کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت ارائه خدمات شهری می‌شود، زیرا اکنون ۳۴ درصد خدمات از حمل و نقل عمومی و ۶۶ درصد از خودروهای شخصی و تاکسی است.


وی ادامه‌داد: با اراده درست دولت سیزدهم شاهد هموار شدن مسیر برای ورود ۱۰ ها هزار خودرو و اتوبوس برقی در راستای هوشمندسازی شهر هستیم.


زاکانی ابراز امیدواری کرد برقی سازی خودروها مسیری برای تحول و ارائه خدمات به مردم در بستر زیست‌بوم شهر تهران و سپس در سراسر کشور باشد.


به گزارش ایرنا، در خاتمه این مراسم تفاهمنامه همکاری برای تولید خودروهای برقی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرداری تهران، یکی از خودروسازان بخش خصوصی و تاکسیرانی تهران به امضا رسید.


همچنین ۸۸ دستگاه خودروی برقی به سازمان تاکسیرانی تهران تحویل شد.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو