فلسفه الزام افراد به استفاده از کارت سوخت شخصی چیست؟
یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق ۹۵ درصد افراد جامعه در سال آینده باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنند و تنها در موارد ضروری امکان استفاده از کارت سوخت جایگاه وجود دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، هادی بیگی نژاد درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت شخصی در سال 1402، بیان کرد: هر خودرویی که تولید می شود و یا اینکه در جامعه دست به دست شده و فرد شماره یک آن را به فرد شماره دو می فروشد، داری چندین مدرک است که شامل سند خودرو، کارت خودرو، بیمه و کارت سوخت می شود؛ هر خودرویی یک کارت سوخت دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه زمانی که افراد به جایگاه مراجعه می کنند باید با کارت سوخت خود سوخت گیری کنند اما اکنون عرف اینگونه نیست و اکثر مردم با کارت سوخت جایگاه، سوخت گیری انجام می دهند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402 ، دولت موظف شد برای سال آینده بستر را به نحوی فراهم کند که کارت سوخت جایگاه صرفا در موارد اضطراری و فقط برای 5 الی 10 درصد جامعه مورد استفاده قرار گیرد، یعنی حدود 95 درصد مردم کشور حتما باید با کارت سوخت متعلق به خودروی خود سوخت گیری انجام دهند.
میزان گردش بنزین و گازوئیل در کشور مشخص خواهد شد
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این کار باعث میشود تا میزان گردش بنزین و گازوئیل در کشور مشخص و معلوم شود هر فرد در چه شهری و در کدام پمپ بنزینی چه میزان سوخت استفاده می کند و و سهم هر استان و هر شهر چقدر است؟ آنگاه می توان سیاست گذاری صحیحی در این حوزه داشت، از طرف دیگر با این اقدام جلوی قاچاق سوخت گرفته می شود.
درصد قابل توجهی از سوخت قاچاق می شود
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: شاهدیم یک خودروی حمل سوخت، در جایگاههای سوخت، گازوئیل یا بنزین خالی می کنند اما فردا صبح مردم در صف ایستاده و بنزین گیر آنها نمی آید. حال سوال این است که چرا این اتفاق رخ می دهد؟ چون استفاده از کارت سوخت جایگاه سبب می شود تا افراد ناشناس هرچقدر که می خواهند از بنزین یا گازوئیل برداشت کنند و درصد قابل توجهی از آن نیز قاچاق می شود.
این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 افزود: وقتی یک بطری نیم لیتری آب را 4 هزار تومان می خریم و 3 لیتر بنزین را نیز با همین قیمت تهیه می کنیم معلوم است که آنطور که باید برای بنزین ارزش قائل نمی شویم.
تخصیص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو اجباری نیست
بیگی نژاد در پایان با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر تخصیص بنزین به خانوارهای فاقد خودرو در سال آتی، بیان کرد: بر اساس این مصوبه، دولت اگر خواست و توانست زیرساخت لازم را فراهم کند می تواند به افراد فاقد خودرو نیز یارانه بنزین دهد. امروز در جامعه هرکسی که ماشین دارد و بیشتر از بنزین استفاده می کند، بیشتر از یارانه نیز استفاده کرده است. ما اگر بتوانیم به افراد فاقد خودرو نیز سهمیه بنزین دهیم این افراد می توانند سهمیه خود را به دولت یا سایر افراد بفروشند و این افراد نیز از یارانه نفع خواهند برد اما این موضوع اجبار نیست. اگر دولت بتواند این کار را در سال 1402 انجام خواهد داد.
وی در ادامه با بیان اینکه زمانی که افراد به جایگاه مراجعه می کنند باید با کارت سوخت خود سوخت گیری کنند اما اکنون عرف اینگونه نیست و اکثر مردم با کارت سوخت جایگاه، سوخت گیری انجام می دهند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402 ، دولت موظف شد برای سال آینده بستر را به نحوی فراهم کند که کارت سوخت جایگاه صرفا در موارد اضطراری و فقط برای 5 الی 10 درصد جامعه مورد استفاده قرار گیرد، یعنی حدود 95 درصد مردم کشور حتما باید با کارت سوخت متعلق به خودروی خود سوخت گیری انجام دهند.
میزان گردش بنزین و گازوئیل در کشور مشخص خواهد شد
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این کار باعث میشود تا میزان گردش بنزین و گازوئیل در کشور مشخص و معلوم شود هر فرد در چه شهری و در کدام پمپ بنزینی چه میزان سوخت استفاده می کند و و سهم هر استان و هر شهر چقدر است؟ آنگاه می توان سیاست گذاری صحیحی در این حوزه داشت، از طرف دیگر با این اقدام جلوی قاچاق سوخت گرفته می شود.
درصد قابل توجهی از سوخت قاچاق می شود
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: شاهدیم یک خودروی حمل سوخت، در جایگاههای سوخت، گازوئیل یا بنزین خالی می کنند اما فردا صبح مردم در صف ایستاده و بنزین گیر آنها نمی آید. حال سوال این است که چرا این اتفاق رخ می دهد؟ چون استفاده از کارت سوخت جایگاه سبب می شود تا افراد ناشناس هرچقدر که می خواهند از بنزین یا گازوئیل برداشت کنند و درصد قابل توجهی از آن نیز قاچاق می شود.
این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 افزود: وقتی یک بطری نیم لیتری آب را 4 هزار تومان می خریم و 3 لیتر بنزین را نیز با همین قیمت تهیه می کنیم معلوم است که آنطور که باید برای بنزین ارزش قائل نمی شویم.
تخصیص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو اجباری نیست
بیگی نژاد در پایان با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر تخصیص بنزین به خانوارهای فاقد خودرو در سال آتی، بیان کرد: بر اساس این مصوبه، دولت اگر خواست و توانست زیرساخت لازم را فراهم کند می تواند به افراد فاقد خودرو نیز یارانه بنزین دهد. امروز در جامعه هرکسی که ماشین دارد و بیشتر از بنزین استفاده می کند، بیشتر از یارانه نیز استفاده کرده است. ما اگر بتوانیم به افراد فاقد خودرو نیز سهمیه بنزین دهیم این افراد می توانند سهمیه خود را به دولت یا سایر افراد بفروشند و این افراد نیز از یارانه نفع خواهند برد اما این موضوع اجبار نیست. اگر دولت بتواند این کار را در سال 1402 انجام خواهد داد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه
شرایط فروش