کد خبر:
۱۵۲۰۸۲ ۰۸:۵۶
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نقد مجلس به خودروی بورسی
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت : نایبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه جریمه دیرکرد تحویل خودروها باید بازدارنده باشد، گفت: زمانی که عرضه خودرو متناسب با نیاز کشور نباشد، خودروسازان قراردادهای فروش را یکطرفه منعقد میکنند؛ بنابراین شروطی که در این قراردادها درج میشود به نفع خودشان است. علی جدی درباره عرضه خودرو در بورس گفت: ما، حدود ۱۲ نفر از نمایندگان، طی نامهای اعتراض خود را به این سازوکار به شورای رقابت اعلام کردیم و خواستار توقف این مکانیزم شدیم؛ این شیوه غیرقانونی است و باید از اجرای آن جلوگیری شود.
نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مدل کنونی عرضه خودرو در بورس، به دلیل کمبود عرضه و تقاضای بسیار، عطش و تقاضای کاذب ایجاد میشود، افزود: تجربه دو ماه گذشته نیز نشان داد عرضه در بورس با سازوکار فعلی موجب افزایش قیمتها میشود. درواقع یکی از دلایل گرانی خودرو طی هفتههای اخیر رشد بهای این کالا در بورس بود. وی اضافه کرد: سهشنبه هفته جاری جلسهای درباره این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار میشود؛ این موضوع باید تعیینتکلیف شود. این نماینده مجلس یازدهم درباره اختلال در سامانه ثبتنام ایرانخودرو گفت: ریشه این موضوع یا مربوط به سایت ایرانخودرو یا ناشی از ازدحام متقاضیان است. درواقع در حوزه خودرو تقاضا بیش از عرضه است. برای حل این مشکل باید از مسیر واردات و رشد تیراژ تولید، عرضه خودرو را افزایش داد. نایبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تاخیر خودروسازان دولتی و بخش خصوصی در تحویل خودروهای فروشرفته، تصریح کرد: زمانیکه عرضه خودرو متناسب با نیاز کشور نیست، خودروسازان قراردادهای فروش را یکطرفه منعقد میکنند. بنابراین شروطی که در این قراردادها درج میشود به نفع خودشان است و مصرفکننده نیز ناچار است این قرارداد را امضا کند. درواقع خریدار نقشی در تنظیم قرارداد ندارد.
نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مدل کنونی عرضه خودرو در بورس، به دلیل کمبود عرضه و تقاضای بسیار، عطش و تقاضای کاذب ایجاد میشود، افزود: تجربه دو ماه گذشته نیز نشان داد عرضه در بورس با سازوکار فعلی موجب افزایش قیمتها میشود. درواقع یکی از دلایل گرانی خودرو طی هفتههای اخیر رشد بهای این کالا در بورس بود. وی اضافه کرد: سهشنبه هفته جاری جلسهای درباره این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار میشود؛ این موضوع باید تعیینتکلیف شود. این نماینده مجلس یازدهم درباره اختلال در سامانه ثبتنام ایرانخودرو گفت: ریشه این موضوع یا مربوط به سایت ایرانخودرو یا ناشی از ازدحام متقاضیان است. درواقع در حوزه خودرو تقاضا بیش از عرضه است. برای حل این مشکل باید از مسیر واردات و رشد تیراژ تولید، عرضه خودرو را افزایش داد. نایبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تاخیر خودروسازان دولتی و بخش خصوصی در تحویل خودروهای فروشرفته، تصریح کرد: زمانیکه عرضه خودرو متناسب با نیاز کشور نیست، خودروسازان قراردادهای فروش را یکطرفه منعقد میکنند. بنابراین شروطی که در این قراردادها درج میشود به نفع خودشان است و مصرفکننده نیز ناچار است این قرارداد را امضا کند. درواقع خریدار نقشی در تنظیم قرارداد ندارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها