کد خبر:
۱۴۸۹۳۹ ۱۲:۴۶
۱۴۰۱/۰۳/۰۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
خودروسازان انگیزهای برای افزایش کیفیت خودرو ندارند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان داخلی انگیزهای برای افزایش کمیت و کیفیت خودرو ندارند، زیرا مردم ناچارند برای خرید خودروهای بیکیفیت و گران صف بکشند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از صدا و سیما، علی جدی در ارتباط با رسانه ملی (رادیو اقتصاد) با اشاره به نابسامانی بازار خودرو در سالهای اخیر افزود: صنعت خودروسازی با 3 مشکل کیفیت، کمّیت و قیمت روبهرو است؛ از آنجا که نیاز کشور سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار دستگاه است، اما تولید خودروسازان در بهترین حالت نیز کمتر از یک میلیون دستگاه است، باید بخشی از این کمبود با واردات رفع شود.
وی اضافه کرد: برای ترغیب خودروسازان به افزایش کیفیت و رشد تعداد تولید باید در بازار داخل رقابت ایجاد شود که برای تحقق این مهم از یک سو باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و از سوی دیگر بستر واردات خودرو را فراهم کرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره شرایط واردات خودرو، نیز گفت: واردات باید به گونهای انجام شود که از یک سو نیاز بازار تامین و با انتقال فناوری روز دنیا زمینه ارتقا کیفیت فراهم شود و از سوی دیگر برای صنعت خودروسازی نیز آسیبی ایجاد نشود.
جدی در پاسخ به این سوال که برخی از منتقدان میگویند واردات خودرو مُسکن کوتاه مدت است؛ گفت: عرضه و تقاضا مشخص است هر میزان واردات خودرو داشته باشیم به همان اندازه از نیاز ما در کشور رفع و توازن ایجاد میشود ضمن اینکه با واردات به راحتی قیمتها کاهش مییابد و برخی از مشکلات حوزه خودرو برطرف میشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره زمان آغاز واردات خودرو گفت: وزارت صمت باید آیین نامهها را آماده کند فکر میکنم تا پایان خرداد ماه نهایتاً میتوانند این موضوع را عملیاتی کرده و ثبت سفارش را آغاز کنند.
وی اضافه کرد: برای ترغیب خودروسازان به افزایش کیفیت و رشد تعداد تولید باید در بازار داخل رقابت ایجاد شود که برای تحقق این مهم از یک سو باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و از سوی دیگر بستر واردات خودرو را فراهم کرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره شرایط واردات خودرو، نیز گفت: واردات باید به گونهای انجام شود که از یک سو نیاز بازار تامین و با انتقال فناوری روز دنیا زمینه ارتقا کیفیت فراهم شود و از سوی دیگر برای صنعت خودروسازی نیز آسیبی ایجاد نشود.
جدی در پاسخ به این سوال که برخی از منتقدان میگویند واردات خودرو مُسکن کوتاه مدت است؛ گفت: عرضه و تقاضا مشخص است هر میزان واردات خودرو داشته باشیم به همان اندازه از نیاز ما در کشور رفع و توازن ایجاد میشود ضمن اینکه با واردات به راحتی قیمتها کاهش مییابد و برخی از مشکلات حوزه خودرو برطرف میشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره زمان آغاز واردات خودرو گفت: وزارت صمت باید آیین نامهها را آماده کند فکر میکنم تا پایان خرداد ماه نهایتاً میتوانند این موضوع را عملیاتی کرده و ثبت سفارش را آغاز کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها