کد خبر:
۱۴۸۴۴۸ ۱۵:۲۴
۱۴۰۱/۰۲/۱۲
خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی
واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی؛ پایان سکانس استفاده از رانت دولتی
فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وقتی بخش خصوصی به این خودروسازیها ورود کند شرایط بهتری رقم خواهد خورد چرا که تامین منافع و رضایت مردم برای بخش خصوصی مهم است و از رانت های دولتی استفاده نمیکند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از بازار، حجت الله فیروزی با اشاره به واگذاری سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی اظهار کرد: این واگذاری هم مطالبه نمایندگان مردم و هم از جمله مطالبات خود مردم است.
وی با بیان اینکه دولت در دو خودروسازی مذکور سهام زیادی ندارد، گفت: در حال حاضر دولت 6 الی 7 درصد در این خودروسازی ها سهام دارد با این حال بحث این است که وقتی سهام این خودروسازیها دولتی نیست چرا مدیریت آن به سمت دولت است و دولت در این بخش تصدیگری میکند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیریت دولت بر خودروسازی مورد ایراد مجلس است، تاکید کرد: دولت نمیتواند با حداقل سهم مدیریت خودروسازی را در اختیار بگیرد و سیاستگذاری را انجام دهد.
وی اظهارکرد: در حال حاضر در مرحله ارزشگذاری قیمت سهام این دو خودروسازی هستیم تا این سهام به بخش خصوصی واگذار شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: طبیعی است که وقتی بخش خصوصی به این خودروسازیها ورود کند شرایط بهتری رقم خواهد خورد چرا که تامین منافع و رضایت مردم برای بخش خصوصی مهم است و این بخش از رانت های دولتی استفاده نمیکند و خود به خود مجبور است رضایت مردم را کسب کند از این جهت حتماً اگر خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شوند تحولات در تولید خودرو، هم نسبت به تیراژ و کیفی سازی مد نظر قرار خواهد گرفت.
این نماینده مجلس اظهار داشت: مدیریت بخش خصوصی بر خودروسازی حتما میتواند مانع هدایت مردم به سمت خرید انحصاری از این دو خودرو سازی شود.
وی با بیان اینکه دولت در دو خودروسازی مذکور سهام زیادی ندارد، گفت: در حال حاضر دولت 6 الی 7 درصد در این خودروسازی ها سهام دارد با این حال بحث این است که وقتی سهام این خودروسازیها دولتی نیست چرا مدیریت آن به سمت دولت است و دولت در این بخش تصدیگری میکند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیریت دولت بر خودروسازی مورد ایراد مجلس است، تاکید کرد: دولت نمیتواند با حداقل سهم مدیریت خودروسازی را در اختیار بگیرد و سیاستگذاری را انجام دهد.
وی اظهارکرد: در حال حاضر در مرحله ارزشگذاری قیمت سهام این دو خودروسازی هستیم تا این سهام به بخش خصوصی واگذار شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: طبیعی است که وقتی بخش خصوصی به این خودروسازیها ورود کند شرایط بهتری رقم خواهد خورد چرا که تامین منافع و رضایت مردم برای بخش خصوصی مهم است و این بخش از رانت های دولتی استفاده نمیکند و خود به خود مجبور است رضایت مردم را کسب کند از این جهت حتماً اگر خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شوند تحولات در تولید خودرو، هم نسبت به تیراژ و کیفی سازی مد نظر قرار خواهد گرفت.
این نماینده مجلس اظهار داشت: مدیریت بخش خصوصی بر خودروسازی حتما میتواند مانع هدایت مردم به سمت خرید انحصاری از این دو خودرو سازی شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
شرایط فروش