آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۴۸۹۶۹
۱۹:۱۸
۱۴۰۱/۰۳/۰۸

انتقاد سایپا از استاندارد

مدیر عامل سایپا با بیان این که طبق سیاست های وزارت صمت برنامه حذف تیبا را در برنامه داریم گفت: با توجه به پیش‌فروش هفت هزار خودروی تیبا باقی‌مانده از سال قبل، همچنین وجود ۶ هزار دستگاه از آن در کف کارخانه، همه آنها باید تعیین‌تکلیف شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ محمدعلی تیموری‌ در حاشیه  بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از خطوط تولید و پارکینگ‌های شرکت سایپا در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم تمدید اعتبار سه خودروی تیبا2، تیبا صندوقدار و سمند از سوی سازمان ملی استاندارد، گفت: در خودروی تیبا همواره عیوبی وجود داشته، اما هیچ وقت با عیوب ایمنی به دست مشتریان نرسیده است.

وی با بیان اینکه برخی عیوب نظیر رگلاژ درب در خودرو وجود دارد که تکرار می‌شود و باید طی فرآیندی اصلاح شود، افزود: رفع همین عیوب نیازمند قالب‌سازی، طراحی قالب‌های جدید و غیره بود که هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت، بر همین اساس تصمیم داشتیم خطوط تولید جدیدی ایجاد کنیم.

مدیر عامل سایپا ادامه داد: تیبا خودرویی است که عامه مردم می‌توانستند آن را خریداری و استفاده کنند، اما طبق سیاست‌های وزارت صمت حذف آن را در برنامه داریم.

وی تصریح کرد: ‌با توجه به پیش‌فروش هفت هزار خودروی تیبا باقی‌مانده از سال قبل، همچنین وجود 6 هزار دستگاه از آن در کف کارخانه، همه آنها باید تعیین‌تکلیف شوند.

تیموری با اشاره به اینکه از سازمان ملی استاندارد ایران می خواهیم تولید را فرآیند صفر و یکی نبیند، گفت: در فرآیند تولید، عیوب ابلاغ می‌شود، سپس خودروساز برنامه می‌دهد اما اگر برنامه‌ها قابل اجرا نباشد، آن گاه می‌توان دستور به توقف خط تولید داد.

وی اضافه کرد: خودروهایی که تولید می‌شوند، یک زنجیره قطعه‌سازی به آنها متصل است، همین طور در انبارها قطعات زیادی از این خودروها وجود دارد که همه آنها سرمایه ملی هستند.

به اعتقاد مدیرعامل سایپا، در همه جای جهان اگر بخواهند خودرویی را از خط تولید خارج کنند، طی فرآیندی این کار را انجام می دهند نه اینکه به یکباره اعلام شود که دیگر این خودرو شماره‌گذاری نمی‌شود.

تیموری با اشاره به میزان تولید شرکت سایپا ، گفت: تولید خودرو در این مجموعه به روزانه یک‌هزار و 700 تا یک‌هزار و 800 دستگاه رسیده است که سه درصد از برنامه های وزارت صمت جلو هستیم، اما هفت درصد نسبت به برنامه‌های همین گروه عقبیم که تا پایان خرداد ماه جبران خواهیم کرد.

وی گفت: اکنون تنها 970 دستگاه خودروی معوقه داریم، این در حالی است که تا چهار ماه پیش این رقم حدود 12 هزار دستگاه بود.

مدیرعامل سایپا با اشاره به رسیدن عدد عبور مستقیم این خودروساز به 97 درصد، افزود: تعطیلی‌های دو روزه هفته گذشته سبب شد برخی اجناس در گمرک باقی بماند و همین مساله عبور مستقیم را تا سه درصد کاهش داد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
صرفه‌جویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودرو‌های ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
پربازدیدترین‌ها
پربحث‌ترین‌ها