کد خبر:
۱۵۳۷۵۴ ۱۴:۴۱
۱۴۰۲/۰۶/۱۲
رشیدی کوچی:
اجازه نمیدهیم عدهای سودجو در واردات خودرو خللی ایجاد کنند
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمار گواهی اسقاط برای واردات خودرو به اندازه کافی در سامانه وجود دارد تا افراد برای واردات پول را پرداخت و گواهی دریافت کنند، گفت: اجازه نخواهیم داد افراد سودجو در واردات خودرو خلل ایجاد کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ جلال رشیدی کوچی در گفتوگو با ایسنا، درباره ساز و کار پیش بینی شده در قانون برای واردات خودرو به ازای دریافت گواهی اسقاط، بیان کرد: موضوع اسقاط خودرو و دریافت گواهی اسقاط موضوعی است که در قانون ساماندهی بازار خودرو، برای واردات خودرو در نظر گرفته شده و اشاره ای به خودروی نو یا کارکرده نشده است.
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گواهی اسقاط در سامانه اسقاط خودرو به اندازه کافی وجود دارد و اکنون که بحث واردات خودرو سرعت گرفته و در حال افتادن بر روی غلطک است ما اجازه نخواهیم داد که عده ای با سوءاستفاده از این فرصت در واردات خودرو خلل ایجاد کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: اکنون مشخصات یکسری خودرو در سامانه اسقاط از قبل وجود دارد و افراد پول را واریز می کنند که فکر کنم حداکثر ۳۰ میلیون تومان باشد و یک گواهی اسقاط دریافت می کنند، بدین ترتیب در واردات خودرو نیز خللی ایجاد نخواهد شد.
رشیدی کوچی با بیان اینکه تقریبا دو هفته قبل آئین نامه واردات خودرو در وزارت صمت نهایی شده و به هیات دولت رفته تا به تصویب نهایی برسد، تصریح کرد: آنچه که در وزارت صمت نهایی شده و به هیات دولت رفته، آئین نامه خوب و کاملی است و می تواند گره گشای خیلی از مشکلات باشد و انتظار ما این است آن چیزی که در وزارت صمت تصویب شده است، عینا در هیات دولت مصوب شود.
وی در پایان گفت: قرار بود هفته گذشته آئین نامه واردات خودروهای کار کرده نهایی شود اما انتظار می رود بعد از اربعین حسینی در جلسه هیات دولت نهایی شود.
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گواهی اسقاط در سامانه اسقاط خودرو به اندازه کافی وجود دارد و اکنون که بحث واردات خودرو سرعت گرفته و در حال افتادن بر روی غلطک است ما اجازه نخواهیم داد که عده ای با سوءاستفاده از این فرصت در واردات خودرو خلل ایجاد کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: اکنون مشخصات یکسری خودرو در سامانه اسقاط از قبل وجود دارد و افراد پول را واریز می کنند که فکر کنم حداکثر ۳۰ میلیون تومان باشد و یک گواهی اسقاط دریافت می کنند، بدین ترتیب در واردات خودرو نیز خللی ایجاد نخواهد شد.
رشیدی کوچی با بیان اینکه تقریبا دو هفته قبل آئین نامه واردات خودرو در وزارت صمت نهایی شده و به هیات دولت رفته تا به تصویب نهایی برسد، تصریح کرد: آنچه که در وزارت صمت نهایی شده و به هیات دولت رفته، آئین نامه خوب و کاملی است و می تواند گره گشای خیلی از مشکلات باشد و انتظار ما این است آن چیزی که در وزارت صمت تصویب شده است، عینا در هیات دولت مصوب شود.
وی در پایان گفت: قرار بود هفته گذشته آئین نامه واردات خودروهای کار کرده نهایی شود اما انتظار می رود بعد از اربعین حسینی در جلسه هیات دولت نهایی شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها