کد خبر:
۱۵۳۴۷۱ ۱۲:۲۳
۱۴۰۲/۰۴/۲۱
عرضه «محصولات جدید» و «ظرفیت جذبنشده خودروسازان» در طرح جایگزین سامانه یکپارچه خودرو
مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: سامانه یکپارچه برای کسانی که در نوبت دوم ثبتنام کردند اما خودرو به آنها تعلق نگرفت، شهریور امسال باز میشود، در این نوبت «محصولات جدید» و «ظرفیت جذبنشده خودروسازان» برای انتخاب این افراد عرضه میشود تا دوباره خودرو انتخاب کنند و در نوبت تحویل قرار گیرند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، مهدی تقدسی درباره تعیینتکلیف متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه ثبتنام کردند اما بر خلاف رویه سامانه، با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدند، اظهار داشت: همان طور که قبلا هم اعلام شد، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در دور دوم عرضه خودرویی به آنها تعلق نگرفت، در شهریور امسال حتما باز میشود و براین اساس این متقاضیان میتوانند در آن مرحله از بین خودروهایی که عرضه میشود، خودروی خود را انتخاب و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.
مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو اظهار داشت: در دور دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه به 97 درصد از متقاضیانی که برای خرید خودرو در این سامانه ثبتنام کردند، طبق نوبتبندی تعیین شده خودرو تعلق گرفت اما 3 درصد از متقاضیان در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرکتهای سازنده خودرو و مدلهای عرضه در سامانه یکپارچه برای شهریور مشخص است؟ اظهار داشت: نوع خودرو و شرکتهای سازنده حاضر در آن عرضه، با لحاظ «ظرفیت جذبنشده خودروسازان» و همچنین «ارائه محصولات جدید»، در شهریور ماه برای آن 3 درصد باقیمانده (متقاضیان نوبت دوم که خودرویی به آنها تخصیص داده نشد) خواهد بود که در قالب «طرح جایگزین» امکان انتخاب خودروی جدید برای آنها فراهم میشود.
به گفته تقدسی این 3 درصدی که با عدم تخصیص مواجه شدهاند، خودروی خودر را از میان خودروهای پرتقاضا انتخاب کردهاند و از آنجا که تعداد تقاضاها مطابق با ظرفیت خودروساز نبوده است، لذا در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتند.
تقدسی درباره زمان برگزاری نوبت سوم عرضه یکپارچه خودرو بیان داشت: احتمالا نوبت سوم هم در شهریور برگزار میشود اما هنوز زمان و جزئیات برگزاری آن مشخص نیست.
بنابراین گزارش از آنجا که 3 درصد ذکر شده قبلا فرآیند ثبتنام نوبت دوم را طی کردهاند و مبلغ 100 میلیون تومان را نیز نزد بانک بلوکه کرده بودند، بنابراین با فراهم شدن فرصت انتخاب خودرو در «طرح جایگزینِ شهریورماه» فرصت دوبارهای برای انتخاب خودرو به آنها داده میشود و نیاز نسبت که دوباره پولی را در نزد بانک بلوکه کنند.
براساس اعلام وزارت صمت، یکی از اهداف عرضه خودو از طریق سامانه یکپارچه، عرضه خودرو بدون قرعهکشی و در قالب نوبتدهی است، در این روش به همه متقاضیان خودرو تعلق بگیرد.
با وجود آنکه مدیر سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرده است در نوبت دوم فقط به 3 درصد متقاضیان خودرو تعلق نگرفته است، بررسیهای دقیقتر حاکی از آن است که در متقاضیانی که با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدهاند و به عبارتی در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتهاند، بسیار بیشتر از این عدد است.
مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو اظهار داشت: در دور دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه به 97 درصد از متقاضیانی که برای خرید خودرو در این سامانه ثبتنام کردند، طبق نوبتبندی تعیین شده خودرو تعلق گرفت اما 3 درصد از متقاضیان در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرکتهای سازنده خودرو و مدلهای عرضه در سامانه یکپارچه برای شهریور مشخص است؟ اظهار داشت: نوع خودرو و شرکتهای سازنده حاضر در آن عرضه، با لحاظ «ظرفیت جذبنشده خودروسازان» و همچنین «ارائه محصولات جدید»، در شهریور ماه برای آن 3 درصد باقیمانده (متقاضیان نوبت دوم که خودرویی به آنها تخصیص داده نشد) خواهد بود که در قالب «طرح جایگزین» امکان انتخاب خودروی جدید برای آنها فراهم میشود.
به گفته تقدسی این 3 درصدی که با عدم تخصیص مواجه شدهاند، خودروی خودر را از میان خودروهای پرتقاضا انتخاب کردهاند و از آنجا که تعداد تقاضاها مطابق با ظرفیت خودروساز نبوده است، لذا در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتند.
تقدسی درباره زمان برگزاری نوبت سوم عرضه یکپارچه خودرو بیان داشت: احتمالا نوبت سوم هم در شهریور برگزار میشود اما هنوز زمان و جزئیات برگزاری آن مشخص نیست.
بنابراین گزارش از آنجا که 3 درصد ذکر شده قبلا فرآیند ثبتنام نوبت دوم را طی کردهاند و مبلغ 100 میلیون تومان را نیز نزد بانک بلوکه کرده بودند، بنابراین با فراهم شدن فرصت انتخاب خودرو در «طرح جایگزینِ شهریورماه» فرصت دوبارهای برای انتخاب خودرو به آنها داده میشود و نیاز نسبت که دوباره پولی را در نزد بانک بلوکه کنند.
براساس اعلام وزارت صمت، یکی از اهداف عرضه خودو از طریق سامانه یکپارچه، عرضه خودرو بدون قرعهکشی و در قالب نوبتدهی است، در این روش به همه متقاضیان خودرو تعلق بگیرد.
با وجود آنکه مدیر سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرده است در نوبت دوم فقط به 3 درصد متقاضیان خودرو تعلق نگرفته است، بررسیهای دقیقتر حاکی از آن است که در متقاضیانی که با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدهاند و به عبارتی در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتهاند، بسیار بیشتر از این عدد است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش