کد خبر:
۱۵۲۳۲۳ ۱۱:۵۲
۱۴۰۱/۱۱/۰۸
مدیرعامل سایپا:
خودرو جدید سایپا در دهه فجر رونمایی خواهد شد
مدیرعامل سایپا با اشاره به تولید ۵۰ دستگاه پی ۹۰، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، محمدعلی تیموری در نشست «رفع موانع و بررسی راه های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» با بیان اینکه بازار این کشور برای ما بسیار مهم است، افزود: یکی از اشتراکات خودروسازی دو کشور، تولید خودروی ال90 است که این پروژه هم در ایران و هم روسیه قابل احیا است.
وی گفت: امروز زنجیره تامین قطعه سازی که زمانی در پروژه ال90 فعال بود، قراردادش با پروژه پی90 نهایی شده است.
مدیرعامل سایپا، افزود: مشکل تولید ال90 در ایران قوای محرکه آن بود که استاندارد یورو4 داشت و امروز به یورو5 ارتقا یافته است که می تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد و مقرر است در مدرن ترین خط موتورسازی کشور که مشترک بین سایپا و شرکت رنو بود، تولید شود.
وی با اشاره به تولید 50 دستگاه پی 90، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال 100 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و تولید آن را در سال آینده به روزانه 100 دستگاه خواهیم رساند.
مدیرعامل سایپا گفت: اکنون قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی منعقد شده است.
وی ادامه داد: اکنون محصولات کوئیک و ساینا روی پلتفرم ایکس 200 سایپا تولید می شود و خرداد، تیر و شهریورماه 1402 به ترتیب خودروهای اطلس، سهند و وانت جدید سایپا که روی این پلتفرم توسعه یافته اند، وارد بازار خواهند شد، اما پس از آن دیگر برنامه توسعه ای روی این پلتفرم نخواهیم داشت.
تیموری گفت: پلتفرمی که جایگزین پلتفرم ایکس 200 می شود، پی 90 خواهد بود که استاندارد سه ستاره اروپا و استانداردهای 85 گانه کشورمان را پاس خواهد کرد.
وی گفت: امروز زنجیره تامین قطعه سازی که زمانی در پروژه ال90 فعال بود، قراردادش با پروژه پی90 نهایی شده است.
مدیرعامل سایپا، افزود: مشکل تولید ال90 در ایران قوای محرکه آن بود که استاندارد یورو4 داشت و امروز به یورو5 ارتقا یافته است که می تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد و مقرر است در مدرن ترین خط موتورسازی کشور که مشترک بین سایپا و شرکت رنو بود، تولید شود.
وی با اشاره به تولید 50 دستگاه پی 90، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال 100 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و تولید آن را در سال آینده به روزانه 100 دستگاه خواهیم رساند.
مدیرعامل سایپا گفت: اکنون قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی منعقد شده است.
وی ادامه داد: اکنون محصولات کوئیک و ساینا روی پلتفرم ایکس 200 سایپا تولید می شود و خرداد، تیر و شهریورماه 1402 به ترتیب خودروهای اطلس، سهند و وانت جدید سایپا که روی این پلتفرم توسعه یافته اند، وارد بازار خواهند شد، اما پس از آن دیگر برنامه توسعه ای روی این پلتفرم نخواهیم داشت.
تیموری گفت: پلتفرمی که جایگزین پلتفرم ایکس 200 می شود، پی 90 خواهد بود که استاندارد سه ستاره اروپا و استانداردهای 85 گانه کشورمان را پاس خواهد کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها