کد خبر:
۱۵۳۶۱۵ ۱۱:۳۱
۱۴۰۲/۰۵/۱۴
پیگیری عدم تحویل خودورهای وارداتی باگذشت ۵ ماه
با گذشت ۵ ماه از ثبت نام خودروهای وارداتی، هنوز خودرویی به مشتریان تحویل داده نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از صدا وسیما، 5 ماه از آغاز طرح فروش خودروهای وارداتی گذشته، طرحی اسفند 1401 آغاز شد؛ به گفته آقای امید قالیباف سخنگوی سابق وزارت صمت این طرح بزرگترین طرح فروش خودرو در کشور است.
آنطور که ضیغمی مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت گفته بود متقاضیان برای شرکت در این طرح باید 500 میلیون تومان مسدود کنند و قرار بود این خودروها سه ماهه تحویل مشتریان شود، اما حالا بعد از گذشت پنج ماه از زمان ثبت نام، خبری از تحویل این خودروها نیست.
موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو پیگیری کردیم؛ آقای مهدی تقدسی میگوید: در این طرح 33 هزار نفر ثبت نام کردند، تاکنون هزار و 108 متقاضی خودروی مطلع شدهاند که خودرویشان چانگان است و شرکت سایپا باید پیامک واریز وجه برایشان ارسال میکرد، اما برای بقیه که 31 هزار و 892 نفر هستند پیامکی واریز نشده و در سامانه مشخص نشده چه خودرویی ثبت نام کرده اند.
این در حالیست که آقای اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در بازدید از گمرک غرب تهران اعلام کرد: بررسی ملاحظات استانداردی مربوط به خودروهای وارداتی در گمرکات، ظرف 24 ساعت انجام میشود.
وی افزود: خودروهای وارداتی انبار شده در گمرک، مشکلی از نظر ملاحظات استاندارد ندارند و استاندارد این خودروها از مبدا مورد تایید قرار گرفته است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: اغلب خودروهای انبار شده به دلیل کم کاری واردکنندگان و دریافت نکردن گواهی تطبیق از سوی واردکننده در گمرک باقی مانده است.
رفع موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو برای شکستن انحصار جزو 8 فرمان رئیس جمهور بود که سال 1400 در بازدید از خودروسازان صادر کرد.
آنطور که ضیغمی مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت گفته بود متقاضیان برای شرکت در این طرح باید 500 میلیون تومان مسدود کنند و قرار بود این خودروها سه ماهه تحویل مشتریان شود، اما حالا بعد از گذشت پنج ماه از زمان ثبت نام، خبری از تحویل این خودروها نیست.
موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو پیگیری کردیم؛ آقای مهدی تقدسی میگوید: در این طرح 33 هزار نفر ثبت نام کردند، تاکنون هزار و 108 متقاضی خودروی مطلع شدهاند که خودرویشان چانگان است و شرکت سایپا باید پیامک واریز وجه برایشان ارسال میکرد، اما برای بقیه که 31 هزار و 892 نفر هستند پیامکی واریز نشده و در سامانه مشخص نشده چه خودرویی ثبت نام کرده اند.
این در حالیست که آقای اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در بازدید از گمرک غرب تهران اعلام کرد: بررسی ملاحظات استانداردی مربوط به خودروهای وارداتی در گمرکات، ظرف 24 ساعت انجام میشود.
وی افزود: خودروهای وارداتی انبار شده در گمرک، مشکلی از نظر ملاحظات استاندارد ندارند و استاندارد این خودروها از مبدا مورد تایید قرار گرفته است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: اغلب خودروهای انبار شده به دلیل کم کاری واردکنندگان و دریافت نکردن گواهی تطبیق از سوی واردکننده در گمرک باقی مانده است.
رفع موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو برای شکستن انحصار جزو 8 فرمان رئیس جمهور بود که سال 1400 در بازدید از خودروسازان صادر کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش