واردات بنزین قطعی است
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: ما به دولت و کمیسیون انرژی مجلس اعلام کردیم ظرفیت پالایشگاهها کامل است و انتظار تولید بییشتر نداشته باشند بنابراین وقتی ظرفیت کامل است نمیتوانیم ۱۱۵ میلیون لیتر را به ۱۵۰ میلیون لیتر برسانیم، ما چنین ظرفیتی نداریم یا باید همین میزان بنزین مدیریت شود و یا اینکه باید واردات داشته باشیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، ناصر عاشوری قلعهرودخانی درباره اوضاع بنزین در کشور اظهار داشت: در حال حاضر بین 105 تا 115 میلیون لیتر روزانه تولید بنزین داریم و دلیل اینکه این عدد تولید ثابت نیست، مسائل مختلفی از جمله آن اورهال شدن واحدهای بنزین پالایشگاههای کشور و یا تعمیرات جزئی در کاهش تولید دخیل هستند.
وی با بیان اینکه در کل با ظرفیت کامل و در سه شیفت تولید داریم و همه پالایشگاهها در مدار تولید قرار دارند، افزود: به لحاظ کیفی هم بنزین تولیدی کشور با کیفیت بوده و بخش عظیمی از تولیدات یورو 4 است.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با تاکید بر اینکه یقینا واردات بنزین خواهیم داشت، گفت: اکنون مصرف بسیار بالا است به طوری که در تعطیلات گذشته رقم مصرف تا 145 میلیون لیتر در روز رسید بنابراین وقتی مصرف از 100 میلیون لیتر بالاتر برود معادلات را بهم میریزد، بنزین هم که برای مصرف عموم مردم امری ضروری و حیاتی است. بنابراین دولت ناچار است که امسال تصمیم به واردات بگیرد مگر اینکه مجلس و دولت پیشبینی و تمهیدات لازم را برای استفاده از سوخت جایگزین مثل الانجی و سیانجی و یا اصلاح ساختاری خودروسازان و کاهش مصرف و سهمیهبندی را در دستور کار قرار دهند تا همین 100 میلیون لیتر سوخت را مدیریت کنند در غیر این صورت حتما باید واردات داشته باشیم.
وی تولید بنزین از نفتا را شایعه دانست و گفت: بنزین تولیدی در پالایشگاهها یورو 4 و 5 است به همین دلیل آلایندگی شهرها و مراکز استانها کاهش پیدا کرده و بخشی از این کاهش آلایندگی بخشی به تولید پاک برمیگردد.
عاشوری درباره مباحثی در زمینه افزایش تولید و کاهش کیفیت بنزین بیان داشت: ما به دولت و کمیسیون انرژی اعلام کردیم ظرفیت پالایشگاهها کامل است و انتظار تولید بییشتر نداشته باشند بنابراین وقتی ظرفیت کامل است نمیتوانیم 115 میلیون لیتر را به 150 میلیون لیتر برسانیم، ما چنین ظرفیتی نداریم یا باید همین میزان بنزین مدیریت شود و یا اینکه باید واردات داشته باشیم.
وی تاکید کرد: سازمانهای ناظر مثل استاندارد و محیط زیست روی تولید نظارت میکنند و اینگونه نیست که پالایشگاهها بتوانند از استاندارد تعیینشده عدول کنند.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت درباره تامین تجهیزات خاطرنشان کرد: ما برای تامین تکنولوژی تحریم هستیم، اکنون 80 تا 85 درصد قطعات برای تعمیرات اساسی داخلی است، مثلا پالایشگاه شازند برای اورهال به تنهایی بیش از 13 هزار قطعه را خودش تولید میکند و کالاهای خارجی را نیز با واسطه وارد میکنند.
وی درباره ساخت پالایشگاه جدید برای پاسخگویی به رضد تقاضای بنزین اظهار داشت: اگر امکانات و تکنولوژی موجود باشد احداث پالایشگاه بزرگ 5 تا 6 سال زمان میبرد، اکنون برنامه احداث پتروپالایشگاه هم در دست اجرا داریم و هنوز به بهرهبرداری نرسیده است. بنابراین ساخت پالایشگاه تا چند سال جواب نمیدهد که بتوانیم از این مسیر تامین بنزین و مازاد نیاز را تامین کنیم، در نتیجه برای افزایش تقاضا باید سیاست، برنامهریزیها و الگوی مصرف را تغییر دهیم، مثلا خودروسازان باید تکنولوژی را به کار بگیرند که 10 لیتر بنزین را به 4 تا 5 لیتر برسانند.
عاشوری درباره اظهاراتی مبنی بر عرضه بنزین معمولی به جای سوپر گفت: این موضوع عقلانی و قابل قبول نیست، میتوان اکتان را اندازه گرفت، ضمن اینکه وقتی کیفیت بنزین معمولی بالا رفته ضرورتی به سوپر نیست.
وی ادامه داد: خیلی جایگاهها چون فروش ندارند تمایلی به دریافت و توزیع بنزین سوپر ندارند اما در کل بنزین سوپر در پمپبنزینها موجود است
وی با بیان اینکه در کل با ظرفیت کامل و در سه شیفت تولید داریم و همه پالایشگاهها در مدار تولید قرار دارند، افزود: به لحاظ کیفی هم بنزین تولیدی کشور با کیفیت بوده و بخش عظیمی از تولیدات یورو 4 است.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با تاکید بر اینکه یقینا واردات بنزین خواهیم داشت، گفت: اکنون مصرف بسیار بالا است به طوری که در تعطیلات گذشته رقم مصرف تا 145 میلیون لیتر در روز رسید بنابراین وقتی مصرف از 100 میلیون لیتر بالاتر برود معادلات را بهم میریزد، بنزین هم که برای مصرف عموم مردم امری ضروری و حیاتی است. بنابراین دولت ناچار است که امسال تصمیم به واردات بگیرد مگر اینکه مجلس و دولت پیشبینی و تمهیدات لازم را برای استفاده از سوخت جایگزین مثل الانجی و سیانجی و یا اصلاح ساختاری خودروسازان و کاهش مصرف و سهمیهبندی را در دستور کار قرار دهند تا همین 100 میلیون لیتر سوخت را مدیریت کنند در غیر این صورت حتما باید واردات داشته باشیم.
وی تولید بنزین از نفتا را شایعه دانست و گفت: بنزین تولیدی در پالایشگاهها یورو 4 و 5 است به همین دلیل آلایندگی شهرها و مراکز استانها کاهش پیدا کرده و بخشی از این کاهش آلایندگی بخشی به تولید پاک برمیگردد.
عاشوری درباره مباحثی در زمینه افزایش تولید و کاهش کیفیت بنزین بیان داشت: ما به دولت و کمیسیون انرژی اعلام کردیم ظرفیت پالایشگاهها کامل است و انتظار تولید بییشتر نداشته باشند بنابراین وقتی ظرفیت کامل است نمیتوانیم 115 میلیون لیتر را به 150 میلیون لیتر برسانیم، ما چنین ظرفیتی نداریم یا باید همین میزان بنزین مدیریت شود و یا اینکه باید واردات داشته باشیم.
وی تاکید کرد: سازمانهای ناظر مثل استاندارد و محیط زیست روی تولید نظارت میکنند و اینگونه نیست که پالایشگاهها بتوانند از استاندارد تعیینشده عدول کنند.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت درباره تامین تجهیزات خاطرنشان کرد: ما برای تامین تکنولوژی تحریم هستیم، اکنون 80 تا 85 درصد قطعات برای تعمیرات اساسی داخلی است، مثلا پالایشگاه شازند برای اورهال به تنهایی بیش از 13 هزار قطعه را خودش تولید میکند و کالاهای خارجی را نیز با واسطه وارد میکنند.
وی درباره ساخت پالایشگاه جدید برای پاسخگویی به رضد تقاضای بنزین اظهار داشت: اگر امکانات و تکنولوژی موجود باشد احداث پالایشگاه بزرگ 5 تا 6 سال زمان میبرد، اکنون برنامه احداث پتروپالایشگاه هم در دست اجرا داریم و هنوز به بهرهبرداری نرسیده است. بنابراین ساخت پالایشگاه تا چند سال جواب نمیدهد که بتوانیم از این مسیر تامین بنزین و مازاد نیاز را تامین کنیم، در نتیجه برای افزایش تقاضا باید سیاست، برنامهریزیها و الگوی مصرف را تغییر دهیم، مثلا خودروسازان باید تکنولوژی را به کار بگیرند که 10 لیتر بنزین را به 4 تا 5 لیتر برسانند.
عاشوری درباره اظهاراتی مبنی بر عرضه بنزین معمولی به جای سوپر گفت: این موضوع عقلانی و قابل قبول نیست، میتوان اکتان را اندازه گرفت، ضمن اینکه وقتی کیفیت بنزین معمولی بالا رفته ضرورتی به سوپر نیست.
وی ادامه داد: خیلی جایگاهها چون فروش ندارند تمایلی به دریافت و توزیع بنزین سوپر ندارند اما در کل بنزین سوپر در پمپبنزینها موجود است
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها