کد خبر:
۱۴۹۵۹۴ ۱۱:۱۶
۱۴۰۱/۰۴/۱۱
وزیر صمت مطرح کرد:
ورود خودروهای اقتصادی از سال آینده به بازار
وزیر صمت گفت: طراحی خودرو ۱۸ ماه طول میکشد و ما کار طراحی خودروی اقتصادی را از اواخر سال گذشته در شرکت ایران خودرو آغاز کردیم و سال آینده وارد بازار میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، فاطمی امین گفت: ما در تولید خودروی متناسب با قدرت خرید مردم دچار نقص هستیم، در سالهای گذشته این نقص با فروش پراید جبران میشد و الان تا حدودی با تیبا جبران میشود، اما این محصولات کیفیت مناسب را ندارند، ما باید به سمت تولید خودروهای اقتصادی برویم یعنی خودروهایی که هم قیمت مناسب دارند و هم با قدرت خرید مردم سازگار هستند.
وی ادامه داد: ممکن است یک خودرو با قیمت واقعی و معقول عرضه شود، اما باز هم بخشی از مردم قادر به خرید آن نباشند و این نقص در صنعت خودروسازی ما وجود دارد.
وزیر صمت گفت: همچنین در آیین نامه واردات خودرو نیز امتیاز ویژهای برای خودروهای اقتصادی گذاشتیم تا هم به تعداد بیشتری وارد شوند و هم سقف قیمتی به گونهای باشد که افراد بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند البته این خودرهای وارداتی هم باید بتدریج داخلی سازی شوند؛ به زودی آیین نامه واردت خودرو نهایی و ابلاغ میشود.
وی افزود: در خصوص قیمت خودرو هم اکنون با چند نوع قیمت مواجه هستیم، اولین قیمت بازار است که خیلی بالاتر از قیمت کارخانه است و علت هم این است که بازار خودرو سوداگری شده است و، چون عرضه با تقاضا اختلاف دارد، قیمت بازار 50 تا 80 درصد بالاتر از قیمت کارخانه است.
فاطمی امین تصریح کرد: قیمت دیگری که ما در خودرو با آن مواجه هستیم قیمت فروش کارخانه است که بر اساس قیمت تمام شده تعیین میشود و امسال با خودروسازان توافق کردیم تا قیمت تمام شده را کاهش دهند تا زیان آنها هم کمتر شود.
وی ادامه داد: ممکن است یک خودرو با قیمت واقعی و معقول عرضه شود، اما باز هم بخشی از مردم قادر به خرید آن نباشند و این نقص در صنعت خودروسازی ما وجود دارد.
وزیر صمت گفت: همچنین در آیین نامه واردات خودرو نیز امتیاز ویژهای برای خودروهای اقتصادی گذاشتیم تا هم به تعداد بیشتری وارد شوند و هم سقف قیمتی به گونهای باشد که افراد بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند البته این خودرهای وارداتی هم باید بتدریج داخلی سازی شوند؛ به زودی آیین نامه واردت خودرو نهایی و ابلاغ میشود.
وی افزود: در خصوص قیمت خودرو هم اکنون با چند نوع قیمت مواجه هستیم، اولین قیمت بازار است که خیلی بالاتر از قیمت کارخانه است و علت هم این است که بازار خودرو سوداگری شده است و، چون عرضه با تقاضا اختلاف دارد، قیمت بازار 50 تا 80 درصد بالاتر از قیمت کارخانه است.
فاطمی امین تصریح کرد: قیمت دیگری که ما در خودرو با آن مواجه هستیم قیمت فروش کارخانه است که بر اساس قیمت تمام شده تعیین میشود و امسال با خودروسازان توافق کردیم تا قیمت تمام شده را کاهش دهند تا زیان آنها هم کمتر شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها