جزئیات تخصیص ۱۵ لیتر بنزین به کارتهای ملی
یک نماینده مجلس گفت: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق، دولت مجاز است برای کسانی که خودرو ندارند سهمیه ۱۵ لیتری در نظر بگیرد، در این زمینه بیشتر موضوع رعایت عدالت است اما تا زمانی که دولت زیرساخت و شرایط را فراهم نکند، اجرایی نمیشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، رمضانعلی سنگدوینی درباره تصمیمات مربوط به سهمیه و قیمت بنزین اظهار داشت: قرار نیست قیمت بنزین در بودجه افزایش پیدا کند اما تصمیمی که در کمیسیون تلفیق گرفته شده مبنی بر این است که برای کسانی که خودرو ندارند نیز سهمیه بنزین در نظر بگیرند.
وی افزود: در این خصوص دولت الزام و تکلیفی ندارد و فقط اعلام شده که مجاز است برای کسانی که خودرو ندارند سهمیه 15 لیتری در نظر بگیرد، در این زمینه بیشتر موضوع رعایت عدالت است اما تا زمانی که دولت زیرساخت و شرایط را فراهم نکند، اجرایی نمیشود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: میزان مصرف در کشور ما بالا و انرژی و سوخت در کشور ما ارزان است. نرخ 1500 و 3000 تومانی برای بنزین و گازوئیل لیتری 300 تومان واقعی نیست، بنابراین باید در کشور عدالت برقرار شود و منابع ملی شامل همه مردم شود، زیرا در حال حاضر عملا کسانی که خودرو ندارند از این سهم استفاده نمیکنند. کسانی که هر چه تعداد بیشتری خودرو دارند از این یارانه بیشتری نیز برخوردارند و دولت هم سوبسید بیشتری را در اختیار این افراد قرار میدهد.
وی گفت: قرار است در آینده کارتهای ملی برای همه امور قابل استفاده باشد و فردی که خودرو ندارد و بنا دارد سوخت خود را بفروشد، میتواند سوختی را که در کارت ذخیره دارد با زیرساختی که در کارتهای ملی فراهم میشود، بفروشد، فعلا تا زمانی که زیرساخت و نرمافزار لازم تهیه نشود، این امکان وجود ندارد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در هر حال این مسیر باید طی شود و در بودجه سال آینده نیز آمده است، یعنی کسی که پرمصرف است به همان انداره نیز باید پول آن را پرداخت کند، کسی که خودرو ندارد و انرژی مصرفی نمیکند باید از این یارانه همانند دارنده خودرو برخوردار باشد.
وی تاکید کرد: کسی که بخواهد بیش از سهمیه در نظر گرفته شده مصرف داشته باشد باید هزرینه آن را هم بپردازد، منابع عمومی برای تمام مردم است و باید به نسبت تقسیم شود، در هر صورت در بودجه 1402 بنزین و فرآورده گران نمیشود اما طبق آنچه گفته شده چانچه زیرساخت فراهم شود باید سهمیه بنزین به همه افراد جامعه تعلق یابد.
وی افزود: در این خصوص دولت الزام و تکلیفی ندارد و فقط اعلام شده که مجاز است برای کسانی که خودرو ندارند سهمیه 15 لیتری در نظر بگیرد، در این زمینه بیشتر موضوع رعایت عدالت است اما تا زمانی که دولت زیرساخت و شرایط را فراهم نکند، اجرایی نمیشود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: میزان مصرف در کشور ما بالا و انرژی و سوخت در کشور ما ارزان است. نرخ 1500 و 3000 تومانی برای بنزین و گازوئیل لیتری 300 تومان واقعی نیست، بنابراین باید در کشور عدالت برقرار شود و منابع ملی شامل همه مردم شود، زیرا در حال حاضر عملا کسانی که خودرو ندارند از این سهم استفاده نمیکنند. کسانی که هر چه تعداد بیشتری خودرو دارند از این یارانه بیشتری نیز برخوردارند و دولت هم سوبسید بیشتری را در اختیار این افراد قرار میدهد.
وی گفت: قرار است در آینده کارتهای ملی برای همه امور قابل استفاده باشد و فردی که خودرو ندارد و بنا دارد سوخت خود را بفروشد، میتواند سوختی را که در کارت ذخیره دارد با زیرساختی که در کارتهای ملی فراهم میشود، بفروشد، فعلا تا زمانی که زیرساخت و نرمافزار لازم تهیه نشود، این امکان وجود ندارد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در هر حال این مسیر باید طی شود و در بودجه سال آینده نیز آمده است، یعنی کسی که پرمصرف است به همان انداره نیز باید پول آن را پرداخت کند، کسی که خودرو ندارد و انرژی مصرفی نمیکند باید از این یارانه همانند دارنده خودرو برخوردار باشد.
وی تاکید کرد: کسی که بخواهد بیش از سهمیه در نظر گرفته شده مصرف داشته باشد باید هزرینه آن را هم بپردازد، منابع عمومی برای تمام مردم است و باید به نسبت تقسیم شود، در هر صورت در بودجه 1402 بنزین و فرآورده گران نمیشود اما طبق آنچه گفته شده چانچه زیرساخت فراهم شود باید سهمیه بنزین به همه افراد جامعه تعلق یابد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها