آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۱۱۳۷
۰۹:۰۹
۱۴۰۱/۰۸/۰۷

واردات خودروهای ناایمن، طبق گفته مسئولان وزارت صمت!

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از واردات خودرو می گوید؛ خودروهایی که قرار است به زودی وارد کشور شوند و به نوعی عرضه خودرو با آنها به تعادل برسد. حال آنطور که مسئولان وزارت صمت گفته اند، این خودروها قرار است استاندارد لازم را نداشته باشند!
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ منطقی در نشستی با حضور اصحاب رسانه در خصوص رعایت استانداردهای 85 گانه توسط خودروهای وارداتی گفته در جلساتی که با سازمان استاندارد داشته ایم، قرار شده تعدادی از قوانین استاندارد برای خودروهای وارداتی برداشته شود، به طوری که اگر این خودروها حتی استاندارهای 85 گانه را رعایت نکنند، پلاک خواهند شد.

این در حالیست که چند وقتیست نسبت به تولید خودروهای داخلی سختگیری هایی می شود؛ سختگیری هایی که بارها از طرف اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد هم گفته شده است؛ اسلام پناه در مصاحبه های متعددی اعلام کرده که خودروسازان باید کیفیت خودروهای تولیدی را ارتقا دهند در غیر اینصورت خودروهای ناایمن از چرخه تولید خارج خواهد شد که در آخرین اقدام تولید سمند و تیبا متوقف شد.
 
جالب اینجاست که این خودرو استانداردهای لازم را داشته اند، اما چون عیوب کمی داشتند اقدام به توقف تولید آنها شد! این دو خودرو از چرخه تولید خارج شدند، چرا که برخی استانداردهای 85 گانه را نگذراندند؛ اما این سختگیری ها صرفا برای تولیدکنندگان داخلی است و شامل خودروهای وارداتی نمی شود!

جالب اینجاست که نه تنها سمند و تیبا، بلکه اسلام پناه گفته قرار است تولید 5 خودرو غیر ایمن داخلی دیگر به زودی متوقف شود یعنی همزمان با واردات، قرار است خط تولید تعدادی از خودروهای داخلی تعطیل شود!

رئیس سازمان ملی استاندارد گفته طی هشت ماه گذشته این سازمان تولید 5 خودروی غیر ایمن و پر عیب را در کشور متوقف کرد.

 به گفته اسلام پناه، تولید خودروهای سواری تیبا 1، تیبا 2، سمند، ساینا و پژو 405 با همراهی دولت و فرمان هشت ماده ای شخص رئیس جمهور متوقف شد؛ تولید خودروی غیر ایمن و غیر استاندارد را متوقف می کنیم و به جای آن خودروی جایگزین متولد می شود.

 احتمالا منظور آقای اسلام پناه از تولد خودرو جدید، واردات است که قرار است باعث توقف خط تولید خودروهای داخلی شود.

چهار سال است که واردات خودرو ممنوع شده؛ خودروسازان داخلی طی این مدت تمام تلاش خود را برای سرپا نگه داشتن بازار خودرو کردند و تولید را با وجود تحریم ها متوقف نکردند، به طوری که پس از تحریم میزان تولید به کمتر از یک میلیون خودرو رسید و آنها حالا توانستند تولید را به بیش از یک میلیون برسانند، تا جایی که وزیر صمت به توان تولید آنها اعتماد کرده و گفته آنها می توانند تا یک میلیون و 600 هزار خودرو تولید کنند.

اما حالا گویا به دلیل اینکه خودروهای وارداتی قرار است مجدد وارد شوند، فعالیت خودروسازان داخلی دیگر اهمیت ندارد؛ این یعنی مجدد تولید کاهش پیدا می کند و شاهد نمایندگی خودروسازانی خواهیم بود که ممکن است به زودی مجدد از کشور بروند و باز دچار بحران در صنعت خودرو شویم.


منبع: اقتصاد ملی

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو