کد خبر:
۱۵۲۲۲۶ ۱۱:۱۵
۱۴۰۱/۱۱/۰۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
رویکرد سازمان بازرسی، کارایی ندارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه رویکرد امروز سازمان بازرسی در خصوص بازار خودرو را در چند سال گذشته با فرمول نویسی شورای رقابت پشت سر گذاشتهایم که نتیجه آن، زیان تولیدکننده و گرانی برای مصرفکننده نهایی بود؛ اما امروز شرایطی مهیا شده تا کل تولید خودرو در بستر شفاف بورس عرضه شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، حجتالاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم با بیان اینکه بازار سهام و بورس کالا از بازارهای شفاف اقتصاد ما به شمار میروند، اظهار داشت: قیمت در این بازارها به صورت رقابتی و شفاف تعیین شده و کشف قیمت بهگونهای است که برای طرفین معامله، مورد قبول بوده و عادلانه است.
وی تاکید کرد: از این جهت عرضه هر چه بیشتر کالاها در بورس کالا قطعاً بهتر از سهمیهبندی یا موارد سفارشی است که این روشها غالباً همراه با فساد و واسطهگریهای بدون منطق و بیفایده برای اقتصاد و مردم است.
مصباحی مقدم عرضه خودرو در بورس کالا را عامل حذف میلیاردها تومان رانت که تا پیش از این به جیب دلالان میرفت، دانست و گفت: عرضه خودرو در بورس کالا باید تقویت شود تا بازی دلالان قدرتمند خودرو که سالها از قیمتهای دستوری در این بازار سود بردهاند، نقش بر آب شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ورود سازمان بازرسی به موضوع عرضه خودرو در بورس کالا و تجربه شورای رقابت در تعیین قیمتها و زیان انباشته 120 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو، اظهار کرد: با تجربه قبلی و این رویکرد، موافق نیستم؛ چراکه شورای رقابت بهگونهای قیمتها را تعیین میکرد که با واقعیتها سازگار نبود و نتیجه آن ضرر خودروساز و مشتریان نهایی بود؛ در این میان تنها دلالان بودند که سود ناشی از قیمت کارخانه و بازار را کسب میکردند.
رییس کمیته فقهی سازمان بورس در خصوص به سود نشستن ایران خودرو پس از سالها زیان ناشی از قیمتگذاری دستوری، گفت: این موضوع مزیت بورس کالا در حمایت از تولید و سودآوری شرکتها را نشان میدهد و میتوان آن را مثبت ارزیابی کرد و پیشنهاد این است همین روند با قدرت ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد: از این جهت عرضه هر چه بیشتر کالاها در بورس کالا قطعاً بهتر از سهمیهبندی یا موارد سفارشی است که این روشها غالباً همراه با فساد و واسطهگریهای بدون منطق و بیفایده برای اقتصاد و مردم است.
مصباحی مقدم عرضه خودرو در بورس کالا را عامل حذف میلیاردها تومان رانت که تا پیش از این به جیب دلالان میرفت، دانست و گفت: عرضه خودرو در بورس کالا باید تقویت شود تا بازی دلالان قدرتمند خودرو که سالها از قیمتهای دستوری در این بازار سود بردهاند، نقش بر آب شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ورود سازمان بازرسی به موضوع عرضه خودرو در بورس کالا و تجربه شورای رقابت در تعیین قیمتها و زیان انباشته 120 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو، اظهار کرد: با تجربه قبلی و این رویکرد، موافق نیستم؛ چراکه شورای رقابت بهگونهای قیمتها را تعیین میکرد که با واقعیتها سازگار نبود و نتیجه آن ضرر خودروساز و مشتریان نهایی بود؛ در این میان تنها دلالان بودند که سود ناشی از قیمت کارخانه و بازار را کسب میکردند.
رییس کمیته فقهی سازمان بورس در خصوص به سود نشستن ایران خودرو پس از سالها زیان ناشی از قیمتگذاری دستوری، گفت: این موضوع مزیت بورس کالا در حمایت از تولید و سودآوری شرکتها را نشان میدهد و میتوان آن را مثبت ارزیابی کرد و پیشنهاد این است همین روند با قدرت ادامه پیدا کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها