کد خبر:
۱۵۳۴۹۲ ۱۲:۵۶
۱۴۰۲/۰۴/۲۵
برآورد خودروسازان از تولید و فروش ۱۴۰۲
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد : برآورد خودروسازان از تولید و فروش محصولاتشان تا پایان سال جاری نشان میدهد در صورت تحقق برنامهریزی های مورد نظر ، آنها در مقایسه با سال گذشته در هر دو بخش رشد را تجربه خواهند کرد. طبق گزارشی که ایرانخودرو و سایپا به عنوان دو خودروساز بزرگ وابسته به دولت، به بورس ارائه دادهاند، آنها در مجموع تولید تقریبا یکمیلیون و ۱۶۵هزار دستگاهی را برای سال جاری پیشبینی کردهاند.
اگر این برنامه محقق شود، تولید دو غول جادهمخصوص در سال ۱۴۰۲ و نسبت به پارسال حدود ۲۵درصد رشد خواهد کرد. آنها در سال گذشته کمتر از ۹۵۰هزار دستگاه خودرو را به تولید رسانده بودند. طبق برنامه وزارت صمت، قرار است امسال یکمیلیون و ۷۰۰هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید برسد که این رقم مجموع تولید مدلهای سواری و تجاری همه تولیدکنندگان اعم از خودروسازان وابسته به دولت و شرکتهای بخش خصوصی را در بر میگیرد. بنابراین اگر برنامهریزی ایرانخودرو و سایپا محقق شود، آنها سهم تقریبا ۷۰درصدی از برنامه تولید امسال وزارت صمت را به خود اختصاص خواهند داد. ۳۰ درصد باقیمانده -۵۳۵ هزار دستگاه- نیز سهم دیگر خودروسازان اعم از پارسخودرو، شرکتهای بخش خصوصی و تجاریسازان است.
طبق برآورد این دو خودروساز، آنها قرار است طی سال جاری در مجموع حدودا یکمیلیون و ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. با توجه به فروش حدودا ۹۹۴هزار دستگاهی خودروسازان در سال گذشته، تحقق برنامهریزی امسال آنها به معنای رشد تقریبا ۱۸درصدی فروش نسبت به ۱۴۰۱ خواهد بود. به نظر میرسد تحقق این برنامه رابطه مستقیم با قیمتگذاری دارد، زیرا در صورت فریز قیمت، ممکن است خودروسازان محصولات خود را دپو کنند و این موضوع مانع تحقق برنامهریزی فروش خواهد شد. در این بین، ایرانخودرو برنامه تولید ۷۱۲هزار و ۲۳۶ دستگاهی را برای امسال در نظر گرفته و قصد دارد حدودا ۷۱۷هزار دستگاه محصول بفروشد. طبق آمار کدال، این شرکت در سال گذشته ۵۸۳هزار و ۲۳۴ دستگاه خودرو را تولید کرده بود؛ بنابراین اگر برنامه امسالش محقق شود، رشدی بالغ بر ۲۲درصد را در کارنامه خود به ثبت خواهد رساند. همچنین با توجه به فروش بیش از ۶۰۷هزار دستگاهی ایرانخودروییها در سال گذشته، تحقق برنامه امسال آنها به معنای رشد ۵/ ۱۸درصدی فروش خواهد بود.
سایپا نیز در سال گذشته ۳۴۹هزار و ۵۳۷ دستگاه خودرو را به تولید رسانده بود، اما امسال قصد دارد تیراژ خود را به ۴۵۲هزار و ۵۸۶ دستگاه برساند. اگر این برنامهریزی اجرایی شود، تولید دومین خودروساز بزرگ کشور حدودا ۲۳درصد بالا خواهد رفت. سایپاییها همچنین در سال گذشته آمار فروش حدودا ۳۸۷هزار دستگاهی را از خود به جا گذاشتند و امسال میخواهند ۴۵۲هزار و ۵۸۶ دستگاه محصول را به فروش برسانند. تحقق این برنامه، به معنای رشد فروش حدودا ۵/ ۱۷درصدی سایپا در سال جاری و نسبت به سال قبل خواهد بود.
اگر این برنامه محقق شود، تولید دو غول جادهمخصوص در سال ۱۴۰۲ و نسبت به پارسال حدود ۲۵درصد رشد خواهد کرد. آنها در سال گذشته کمتر از ۹۵۰هزار دستگاه خودرو را به تولید رسانده بودند. طبق برنامه وزارت صمت، قرار است امسال یکمیلیون و ۷۰۰هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید برسد که این رقم مجموع تولید مدلهای سواری و تجاری همه تولیدکنندگان اعم از خودروسازان وابسته به دولت و شرکتهای بخش خصوصی را در بر میگیرد. بنابراین اگر برنامهریزی ایرانخودرو و سایپا محقق شود، آنها سهم تقریبا ۷۰درصدی از برنامه تولید امسال وزارت صمت را به خود اختصاص خواهند داد. ۳۰ درصد باقیمانده -۵۳۵ هزار دستگاه- نیز سهم دیگر خودروسازان اعم از پارسخودرو، شرکتهای بخش خصوصی و تجاریسازان است.
طبق برآورد این دو خودروساز، آنها قرار است طی سال جاری در مجموع حدودا یکمیلیون و ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو به فروش برسانند. با توجه به فروش حدودا ۹۹۴هزار دستگاهی خودروسازان در سال گذشته، تحقق برنامهریزی امسال آنها به معنای رشد تقریبا ۱۸درصدی فروش نسبت به ۱۴۰۱ خواهد بود. به نظر میرسد تحقق این برنامه رابطه مستقیم با قیمتگذاری دارد، زیرا در صورت فریز قیمت، ممکن است خودروسازان محصولات خود را دپو کنند و این موضوع مانع تحقق برنامهریزی فروش خواهد شد. در این بین، ایرانخودرو برنامه تولید ۷۱۲هزار و ۲۳۶ دستگاهی را برای امسال در نظر گرفته و قصد دارد حدودا ۷۱۷هزار دستگاه محصول بفروشد. طبق آمار کدال، این شرکت در سال گذشته ۵۸۳هزار و ۲۳۴ دستگاه خودرو را تولید کرده بود؛ بنابراین اگر برنامه امسالش محقق شود، رشدی بالغ بر ۲۲درصد را در کارنامه خود به ثبت خواهد رساند. همچنین با توجه به فروش بیش از ۶۰۷هزار دستگاهی ایرانخودروییها در سال گذشته، تحقق برنامه امسال آنها به معنای رشد ۵/ ۱۸درصدی فروش خواهد بود.
سایپا نیز در سال گذشته ۳۴۹هزار و ۵۳۷ دستگاه خودرو را به تولید رسانده بود، اما امسال قصد دارد تیراژ خود را به ۴۵۲هزار و ۵۸۶ دستگاه برساند. اگر این برنامهریزی اجرایی شود، تولید دومین خودروساز بزرگ کشور حدودا ۲۳درصد بالا خواهد رفت. سایپاییها همچنین در سال گذشته آمار فروش حدودا ۳۸۷هزار دستگاهی را از خود به جا گذاشتند و امسال میخواهند ۴۵۲هزار و ۵۸۶ دستگاه محصول را به فروش برسانند. تحقق این برنامه، به معنای رشد فروش حدودا ۵/ ۱۷درصدی سایپا در سال جاری و نسبت به سال قبل خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش