کد خبر:
۱۵۰۲۷۷ ۱۵:۵۳
۱۴۰۱/۰۵/۳۰
چه کسی مقصر استفاده مردم از خودروهای بی کیفیت است؟
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تنها راه برون رفت از گرفتاری ها و نابسامانی ها را نظارت دقیق مجلس بر کار دولت دانست و گفت: تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای نظارتی مجلس و بسیار قابل اهمیت است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ احمد مرادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه خطیر مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره فضائل ملت ایران لقب گرفته است، یعنی تحمل بار سنگین امانتی که مردم به نمایندگان خود ودیعه داده اند.
وی در ادامه یادآور شد: در ادوار مختلف مجلس نطق های بی شماری در باب توجه به معلمان، بازنشستگان، کارگران، کشاورزان، اشتغال، مسکن، گرانی و مبارزه با فسادهای اقتصادی از صحن علنی مجلس پخش شد و مردم هم به این کلمات و جملات عادت کرده اند، لکن گلایهمند هستند که چرا اتفاقی نمی افتد؟ هیات رئیسه مجلس پاسخ این سوال اساسی متوجه شما بزرگواران است، اگر طی این مدت چند مورد از مشکلات اساسی و مهم کشور در دستور کار مجلس قرار می گرفت و وزرای مربوطه زیر چتر نظارتی قرار می گرفتند، امروز وضع کشور بهتر از این می شد.
نماینده مردم بندرعباس افزود: اگر مجلس به طور جدی وزرای اقتصاد، صنعت و معدن، کشاورزی، راه و تعاون را زیر ذره بین نظارتی خود قرار می داد امروز معلمین ما اینقدر مستاصل و نگران آینده خود و خانوادهشان نبودند. اگر مجلس قوی عمل کند شاهد اشک های مظلومانه کارگران زحمتکش نمی شدیم، اگر امروز بازنشستگان به جای استراحت و آرامش مجبور هستند برای گذران زندگی خود در چند شیفت کار کنند مقصر کیست؟ اگر جوانان در آرزوی داشتن شغل و مسکن جوانی خود را به حسرت می برند مقصر کیست؟ اگر کشاورزان با دست های پینه بسته آب، زمین و محصولات خود را از دست داده اند چه کسی مسئول این بی تدبیری هاست؟ اگر مردم به اجبار بایستی از خودروهای بی کیفیت که منجر به مرگ و قطع عضو آنان می شود استفاده می کنند چه کسی مقصر است؟ وزیر صمت چه پاسخی دارد؟ اینها همه زمینه های فساد اقتصادی در کشور شده است که منجر به این نابسامانی ها می شود.
مرادی تنها راه برون رفت از این گرفتاری ها و نابسامانی ها را نظارت دقیق مجلس بر کار دولت دانست و تاکید کرد: تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای نظارتی مجلس و بسیار قابل اهمیت است. گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه را خواندیم و دیدیم و میزان تخلفات منتشر گردید و مردم هم امیدوار به این هستند که مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام دهد. مشابه این کار مهم تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم است که با تخلفات عدیده و تضییع حقوق بیت المال در سطح گسترده در دولت قبل مواجه گردیده انجام شده است. تمام تشریفات در چارچوب آئین نامه داخلی مجلس انجام شده و انتظار از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس این است که در اسرع وقت در صحن علنی مجلس این موضوع را پیگیری کرده و به قوه قضائیه ارجاع دهند.
وی افزود: قطعا هدف این همه امور نظارتی تمکین به قانون و توجه به منویات مقام معظم رهبری در حساس شدن به مبارزه با تخلفات و فسادهای اداری و حفظ حقوق بیت المال است.
نماینده مردم بندرعباس در رابطه با مسائل استان هرمزگان گفت: هرمزگان در حال تبدیل شدن به قطب پالایشگاهی و صنعت کشور است. مردم استان هرمزگان انتظار و توقع دارند که بدانند مزیت های موجود از جمله وجود بنادر و مناطق آزاد در کنار پالایشگاه ها و صنایع چقدر در اشتغال و اقتصاد مردم استان تاثیرگذار بوده است. اعلام آمار فلاکت بار در افزایش نرخ بیکاری و قرار گرفتن بیش از 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی چه پیامی می تواند داشته باشد؟ حتما فسادها و لابی هایی شکل گرفته که شاهد چنین بی عدالتی و تبعیض هستیم.
وی در پایان گفت: وقتی در استان هرمزگان بزرگ برخی از بنگاه های اقتصادی بزرگ با دور زدن قانون مالیات خود را در تهران پرداخت می کنند باید منتظر چنین پدیده های فلاکت باری باشیم.
منبع: ایسنا
وی در ادامه یادآور شد: در ادوار مختلف مجلس نطق های بی شماری در باب توجه به معلمان، بازنشستگان، کارگران، کشاورزان، اشتغال، مسکن، گرانی و مبارزه با فسادهای اقتصادی از صحن علنی مجلس پخش شد و مردم هم به این کلمات و جملات عادت کرده اند، لکن گلایهمند هستند که چرا اتفاقی نمی افتد؟ هیات رئیسه مجلس پاسخ این سوال اساسی متوجه شما بزرگواران است، اگر طی این مدت چند مورد از مشکلات اساسی و مهم کشور در دستور کار مجلس قرار می گرفت و وزرای مربوطه زیر چتر نظارتی قرار می گرفتند، امروز وضع کشور بهتر از این می شد.
نماینده مردم بندرعباس افزود: اگر مجلس به طور جدی وزرای اقتصاد، صنعت و معدن، کشاورزی، راه و تعاون را زیر ذره بین نظارتی خود قرار می داد امروز معلمین ما اینقدر مستاصل و نگران آینده خود و خانوادهشان نبودند. اگر مجلس قوی عمل کند شاهد اشک های مظلومانه کارگران زحمتکش نمی شدیم، اگر امروز بازنشستگان به جای استراحت و آرامش مجبور هستند برای گذران زندگی خود در چند شیفت کار کنند مقصر کیست؟ اگر جوانان در آرزوی داشتن شغل و مسکن جوانی خود را به حسرت می برند مقصر کیست؟ اگر کشاورزان با دست های پینه بسته آب، زمین و محصولات خود را از دست داده اند چه کسی مسئول این بی تدبیری هاست؟ اگر مردم به اجبار بایستی از خودروهای بی کیفیت که منجر به مرگ و قطع عضو آنان می شود استفاده می کنند چه کسی مقصر است؟ وزیر صمت چه پاسخی دارد؟ اینها همه زمینه های فساد اقتصادی در کشور شده است که منجر به این نابسامانی ها می شود.
مرادی تنها راه برون رفت از این گرفتاری ها و نابسامانی ها را نظارت دقیق مجلس بر کار دولت دانست و تاکید کرد: تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای نظارتی مجلس و بسیار قابل اهمیت است. گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه را خواندیم و دیدیم و میزان تخلفات منتشر گردید و مردم هم امیدوار به این هستند که مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام دهد. مشابه این کار مهم تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم است که با تخلفات عدیده و تضییع حقوق بیت المال در سطح گسترده در دولت قبل مواجه گردیده انجام شده است. تمام تشریفات در چارچوب آئین نامه داخلی مجلس انجام شده و انتظار از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس این است که در اسرع وقت در صحن علنی مجلس این موضوع را پیگیری کرده و به قوه قضائیه ارجاع دهند.
وی افزود: قطعا هدف این همه امور نظارتی تمکین به قانون و توجه به منویات مقام معظم رهبری در حساس شدن به مبارزه با تخلفات و فسادهای اداری و حفظ حقوق بیت المال است.
نماینده مردم بندرعباس در رابطه با مسائل استان هرمزگان گفت: هرمزگان در حال تبدیل شدن به قطب پالایشگاهی و صنعت کشور است. مردم استان هرمزگان انتظار و توقع دارند که بدانند مزیت های موجود از جمله وجود بنادر و مناطق آزاد در کنار پالایشگاه ها و صنایع چقدر در اشتغال و اقتصاد مردم استان تاثیرگذار بوده است. اعلام آمار فلاکت بار در افزایش نرخ بیکاری و قرار گرفتن بیش از 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی چه پیامی می تواند داشته باشد؟ حتما فسادها و لابی هایی شکل گرفته که شاهد چنین بی عدالتی و تبعیض هستیم.
وی در پایان گفت: وقتی در استان هرمزگان بزرگ برخی از بنگاه های اقتصادی بزرگ با دور زدن قانون مالیات خود را در تهران پرداخت می کنند باید منتظر چنین پدیده های فلاکت باری باشیم.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
شرایط فروش