کد خبر:
۱۵۴۳۱۴ ۱۷:۲۸
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران:
آینده متعلق به خودروهای برقی است
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درست است که خودروهای برقی معضل ازدحام ترافیک را حل نمی کنند ولی از شدت تولید آلاینده ها کم می کنند و این به نفع شهر است، گفت: باز هم تأکید می کنم که این امر باید با پشتوانه مطالعاتی و در نظر گرفتن همه جنبه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی موضوع باشد.
به گزارش "پدال نیوز"
به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در مورد برقی سازی حمل و نقل عمومی شهر تهران بیان کرد: اساساً نمی توان فناوری و رشد را در شهر محدود کرد. روزگاری در جهان خودروهای برقی در حد نمونه های آزمایشگاهی و تجربه های منحصر به فرد بودند و در آن زمان صحبت از خودروی برقی، موتور برقی و ... منطقی نبود ولی حالا این فناوری رشد کرده و چندی است که به بهره برداری تجاری در سطح جهان رسیده است.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از این فناوری نوین برای حل مشکلات آلودگی هوا گفت: درست نیست که ما چشم خود را بر آن ببندیم و در شرایطی که شهرهای ما و به ویژه شهر تهران، با معضل آلودگی هوا درگیر هستند و شهروندان ما از آن رنج می برند، از کنار آن بگذریم. اگر واقعا شرایطی مهیا باشد که بتوان با توجیه اقتصادی و رعایت صرفه و صلاح شهر به این سمت حرکت کرد، حتما باید این اتفاق بیفتد.
تشکری هاشمی ادامه داد: درست است که خودروهای برقی معضل ازدحام ترافیک را حل نمی کنند، ولی از شدت تولید آلاینده ها کم میکنند و این به نفع شهر است. ولی باز هم تأکید می کنم که این اتفاق باید با پشتوانه مطالعاتی و در نظر گرفتن همه جنبه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی موضوع باشد.
وی ادامه داد: البته با توجه به وضعیت اسفبار شبکه اتوبوسرانی و کمبود شدید ناوگان و فرسودگی آن از یک سو و قیمت بالا و گران بودن این اتوبوسها که تقریباً 3 برابر اتوبوس دیزلی است، شایسته است با توجه به کمبود منابع، ابتدا اتوبوسهای دیزلی که ارزانتر است خریداری شوند و پس از تکمیل حداقل 80 ناوگان، به صورت تدریجی از اتوبوس برقی استفاده شود تا زیرساخت لازم هم تأمین شود.
تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که چشم انداز برقی سازی را چگونه می بینید؟ گفت: آینده دنیا در همین دهه پیش رو، متعلق به خودروهای برقی خواهد بود و به همین دلیل خودروسازان باید اینبار از عرصه رقابت عقب نمانند و تولید داخلی به این سمت باشد، در غیر این صورت بزودی قدرتهای بزرگ صنعتی تمام فرصتهای پیش روی صنعتگران را خواهند ربود.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، وزارت نیرو هم باید این موضوع را یک فرصت و هم یک تهدید بداند؛ زیرا نیروگاههای ما باید توان تأمین برق مصرفی خودروهای برقی را داشته باشند و برای افزایش راندمان نیروگاهها و نوسازی و توسعه آن برنامههای لازم را به فوریت تنظیم و عملیات اجرایی را آغاز کنند. البته به همین نسبت وزارت نفت هم درگیر خواهد بود شاید عملکرد پالایشگاهها را تحت تاثیر قرار دهد و حتی در میزان فروش محصولات بالادستی نفت هم باید فکر جدی شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش