کد خبر:
۱۵۳۱۵۱ ۱۵:۵۷
۱۴۰۲/۰۲/۱۷
انجمن خودروسازان ایران از وزیر اقتصاد خواستار شد
عرضه خودروها را به بورس بازگردانید
انجمن خودروسازان ایران در نامهای خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ که عامل اصلی آن قیمتگذاری دستوری طی ۱۰ سال اخیر است، خواستار تسهیل ضوابط عرضه و رونق فروش در بورس کالا شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، احمد نعمت بخش - دبیر انجمن خودروسازان ایران - در نامهای به احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی) به موضوع زیان ناشی از قیمتگذاری دستوری خودروها از یک سو و تبعات مثبت عرضه خودروها در بورس، خواستار اتخاذ ترتیبی برای رونق عرضه خودروها در بورس کالا شده است.
در این نامه آمده است:
"همانگونه که استحضار دارید یکی از مشکلات کنونی خودروهای سواری، نحوه قیمتگذاری آنهاست که حدوداً یک دهه است که توسط شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار انجام میشود و منجر به ضرر و زیان 150 هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور شده است.
خوشبختانه با درایت جنابعالی و موافقت وزارت صمت و بورس کالا، در حال حاضر بخشی از خودروهای سواری در بورس کالا عرضه میشوند، که تبعات مثبت فراوان آن، از جمله حذف رانت واسطهها، افزایش درآمد دولت از محل ارزش افزوده، افزایش درآمد خودروسازان و کاهش قیمتهای خودروهای عرضه شده در بورس در بازار را به دنبال داشته و خودرو به دست مصرفکنندگان واقعی با قیمت مناسبتر رسیده است.
از جمله مشکلاتی که سبب شده خودروسازان رغبت کمتری برای عرضه خودرو در بورس داشته باشند، ضوابط بورس کالا مبنی بر دریافت ضمانتنامه بانکی به ارزش 1٤ درصد خودروهای عرضه شده در بورس است.
خواهشمند است جهت رونق فروش خودرو در بورس کالا ترتیبی اتخاذ کنید که بورس کالا به جای دریافت ضمانت نامه معادل آن چک شرکت را دریافت کنید. "
رونوشت این نامه برای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جهت استحضار نیز ارسال شده است.
در این نامه آمده است:
"همانگونه که استحضار دارید یکی از مشکلات کنونی خودروهای سواری، نحوه قیمتگذاری آنهاست که حدوداً یک دهه است که توسط شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار انجام میشود و منجر به ضرر و زیان 150 هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور شده است.
خوشبختانه با درایت جنابعالی و موافقت وزارت صمت و بورس کالا، در حال حاضر بخشی از خودروهای سواری در بورس کالا عرضه میشوند، که تبعات مثبت فراوان آن، از جمله حذف رانت واسطهها، افزایش درآمد دولت از محل ارزش افزوده، افزایش درآمد خودروسازان و کاهش قیمتهای خودروهای عرضه شده در بورس در بازار را به دنبال داشته و خودرو به دست مصرفکنندگان واقعی با قیمت مناسبتر رسیده است.
از جمله مشکلاتی که سبب شده خودروسازان رغبت کمتری برای عرضه خودرو در بورس داشته باشند، ضوابط بورس کالا مبنی بر دریافت ضمانتنامه بانکی به ارزش 1٤ درصد خودروهای عرضه شده در بورس است.
خواهشمند است جهت رونق فروش خودرو در بورس کالا ترتیبی اتخاذ کنید که بورس کالا به جای دریافت ضمانت نامه معادل آن چک شرکت را دریافت کنید. "
رونوشت این نامه برای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جهت استحضار نیز ارسال شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها