کد خبر:
۱۵۰۴۳۴ ۱۶:۵۶
۱۴۰۱/۰۶/۰۷
آیین نامه واردات خودرو با اعمال نفوذ مستقیم مافیای خودرو
جلال رشیدیکوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: با این بندهایی که در آییننامه آمده است، تمام اقشار مردم دیده شدهاند، اما به نفع خودروسازان. یک ایراد ...
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ جلال رشیدیکوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: با این بندهایی که در آییننامه آمده است، تمام اقشار مردم دیده شدهاند، اما به نفع خودروسازان. یک ایراد اساسی به این آییننامه وارد است که حتماً موضوع را از وزیر صمت سوال خواهم کرد؛ اینکه چرا در آخرین لحظات ۱۰ درصد حقوق ورودی خودروهای تا سقف ۱۰ هزار دلار را به ماده ۱۴ قانون گمرکی تغییر دادند که بشود ۳۰ تا ۳۵ درصد؟ مگر قرار نبود به قشر کمدرآمد جامعه برای خرید خودرو کمک کنیم، پس چه شد که در آخرین لحظه، خودرویی که میشد با ۱۰ درصد عوارض، ۳۲۰ میلیون تومان به دست مردم برسد، حال باید حدوداً ۴۵۰ میلیون تومان به آنها عرضه شود. یعنی آقایان همین آییننامه نیمبند را هم تغییر دادند.
نماینده مرودشت گفت: موضوع دوم اینکه چرا برای واردات خودرو، ارز دولتی در نظر گرفته شده است؟ واقعاً چرا یک میلیارد دلار ارز دولتی به این موضوع اختصاص دادند؟ بیایند بگویند چه هدفی را دنبال میکنند. بارها اعلام کردیم که اصلاً نیازی به ارز دولتی نیست. ما اکنون سرمایهداران و سرمایهگذاران بزرگی در خارج از کشور داریم که ایرانی هستند و میشود از ظرفیت سرمایه آنها برای واردات خودرو استفاده کنیم. نکته سوم، چرا عرضه خودروهای وارداتی در بورس باید صورت بگیرد؟ و اینکه چرا سقف واردات خودرو تا ۲۰ هزار یورو؟ یعنی اینکه کسانی که خودروهای بالای ۲۰ هزار یورو دارند نگران نباشند ما کاری به کار آنها نداریم؟ یعنی به سراغ دارندگان خودروهایی مثل کلاس بنز، بیام و پورشه و از این قبیل نخواهیم رفت؟
رشیدیکوچی افزود: به نظر من این فرصت تاریخی برای شیرینکردن کام مردم با این آییننامه که با اعمال نفوذ مستقیم مافیای خودرو تنظیم شد، تلخ گردید. متاسفانه باید بگویم این همه محدودیت که برای واردات خودرو گذاشتند در جهت رضایتمندی خودروسازان بوده است نه مردم.
نماینده مرودشت گفت: موضوع دوم اینکه چرا برای واردات خودرو، ارز دولتی در نظر گرفته شده است؟ واقعاً چرا یک میلیارد دلار ارز دولتی به این موضوع اختصاص دادند؟ بیایند بگویند چه هدفی را دنبال میکنند. بارها اعلام کردیم که اصلاً نیازی به ارز دولتی نیست. ما اکنون سرمایهداران و سرمایهگذاران بزرگی در خارج از کشور داریم که ایرانی هستند و میشود از ظرفیت سرمایه آنها برای واردات خودرو استفاده کنیم. نکته سوم، چرا عرضه خودروهای وارداتی در بورس باید صورت بگیرد؟ و اینکه چرا سقف واردات خودرو تا ۲۰ هزار یورو؟ یعنی اینکه کسانی که خودروهای بالای ۲۰ هزار یورو دارند نگران نباشند ما کاری به کار آنها نداریم؟ یعنی به سراغ دارندگان خودروهایی مثل کلاس بنز، بیام و پورشه و از این قبیل نخواهیم رفت؟
رشیدیکوچی افزود: به نظر من این فرصت تاریخی برای شیرینکردن کام مردم با این آییننامه که با اعمال نفوذ مستقیم مافیای خودرو تنظیم شد، تلخ گردید. متاسفانه باید بگویم این همه محدودیت که برای واردات خودرو گذاشتند در جهت رضایتمندی خودروسازان بوده است نه مردم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
شرایط عرضه جدید خودروهای وارداتی در اتونوین آغاز دور جدید فروش خودروهای GAC جیران موتور شمارش معکوس برای آغاز بزرگترین رویداد خودرویی کشور صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه
شرایط فروش