کد خبر:
۱۵۱۷۴۶ ۱۰:۲۰
۱۴۰۱/۰۹/۲۲
ضرورت توجه به استاندارد «یورو ۶»
انتقاد پلیس راهور از استاندارد برخی خودروهای وارداتی
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه شنیدهایم که بناست به دلیل عدم توانایی در تولید سوخت یورو۶ از ورود خودروهای دارای استاندارد یورو۶ به کشور نیز جلوگیری شود، گفت: ورود خودروهای فاقد استاندارد روز دنیا با آلاینده بالا به هیچ عنوان به صلاح کشور و مردم نخواهد بود، چرا باید مجوز ورود و تردد به خودروهایی را در جادهها و شهرهای کشور بدهیم که قرار است در طول عمر چهل، پنجاه ساله خود، آلایندگی بالایی تولید کنند؟
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به موضوع واردات خودرو به کشور گفت: متاسفانه آنطور که شنیده میشود بناست تا با یک بهانه واهی از ورود خودروهای دارای استاندارد یورو6 به علت ناتوانی در تولید این نوع سوخت در کشور جلوگیری شود. یورو 6، آخرین نوع تولید سوخت خودرو در دنیاست که آلایندگی بسیار کمی دارد و قرار بود تا در انتخاب خودروهای وارداتی، استفاده از این نوع سوخت مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر در اسفندماه 1400 نیز هیئت وزیران در خصوص ماده 4 آییننامه فنی، موضوع دوم قانون هوای پاک اصلاحیهای را به عنوان تبصره این ماده اضافه کردند که در آن به صراحت قید شده بود که خودروهایی وارد شوند که از استاندارد سوخت یورو 6 برخوردار باشند.
حسینی با تأکید بر اینکه با بهانه قادر نبودن به تولید سوخت یورو 6 در داخل، این اصلاحیه را نقض و به غلط تصمیم به حذف این تبصره گرفتند، گفت:ما قرار نیست در مقابل تصمیمات اشتباه عکسالعمل نشان ندهیم، مگر میشود کشوری که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان است، نتواند سوخت یورو 6 تولید کند؟
جانشین رییس پلیس راهور فراجا با طرح این پرسش که چه نگاهی است که میگویند که قادر به تولید این نوع سوخت در کشور نیستیم؟ توضیح داد: وزارت نفت بر اساس قوانین مندرج در قانون هوای پاک، مکلف به تولید سوخت یورو 6 از سال 1400 بوده ولی به علت کسری بودجه، زمان تولید را به ماههای بعد موکول کرده است.
چرا باید خودروهایی وارد کنیم که قرار است نیم قرن آلاینده بالا تولید کنند؟
حسینی با اشاره اینکه وزارت نفت در حال حاضر نیز به دلیل کمبود نقدینگی و بالا بودن هزینه تولید سوخت یورو 6، درخواست به تعویق افتادن تولید این نوع سوخت را به دولت اعلام داشته است، اظهارکرد: البته وزارت نفت گفته است که بعد از برطرف شدن مشکلات موجود، به تولید سوخت یورو 6 خواهد پرداخت و در تولید آن هیچگونه مشکلی ندارد.
وی با بیان اینکه بعد از رفع مشکلات موجود، وزارت نفت به زودی تولید سوخت یورو 6 را شروع خواهد کرد و به همین دلیل، ورود خودروهای فاقد استاندارد روز دنیا با آلاینده بالا به هیچ عنوان به صلاح کشور و مردم نخواهد بود، تصریح کرد: چرا باید مجوز ورود و تردد به خودروهایی را در جادهها و شهرهای کشور بدهیم که قرار است در طول عمر چهل، پنجاه ساله خود، آلایندگی بالایی تولید کنند؟
جانشین رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه وزارت نفت ظرف ماههای آینده، تولید سوخت یورو 6 را آغاز خواهد کرد، گفت: به همین دلیل، مافیای خودرو به دنبال هر بهانهای برای هدایت بازار با سوءاستفاده از رانتهایی است که در اختیار دارد. صدالبته که این موضوع از دید ما پنهان نبوده و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا با خودکفایی در تولید سوخت یورو 6، خودروهای باکیفیت روز دنیا را وارد کشور کنیم.
وی ادامه داد: از طرف دیگر در اسفندماه 1400 نیز هیئت وزیران در خصوص ماده 4 آییننامه فنی، موضوع دوم قانون هوای پاک اصلاحیهای را به عنوان تبصره این ماده اضافه کردند که در آن به صراحت قید شده بود که خودروهایی وارد شوند که از استاندارد سوخت یورو 6 برخوردار باشند.
حسینی با تأکید بر اینکه با بهانه قادر نبودن به تولید سوخت یورو 6 در داخل، این اصلاحیه را نقض و به غلط تصمیم به حذف این تبصره گرفتند، گفت:ما قرار نیست در مقابل تصمیمات اشتباه عکسالعمل نشان ندهیم، مگر میشود کشوری که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان است، نتواند سوخت یورو 6 تولید کند؟
جانشین رییس پلیس راهور فراجا با طرح این پرسش که چه نگاهی است که میگویند که قادر به تولید این نوع سوخت در کشور نیستیم؟ توضیح داد: وزارت نفت بر اساس قوانین مندرج در قانون هوای پاک، مکلف به تولید سوخت یورو 6 از سال 1400 بوده ولی به علت کسری بودجه، زمان تولید را به ماههای بعد موکول کرده است.
چرا باید خودروهایی وارد کنیم که قرار است نیم قرن آلاینده بالا تولید کنند؟
حسینی با اشاره اینکه وزارت نفت در حال حاضر نیز به دلیل کمبود نقدینگی و بالا بودن هزینه تولید سوخت یورو 6، درخواست به تعویق افتادن تولید این نوع سوخت را به دولت اعلام داشته است، اظهارکرد: البته وزارت نفت گفته است که بعد از برطرف شدن مشکلات موجود، به تولید سوخت یورو 6 خواهد پرداخت و در تولید آن هیچگونه مشکلی ندارد.
وی با بیان اینکه بعد از رفع مشکلات موجود، وزارت نفت به زودی تولید سوخت یورو 6 را شروع خواهد کرد و به همین دلیل، ورود خودروهای فاقد استاندارد روز دنیا با آلاینده بالا به هیچ عنوان به صلاح کشور و مردم نخواهد بود، تصریح کرد: چرا باید مجوز ورود و تردد به خودروهایی را در جادهها و شهرهای کشور بدهیم که قرار است در طول عمر چهل، پنجاه ساله خود، آلایندگی بالایی تولید کنند؟
جانشین رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه وزارت نفت ظرف ماههای آینده، تولید سوخت یورو 6 را آغاز خواهد کرد، گفت: به همین دلیل، مافیای خودرو به دنبال هر بهانهای برای هدایت بازار با سوءاستفاده از رانتهایی است که در اختیار دارد. صدالبته که این موضوع از دید ما پنهان نبوده و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا با خودکفایی در تولید سوخت یورو 6، خودروهای باکیفیت روز دنیا را وارد کشور کنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها